chaeryeong's pov
hari ni aku tak kerja yahoo. aku ingat nak ambik si yoojung keluar daripada hospital. maklumlah, minah tu dah boleh keluar hospital hari ni.
aku bersiap dan mengambil phone dan kunci kereta. aku menyarung kasut dan keluar daripada rumah.
aku masuk ke dalam perut kereta dan memanaskan enjin. lebih kurang 15 minit aku panaskan enjin kereta, terus aku memandu ke hospital.
skip
aku parking kereta aku dekat tempat parking. aku keluar dan kunci kereta. terus aku masuk ke kawasan hospital.
wad 304
aku masuk ke dalam wad tersebut dan ternampaklah si yoojung yang tengah leka dengan phone dia tu. mesti chat pakwe macam aku tak tau.
aku ingat nak sergah dia tapi dia dah nampak aku dulu. terbatal terus niat aku.
" ha dah sampai ? jom balik ! ".
kata yoojung. fuh excited betul minah sorang ni. aku bawa beg dia dan keluar daripada wad tu. nasib baik beg ni tak berat sangat. terus aku bawa dia ke kereta.
sampai je dekat tempat parking kereta. aku masukkan beg dia dekat bonet kereta lalu aku masuk ke dalam perut kereta.
" chaer ".
panggil yoojung. aku menoleh pandang yoojung.
" apa dia ? ".
" aku sebenarnya— aku— tak ada apalah. jom lah gerak nanti lambat pula sampai sana ".
aku yang dah pelik dengan si yoojung ni hanya start memandu.
end pov
skip
" yoojung, bangun dah sampai ".
kejut chaeryeong. yoojung yang tersedar dengar kejutan chaeryeong tadi menggeliat sedikit.
" kita kat mana ? ".
" rumah family aku ".
yoojung hanya mengangguk. dia mengambil phonenya dan keluar dari perut kereta.
chaeryeong menarik luggage milik yoojung dan menekan loceng rumah.
pintu rumah dibuka dan terpampanglah muka puan lee.
" eh chaer, yoo pun ada ? ha meh masuk ".
pelawa puan lee. chaeryeong dan yoojung masuk ke dalam rumah.
luggage ditarik hingga ke depan pintu bilik chaeryeong.
" kau tidur sini buat sementara waktu. kau tau kan kenapa ? "
tanya chaeryeong. yoojung mengangguk tanda faham. chaeryeong memulas tombol pintu dan masuk ke dalam biliknya.
" segala barang aku yang ada dalam bilik ni, buat macam kau punya. buat macam rumah ni macam rumah kau, okay ? "
yoojung mengangguk. entah kenapa dia tidak mahu bercakap. penat mungkin ?
selepas selesai menunjukkan bilik - bilik yang ada mereka berdua turun ke dapur.
" ma, kakak mana ? ".
tanya chaeryeong.
" kerja lah apa lagi ".
jawab puan lee. chaeryeong mengangguk dan memakan sebiji anggur. dia memandang yoojung yang menundukkan kepalanya tu.
" yoo, kau okay tak ? ".
tanya chaeryeong. dia memegang bahu yoojung.
" okay je ".
jawab yoojung dengan suara serak.
" yah, jau menangis ke ? "
tanya chaeryeong lagi. yoojung menggeleng. terus diangkat muka yoojung bila chaeryeong memegang dagunya.
betul tekaan chaeryeong, dia menangis. terus dipeluk chaeryeong tubuh kecil bilik yoojung itu.
" kenapa kau menangis ? bagitau aku sebabnya ".
" aku takut ".
" tak apa, selagi ada aku dengan yang akin selagi tu kau selamat, okay ? ".
yoojung mengangguk. chaeryeong meleraikan pelukan tersebut dan menyumbat sebiji anggur ke dalam mulut yoojung.
" kau nangis lagi, aku sumbat anggur ni dalam mulut kau ".
yoojung tersenyum kecil. chaeryeong ikut senyum bila nampak yoojung senyum.
skip
" ma, chaer balik dulu. esok dah kerja, ha kau yoo. duduk sini baik - baik. kalau tak sihat chat atau bagitau je eomma aku, faham ? ".
" ye lah aku tau lah jaga diri. aku dha besar chaer ".
" ah, kau besar ke kecik ke sama je. jenis suka buat orang risau ".
yoojung tersengih. chaeryeong menyalam tangan eommanya sebelum masuk ke dalam perut kereta.
tanpa mereka perasan ada yang memerhati dari dalam kereta lain.
" boss, chaeryeong bawa yoojung ke rumah family dia. alamat xxx-xxx-xxx ".
terus dia mematikan panggilan tersebut dan memandu pergi dari situ setelah eomma chaeryeong dan yoojung masuk.
" maaf yoo, chaer. aku tak ada niat tapi aku terpaksa ".
tbc
muehehe saya kembali pula dengan yefyef yini ! ha siapa yang maklumkan tu kepada jinyoung ?
kalau nak tau boleh check chapter 3 aku dah ada bagitau yang siapa bagi maklumat tu. ha gitu. anything jemput lah bac ff aku yang lain ya :3
vomment juseyooooooo <3
//calling out silent readers//
YOU ARE READING
being apart of utopians | LEE CHAERYEONG
Storie brevi[ 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦𝘥 ] ❝ nothing can separate us ❞ :: 210520 ∞︎︎ :: 100720 ∞︎︎ [ cerita berdasarkan lakonan daripada group chat whatsapp yang bernama Utopia Sq ] [ tidak berkait dengan mana mana cerita yang anda published ] [ tiada sebarang penculi...