🗝1

1.6K 21 8
                                    

HİKAYEME HOŞGELDİNİZ🖤

Tabaktaki köpükleri yıkayıp kuruması için kenarı bıraktım. Yemek yapmam gerekiyordu ama az bir zamanım kalmıştı. Babam kısa süre içinde gelecekti. Aceleyle ellerimi kurulayıp dolabı açtım. Dolapta içki şişeleri haricinde hiçbir şey yoktu. Oflayarak tekrardan saate baktım. Kapı anahtarla açılınca korkuyla titredim. Babam kapıdan girince iki adım geriledim. Babamın hemen arkadından giren 24 yaşlarında bir adam girdi. Adam beni görünce kaşları çatıldı. "Bu çok küçük olmaz." dedi sert sesiyle. "Küçük falan ama eli iş tutar." dedi babam. Kaşlarımı çatmış dediklerini anlamaya çalışıyordum. "Hoşgeldiniz." dedim kibarlık olsun diye. "Yemek yaptın mı?" dedi babam mutfağı süzerken. "Dolapta hiçbir şey kalmamış. Pazara gidecektim ama sen dün tüm maaşımı alınca elimde para yok. Yapamadım." dedim korkuyla. "İyi siktir git bir şeyler yaptır o zaman." diyerek elime bir miktar para tutuşturdu. Odama gidip siyah kot şort ve üstüne siyah yarım giydim. Aceleyle dışarı çıkıp yürümeye başladım. İlerdeki restoranta girdim. Mert abiyi görünce gülümsedim. "Bacaksız yine mi yapamadın yemek?" diyerek güldü. Omzuna vurup "Dalga geçmesene abi ya." dedim. "Dün yine mi aldı maaşını?" diye sordu. Usulca kafamı salladım. "Burada kutu kalmamış. İçeriden yenisini getir de kat istediğinden güzelim haydi." dedi. Mert abi hem patronum hem de abimdi. Güzdüzleri burada yemek yapıyor ve çok sık zamanlarda garsonluk ta yapıyordum. Malzeme odasına girip kutulardan birkaç tane aldım. Tavuk sote, İzmir köfte, pirinç pilavı ve biraz da salata aldım. "Abi az önce babamla bir adam daha geldi. İlk geldiği an bu küçük olmaz falan dedi babam ikna edince sadece bir hafta denesin iyi giderse para elinde olur gibisinden konuştular." Abim kaşlarını çatıp bana baktı. Oturduğu masaya yaklaşıp sigara paketinden bir dal alıp çakmakla yaktım. "Kızım çok anlamsız başka bir şey konuşmadılar mı?" diye sordu. Kafamı olumsuzca sallayıp sigaradan derin bir nefes daha çektim. "Hadi daha fazla bekletme babanı kızmasın. Naneli şeker al sigara kokmasın." dedi. Sigarayı kül tablasına bastırıp abimin yanağından öptüm. "Sağ ol abi sen olmasan ben naparım." dedim gülümseyerek. "Kızım asıl sen sağ ol her işe sen bakıyorsun. Ben gelip oturuyorum sadece." yemekleri koyduğum kutuları poşete koyup kasadan naneli şeker aldım.

MinikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin