✎ 010

35 16 3
                                    

no one pov

" sorry boss tapi diorang dah tak ada. "

kata jun. jinyoung yang mendengar kata - kata jun mendengus kasar. tak sangka diorang lebih cepat bertindak.

" suruh sehun track chaeryeong asap. "

arah jinyoung. jun mengangguk lalu keluar dari bilik jinyoung.

" tak lama lagi. tunggu je masa. "

monolog jinyoung sendiri.

skip

" chaer. "

panggil hyunjae. chaeryeong yang sibuk dengan kerja dia pandang hyunjae.

" ye ? "

sahut chaeryeong.

" buat masa ni, jae busy tau. jaga diri eh ? kalau ada apa - apa chat je, okay ? "

kata hyunjae. chaeryeong mengangguk.

" jae pun, jaga diri. chaer bukan selalu buka phone. kalau boleh direct call terus. takut kalau chat chaer tak perasan chat jae. "

kata chaeryeong. hyunjae mengangguk lalu chaeryeong kembali menyiapkan kerjanya.

" yo— aku kacau korang ke ? "

tanya lino yang tiba - tiba muncul. chaeryeong dan hyunjae menggeleng. lino mengambil tempat di depan hyunjae.

" ehehe ingat kacau tadi mana tau tengah bersawit en. ha jae lama tak nampak kau. "

kata lino.

" aku busy sejak kebelakangan ni. maklum appa aku tu suruh handle café ni. korang boraklah dulu, aku nak jaga kaunter. "

kata hyunjae lalu dia bangun dan berjalan ke arah kaunter. lino meng'oh'kan kata - kata hyunjae seraya mengangguk. dia kemudian memandang chaeryeong.

" kau dekat luar pun siapkan kerja kau. rajin naw. "

kata lino. chaeryeong memandang lino lalu mendengus perlahan. dia menuntup komputernya.

" kalau boleh aku tak nak pun tapi disebabkan renjun tu ha, boleh pula dia tukar hospital. semua kerja yang dia handle bagi kat aku. mana taknya. "

terang chaeryeong. lino mengangguk perlahan.

" kau sorang je ke ? hyun mana ? lia ke ? bukan kau selalu lepak dengan hyun ke ? "

tanya chaeryeong. lino mengangguk.

" hyun busy kat office. macam kau tak tau, dia tu bengong cam tu pun boss selalu cari dia. otak dia tu aku tak tau otak apa. "

jawab lino. chaeryeong mengangguk.

" dulu kat sekolah main - main je dia tau bila dah besar gempuck. "

tambah chaeryeong. lino mengangguk.

" ha macam mana kau dengan lia ? maju tak ? "

tanya chaeryeong.

" macam tu lah. aku je busy manjang. "

jawab lino.

" kau memang kalau buat kerja dekat café ni eh ? mentang pakwe kerja sini. "

tanya lino. chaeryeong menyegih. malu la tu.

" kau tau kan aku semenjak ni busy. dia pun busy. aku buat lah kerja dekat sini sambil tu aku usya lah dia hiok hiok. "

jawab chaeryeong. lino senyum mengejek.

" kau dengan lia, tak ada plan apa - apa ke ? dah lama kot korang 6 month en ? "

tanya chaeryeong.

" belum lagi, tapi aku terfikir lah juga. lama dah kan, ingat nak tunang tapi tunggu lah aku free. "

jawab lino. chaeryeong sekadar mengangguk. faham dengan kesibukan yang lino hadapi.

" weyh korang, sorry lambat. traffic jammed. "

celah hyunjin lalu mengambil tempat disebelah lino.

" boss cakap apa je ? "

tanya lino.

" nak naikkan pangkat katanya tapi aku tak nak. "

jawab hyunjin. lino dan chaeryeong memandang satu sama lain. tak percaya hyunjin sanggup tolak peluang yang jarang didapati tu.

" asal kau tolak dho ? kau tau tak peluang tu sekali je. "

kata lino. hyunjin menyengih.

" nanti jadual aku makin padat tak dapat lepak macam selalu. "

kata hyunjin. lino tersenyum senget.

" eceh kau. ha apa pun, yoo macam mana ? "

tanya lino. hyunjin mengangguk.

" okay je tapi risaulah kan dia sorang je kat rumah. aku takut diorang dapat track kitorang semula. "

jawab chaeryeong. lino dan hyunjin mengangguk faham.

" tak apa, kalau ada apa - apa call or chat je. jangan diam pula. aku tak tau apa yang appa aku tengah prepare sebab aku pun makin sibuk sekarang. "

pesan hyunjin. chaeryeong mengangguk.

ting !

unknown : hye. prepare yourself.

chaeryeong yang membaca mesej itu menggigit bibirnya. tak sangka secepat ni diorang nak mulakan rancangan.

" asal ? "

tanya lino. chaeryeong menghulurkan phonenya. lino dan hyunjin memandang satu sama lain.

" kau simpan lagi kertas yang kau dapat tu ? "

tanya lino. hyunjin mengangguk lalu dia tunjukkan kertas tersebut.

note.
   heyyo enjoy your life.
ingat bila - bila masa
je aku boleh hancurkan
kebahagiaan korang.

" ada kaitan. "

kata hyunjin.

" orang lain tak tau kan selain kita ? "

tanya lino. chaeryeong dan hyunjin menggeleng.

" kalau macam tu, chaer buat masa ni. kau amik cuti dulu boleh ? jaga yoo dekat rumah. aku dengan hyunjin settle benda ni. bolehkan ? "

tanya lino. chaeryeong mengangguk.

" ha kau pula hyunjin. tengok je apa yang appa kau buat. lepas tu bagitau dekat group chat tu. jangan kau diam pula. "

arah lino.

" yeye. "

kata hyunjin.

" okaylah aku balik dulu. "

kata chaeryeong. dia kemas semua barang dia lalu bangun dan keluar dari café itu.

tbc

sebenarnya ada lagi aku nak type tapi tengah buat hw an so aku delete la yang aku type tu ehehhee ha jangan lupa tekan bintang kat bawah tu. okay bye :3

being apart of utopians | LEE CHAERYEONGWhere stories live. Discover now