Di suatu tempat
Langit yang gelap. Disinari cahaya bulan. Istana yang gah terbina, namun seperti ditinggalkan. Banyak makhluk ngeri berlegar dikawasan yang busuk itu.
"Silence!" Teriak Lucifer.
Dia membaringkan Stella yang tidak sedar. Jelas dari riak wajahnya yang dia risau akan kekasihnya itu. Kemudian Silence datang dengan sedulang cecair bersama kain.
"Dia boleh selamatkan?" Tanya Lucifer.
"Mestilah." Ringkas sahaja balasan dari Silence.
Silence mula membasahkan kain itu dengan cecair tadi.
Suasana disitu mulai sunyi.
" Angkara lady Ryu lagi?" Tanya silence memecahkan suasana.
" Yeah" ujar Lucifer dengan muka yang dingin memandang langit yang merah dari tingkap bilik itu.
********************************************
Di dalam hutan" Mana pulak daun willow ni" Ujar seorang lelaki seperti mencari sesuatu.
Gerakannya laju seperti pelesit. Sekejap berada di atas pokok sekejap berada di dalam semak.
"Haaa....jumpa pon. Eh siapa tu." Ujar lelaki tersebut melihat seseorang terbaring dibalik pokok berhampirannya.
Lelaki tersebut mengorak langkah mendekati susuk tubuh itu dengan berhati-hati.
"QAIIII!!" Jerit lelaki tersebut dan menerpa ke arah figura itu. Dia memangku wanita itu dan meneliti setiap luka yang ada di badan Qai. Dia memeriksa nadi Qai.
Tanpa berlengah dia membawa Qai ke rumahnya dalam bentuk serigalanya.
Di rumah
"Ok bahagian lain settle. Tapi bahagian badan dia hurmm...." Ujar jejaka tersebut memikirkan cara untuk menyapu ubat di badan Qai.
'Arghhh buat je bukan dia tau pon. Lagipon ko bukan buat apa. Nak sembuhkan dia'
'Tak boleh gila aku mana pernah sentuh perempuan...manusia pulak tu. Kalau dia bangun parah aku kena dengan dia. Mana aku nak sorok muka. Lagi-lagi ni Lady Ryu. Kau gila nak tengok naga mengamuk'Itulah apa yang berlegar-legar diminda lelaki itu.
" Ahh..lantaklah. Takkan aku nak tengok dia mati macam ni". Ujar lelaki tersebut seraya menyelak baju Qai slowly.
Matanya dipejam seraya mengambil tuala untuk membersihkan luka sebelum menyapu ubat.
" One more step i'll make your head become one of my decoration at my home"
Mendengar ayat itu segala bulu serigala jadian itu meremang. Dia kembali terduduk kaku. Seram.
" Qa..Qa..Qai. Hello. How are you?" Tanya jejaka itu dengan muka ketakutan. Dia melihat satu figura seakan dikelilingi api dan rambut yang panjang berjurai.
"Hampir sembuh tapi rasa panas macam teRBAKAR" Sengaja ditekan kan perkataan itu dan mencerlu tajam jejaka tadi yang elok menjadi batu putih.
Perasaan Qai mulai reda.
"Zack."
"I...Iya"
"Meh sini kain tu biar aku lap sendiri and kau KE..LU..AR!!"
Sepantas kilat kain dan bekas air serta ubat sapu berada diatas katil Qai. Zack pula langsung tak nampak kelibat.
"Huhh...harap aku tak susahkan hati kau Ryu." Ujar Qai menutup mata seraya membersihkan luka dan menyapu ubat pada perutnya.
YOU ARE READING
Not A Truly Vampire
FantasyCerita ini mengisahkan perjalanan 'mereka' mendapatkan kebahagiaan dan keamanan yang kekal. Banyak dugaan dan rahsia yang akan diteroka dan dibongkarkan. **** Seorang gadis yang dibuang keluarga dan akhirnya tinggal bersama kawan baiknya.Hubungan du...