chaeryeong bersiap - siap untuk ke hospital. macam biasa rutin harian dia bersiap, buat breakfast then pergi kerja.
dia pergi ke dapur untuk membuat breakfast. chaeryeong buat sandwich tuna sebab tu je makanan yang senang nak buat.
" dah alang - alang aku buat sandwich ni, aku buat lebih lah. mana tau yoojung dah bangun ke ".
chaeryeong mengambil lebihan roti dan menyapu (?) isi ikan itu ke atas roti. sambil dia colet - colet tu dia humming lagu sunshine. chaeryeong stay gaes wkwkwk.
" siap ! ".
dia meletakkan sandwich itu ke dalam bekas yang berasingan. satu dia punya, satu yoojung punya.
dia mengambil kunci kereta dan masuk ke dalam perut kereta untuk start enjin. dia pun mula memandu.
skip
" selamat pagi, doc. oh ya, sebelum saya lupa, hari ni ada dua orang doctor baru. saya harap awak boleh lah tunjuk - tunjukkan kawansan hospital ni ".
kata tuan yoongi selaku pemilik hospital tersebut.
" baiklah. saya minta diri dulu ".
tuan yoongi mengangguk dan chaeryeong pun singgah ke dalam wad yoojung untuk menghantar sandiwch tuna yang dia buat tadi.
dia masuk dan meletakkan bekas sandwich tuna itu di atas meja. sempat dia menempel sticky note di atas penutup itu.
selepas saja dia keluar, dia terus ke bilik dia. ye lah, nak tukar baju. takkan dia nak pakai baju yang dia tengah pakai kan ?
selesai saja chaeryeong menukar baju. pintu bilik diketuk.
" masuk ".
arah chaeryeong. dia ternampak dua orang lelaki masuk ke dalam biliknya.
" awak doc chaeryeong kan ? ".
tanya lelaki tersebut. chaeryeong mengangguk. dagu ditongkat (?).
" awak berdua doctor baru tu kan ? ".
tanya chaeryeong. mereka berdua tu mengangguk. chaeryeong tersenyum nipis.
" jom saya bawa awak pusing satu hospital. oh ya, sebelum tu nama awak berdua ? ".
tanya chaeryeong.
" saya sehun dan saya renjun ".
chaeryeong mengangguk. mereka mula berjalan.
skip
selesau chaeryeong menunjukkan kawasan hospital dia balik semula ke biliknya.
" bagai nak tercabut kaki aku ".
chaeryeong duduk. tiba - tiba dia mendapat panggilan kecemasan.
" doc ! yoojung dah bangun ! ".
chaeryeong terus memutuskan panggilan dan berlari ke wad yoojung.
ditolak pintu wad yoojung. dia nampak woong dengan yang lain ada dekat situ termasuk boyf dia. terus chaeryeong pergi ke arah yoojung.
" kau dah bangun ? mengejut ? atau kau teringat sesuatu ? ".
tanya chaeryeong.
" chaer dia baru bangun. bagi dia rest ".
kata woong. dia nampak hyunjin geleng kepala. chaeryeong mengangguk.
" rest well btw makanlah sandiwch tuna yang aku buat tu. aku keluar dulu, nak tengok patient lain ".
kata chaeryeong. belum sempat chaeryeong keluar, yoojung dah tarik tangan chaeryeong.
" chaer, kau kena tolong aku ".
tbc
23 may 2020 | 10:19 pm
Happy Eid Mubarak ! Kalau aku ade buat silap maafkan ye :3 baibaiii <3
YOU ARE READING
being apart of utopians | LEE CHAERYEONG
Nouvelles[ 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦𝘥 ] ❝ nothing can separate us ❞ :: 210520 ∞︎︎ :: 100720 ∞︎︎ [ cerita berdasarkan lakonan daripada group chat whatsapp yang bernama Utopia Sq ] [ tidak berkait dengan mana mana cerita yang anda published ] [ tiada sebarang penculi...