✎ 006

24 7 3
                                    

chaeryeong's pov

" tapi tak semestinya diorang bestfriend kau, diorang tak boleh khianat kau, kan ? ".

ayat yang sehun cakap tu, asyik berlegar dalam kepala aku. aku cuba proses ayat tu tapi tak dapat. tak akan lah diorang nak khianat aku ? weyh apa ni aku pening.

" oi kau kenapa ? "

tanya renjun. aku pandang dia.

" weyh, cuba kau bayangkan kawan baik kau khianat kau. aku pening fikir ni. "

jawab aku. renjun letak hot coffee dia dekat atas meja aku. dia tongkat dagu dia.

" bayangkan ? hmm kau akan rasa dikhianatilah. "

kata renjun. aku dah garu kepala yang tak gatal. mohon sesiapa bagitau maksud tu. aku pening ni.

" asal kau tanya ? "

tanya renjun.

" sehun cakap macam tu aku cam peliklah. aaa aku pening. "

jawab aku. renjun mengangguk lalu menghirup sedikit hot coffee nya.

" kau rasa ? ada yang akan khianat kau tak ? "

tanya renjun. aku mengangkat bahu tanda tidak tahu. aku mati akal sekarang ni fikir pasal ayat tu.

" tak payah lah fikir sangat. kau tu banyak lagi kerja, nanti difikirkan sangat apa pula tuan yoongi cakap. "

kata renjun. aku mengangguk. betul juga kata renjun tu, nanti jatuh reputasi aku sebagai doktor terbaik ecehhh.

" aku keluar dululah, nak sambung kerja. ingat jangan difikirkan sangat. "

pesan renjun. aku mengangguk lalu bermain dengan pen.

tok tok tok !

" masuk. "

arah aku. aku pandang gerangan yang masuk tu.

" haii, macam mana kerja ? "

tanya yoojung. fuyo minah pendek ni datang arh.

" macam biasa lah. kerja jadi doctor ni nak cakap best, tak juga. nak cakap selalu dapat rehat, tak juga. ada je emergency call yang aku dapat. "

jawab aku. yoojung hanya mengangguk.

" asal datang tak bagitau ? kalau diorang jumpa kau macam mana ? "

" ala, tak payah risau lah. eomma kau suruh kakak kau yang hantarkan hehe. "

jawab yoojung. orang risaukan dia padahal. apa - apa je lah.

" nak makan tak ? "

tanya aku. yoojung geleng.

" aku dah makan kat rumah tadi. kau makan lah ni, aku tau sekarang waktu lunch. "

kata yoojung lalu meletakkan bekal di atas meja aku. aku buka penutup bekal. fuyo bibimbap siut. setahu aku minah ni tak reti masak. mesti eomma aku yang masak.

aku makan sesuap. what the fish— sedap siut.

" kau masak ke eomma aku masak ? "

tanya aku.

" aku lah masak. apa kau ingat aku tak reti masak ke ? excuse me this is choi yoojung okay "

jawab yoojung sambil memflipkan rambutkan. ni kalau rambut dia masuk kat dalam bekal ni memang siap minah ni aku kerjakan.

" eh eh kau ni, diva bethol. kau jangan nak flip - flip sangat rambut kau tu kalau termasuk dalam makanan ni memang masak kau aku kerjakan. "

yoojung tersengih. aku sambung makan sambil tu aku pelawa la so yoojung ni makan sekali.

skip

lepas je habis shift aku, terus aku balik rumah. walaupun aku tak ada banyak sangat patient aku still penat. mana taknya, kertas kerja berlambak dalam bilik aku tu.

" weyh chaer, aku nak singgah 7e jap. "

kata yoojung. aku berhentikan kereta dekat tepi jalan.

" jangan lama - lama. "

pesan aku. yoojung mengangguk lalu keluar daripada kereta. aku buka telefon. aku nampak ada chat daripada unknown number.

unknown

: hai chaeryeong
: lama dah tak jumpakan ?
: tak apa, tak lama lagi kita jumpa semula
seen

siapakah ? aku tak sedap hati ni. tengah aku termenung aku tak perasan yang yoojung dah masuk.

" hoi ! tak nak balik ke wahai chaer ? "

tanya yoojung. aku sedar dari lamunan aku. terus aku tukar gear dan drive balik rumah.

tbc

untuk kali ke berapa dah aku tukar gambar outro ? ah lantak la janji gambar lawa an ehehe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

untuk kali ke berapa dah aku tukar gambar outro ? ah lantak la janji gambar lawa an ehehe. ni ha kalau dah singgah ff ni bawa - bawa lah mengvote ecece.

maaf sekiranya cerita ini agak berbelit sebab aku asyik tukar - tukar story line dia tapi mungkin next chapter story line tak berterabur hehe. have a great day and byee :3

being apart of utopians | LEE CHAERYEONGWhere stories live. Discover now