✎ 009

36 6 3
                                    

no one pov

2 minggu kemudian

" kenapa ajak jumpa ? "

tanya yoojung. dipandang satu persatu wajah kawan- kawannya tu.

" aku nak ajak kau duduk dengan aku. "

jawab chaeryeong. yoojung yang dengar jawapan chaeryeong memandang dia pelik.

" bukan ke kau— "

" for your safety. "

celah lino. dahi yoojung mula berkerut. tak faham dengan apa yang lino cuba sampaikan.

" diorang dah tau kau duduk rumah family aku. "

jelas chaeryeong.

" oh. "

kata yoojung. keadaan menjadi senyap.

" aku nak ke tandas korang boraklah apa - apa. "

kata hyunjin. yang lain mengangguk. hyunjin bangun kemudian berjalan ke tandas.

hyunjin's pov

aku berjalan ke tandas. nak buat apa ? kau fikir sendirilah alamak.

lepas je selesai membuang hajat, aku keluar daripada tandas. tiba - tiba ada orang langgar bahu aku. buta ke tak nampak aku yang tinggi ni ? aku tepuk bahu aku. ala mana tau ada habuk ke en.

" eh kertas apa ni ? "

aku belek - belek kertas tu kemudian aku ternampak tulisan. aku baca, ugutan. aku dah agak. aku keluarkan phone aku dari poket seluar lalu buka aplikasi whatsapp.

< chaer hanet >

chaer call kakak kau

chaer online

asal ?

suruh dia ambik yoojung
aku nak tunjuk something

chaer hanet
kk

chaer hanet offline

aku simpan phone aku. aku berhenti sekejap nak pastikan yoojung dah balik ke belum. okay tak de, cepat betul kakak dia jemput si yoojung tu.

" apa yang kau nak tunjuk ? "

tanya chaeryeong. aku hulur kertas tu kepada chaer.

" bak sini. "

minta lino. chaer hulur note tadi.

" kau jumpa ke ada orang bagi ? "

tanya lino.

" tadi masa aku nak balik dari tandas ada orang langgar bahu aku. tiba - tiba aku nampak kertas ni kat kaki aku. "

jawab aku. chaer dan lino yang dengar jawapan aku mengangguk faham.

" aku rasa, kita kena mula bertindak sekarang. "

kata lino. chaer menggeleng.

" tunggu, kita biarkan dia bagi note - note ni dulu. kalau ugutan dia makin teruk, baru kita libatkan pihak atasan. "

kata chaeryeong.

" no, tak boleh. kita kena lindung yoojung sekarang. aku kenal appa aku tu macam mana. dia tu, aku tak tau nak cakap macam mana. "

bangkang aku. chaer menolak rambut dia kebelakang. bengang barangkali.

" aku tak taulah. kes tu dah lepaskan. apa lagi yang dia tak puas hati ? lepas family yoojung takkan dia nak nyawa yoojung ? "

tanya chaeryeong. lino mengangguk.

" kita settle esok. chaer kau balik rumah family kau. jaga yoo. aku dengan lino ada tolong korang. jangan serabut sangat nanti mengganggu kau pula. "

pesan aku. chaer mengangguk lalu dia bangun. aku dan lino memerhati chaer sampai dia masuk kereta.

" cuba cerita dekat aku. "

kata lino tiba - tiba. aku garu kepala yang tak gatal. apa maksud dia ni ?

" ei kau ni lembablah, cerita dekat aku kenapa appa kau buat macam tu. "

tambahnya lagi. la cakap la bagi habis ingat aku faham ke.

" cerita dia macam ni. appa aku dgn appa yoo ni rakan kongsi syarikat Utopia Empire. sampai satu hari, nama appa yoo naik tapi bukan appa aku. jadi appa aku ni macam berdendamlah dikatakan sebab appa yoo dapat benefit lebih dari dia. seminggu sebelum appa yoo outstation, appa aku nak balas dendam. masa tu malam, yoo satu keluarga nak keluar pergi mana tah. appa aku sempatlah potong something dari kereta tu. tak silap aku yang break punya wayar ah lantak aku tak tau— "

" lepas tu, diorang sekeluarga lalu jalan curam kau tau en ? jalan curam cane. lepas tu, appa yoo tekan break tapi break tak makan. mungkin ni pelik tapi masa tu chaer ada. aku pun pelik siapa je tak pelik an. appa yoo suruh chaer dengan yoo terjun dari kereta. diorang mula - mula tak nak tapi bila diorang fikir pasal masa depan terus diorang terjun. lepas tu, chaer dengan yoo terpisah lepas accident tu. yoojung pakcik dia jaga chaer pula hilang. masa tu umur diorang dalam 15 atau 16 macam tu. ha tu je lah. "

cerita aku. lino mengangguk. tah faham tidak heh.

" jadi diorang jumpa balik dekat hospital. fuh takdir. "

kata lino. aku mengangguk.

tut tut

" hyun, balik sekarang. "

" ergh okay. "

aku tutup panggilan tu. sibuk je appa aku ni baru je nak lepak dengan lino lelama.

" asal ? appa kau suruh balik ? "

tanya lino. aku mengangguk.

" balik jelah. aku pun nak balik ni. "

arah lino. kitorang berdua pun bangun kemudian keluar daripada café.

" jumpa esok kat office. "

kata lino. aku mengangguk lalu masuk ke dalam kereta. aku hidupkan enjin dan mula memandu.

tbc

setelah lama tidak menghapdet, aku kembali. aku maleh nak letak outro hue. tak payah pakai outro la eh ? maleh aku nak bubuh gambar. apa pun jangan lupa vomment :D

being apart of utopians | LEE CHAERYEONGWhere stories live. Discover now