Chap 7 : Fantraxy

27 5 0
                                    

DUSHHH!!!

"Kau kenapa sial!!? Tendang aku kalau mati camna!?" Jerit Shak kepada Qai.

"Kau la hanat sangat..siapa suruh panggil aku ni kekasih kau..kan dah kena. One more thing..kalau kau mati tenang sikit hidup aku." Ujar Qai dengan muka selamba.

Haru dan Amy dah pandang Ryu dengan muka tak percaya. Mulut diorang ternganga melihat Shak ditendang.

"Dia ganas bro.." Bisik Haru kepada Ryu.

"Yeahh..I know.." Ryu.

"Amy..awak vampire jugak ke?" Tanya Shak tiba-tiba.

"Nahh..saya manusia. Panjang ceritanya." Terang Amy.

Shak hanya meng 'ooo' kan sahaja.

Apabila suasana mula tenang..

"Okay la..alang-alang diorng kat sini. Kita ikut diorang la. Tak payah nak bazir tenaga aku teleport sana sini." Jelas Ryu kepada Qai dan Shak.

Qai dan Shak mengangguk sebelum masuk ke dalam portal itu.

Semasa di dalam portal..

"Ryu macam mana kau boleh buat bloodcontract dengan budak tu?" Tanya Haru dan Amy memandangnya menunggu jawapan.

Qai yang mendengar mencerlu tajam kearah Haru sebelum pengsan dek tekanan didalam portal yang tinggi. Begitu juga Shak yang pegsan di tepi Amy.

"Kenapa dia tenung aku? Seram beb." Tanya Haru memandang Qai yang dalam cempungan Ryu.

"Itu sebab..kau panggil dia budak..kau tau dia tua setahun dari kau..plus kau cakap pasal bloodcontract." Terang Ryu.

"Seriously..umur dia 19..pendek gila.. And kenapa pasal bloodcontract?" Sampuk Amy.

"Kau..kalau dia dengar kau cakap dia pendek mampus kau. Haihh pasal bloodcontract tu..hurmm. Aku cium dia masa buat tu.. Lepastu dia tau pulak dalam bloodcontract takda pon bab tu..memang mengaum la singa ni." Terang Ryu memandang Qai dalam cempungannya.

Haru dan Amy terkejut dengan penjelasan Ryu. Setahu mereka Ryu bukan jenis yang suka bercakap dan bergaul. Lagi-lagi dengan perempuan. Memang terkejut habis la diorang dengar Ryu cium Qai.

**************
Qai POV

Aku membuka mata aku. Dan aku nampak langit. Aku kat mana ni?

"Haa..bangun dah kau."

Aku menoleh ke sisi sedikit. What!! Aku baring atas peha dia?!!

"Amacam peha aku empuk tak?" Ujar Ryu dengan muka mintak kaki.

Aku duduk dari berbaringkan peha dia dan..

DUSHH!!

"Haaa..amacam empuk tak?" Ujarku selepas menumbuk perut Ryu.

"Senak babi." Ujar Ryu dengan muka berkerut. Sakit kot aku tumbuk.

"Heh... Padan.. ni kita kat mana? Shak mana?" Tanyaku apabila melihat sebuah ruang besar seperti makmal. Tetapi ada padang didalamnya. Ada juga balang-balang besar.

"Urghhh..sakit sial kau tumbuk. *tarik nafas hembus* Sekarang kau ada kat makmal Amy. Shak aku dah suruh Amy dengan Haru bawak bilik dia."

Aku sekadar mengangguk.

"Dah naik belakang aku." Arah Ryu.

"Hell no!! Kau nak buat apa?" Memang taklah aku nak naik belakang dia.

"Naik sebelum aku makan kau." Ujar Ryu dengan mata membunuh.

Aku? Apa lagi naik la badan dia. Nak kena makan? Hell..aku still nak hidup.

Not A Truly Vampire Where stories live. Discover now