Chap 5 : Bloodcontract

39 6 2
                                    

QAI POV

Aku memangku Ryu. Meletakkan kepala dia di riba aku.

"Ma..macam mana kau elak Ize..di..diakan halimunan.. Nahhh abaikan..uhuk..yang pe..penting sekarang..Ka..Kau selamatkan urghhh.. diri kau dan kawan kau. Uhuk.." Ujar Ryu menahan sakit dan termuntah darah.

"Tapi.." Kataku dipotong.

"Takda tapi-tapi..urghhh..kau pergi lari selamatkan kawan kau." Ujar Ryu dengan muka berkerut.

"Kau.."

"Aku vampire la..aku takkan mati..uhuk..dah pergi lari selamatkan kawan kau." Ujar Ryu lagi.

"Kau nak aku dan Shak pergi tinggalkan kau..tinggalkan orang yang bertaruh nyawa selamatkan nyawa kami...oh come on..that's not me." Ujarku.

"Habistu..kau boleh lawan diorang..jngn mimpi la...tenaga kau tu dah lemah." Ujar Ryu sedikit sinis. Badan dia semakin lemah.

Aku tersentak dengan kata-kata Ryu. Aku memandang Ize dan Laze yang sedang memerhatikan tempat Wille mati. Dia betul. Aku dah lemah. Macam mana aku nak lawan mereka yang jelas bukan menusia.

"Lakukan Bloodcontract" Satu suara kedengaran dalam fikiran ku.

"Siapa kau."

"Itu tak penting. Yang penting sekarang.. kalau kau nak selamatkan diorang kau kena lakukan bloodcontract."

"Macam mana aku nak percaya cakap kau?"

"Aku tak paksa. It's up to you."

"Fine! Tapi macam mana."

Suara itu memberitahu cara melakukan bloodcontract.

"Qai..kau okay tak." Ujar Ryu.

"Huh?" Aku tersedar dari lamunanku.

"Lari! Diorang dah nak mula serang!" Jerit Ryu apabila nampak tanda-tanda Laze dan Ize bersedia menyerang.

"Ryu..pinjam kuku kau.." Pintaku seraya mengambil tangannya.

"Huh?..Kau nak buat apa hanat! Diorang nak serang la! Aku suruh larikan! Yang kau nak main kuku aku sekarang kenapa?! Nak main-main pon bertempat la! Urghhh.." Jerit Ryu.

"Heh..aku nak buat bloodcontract." Balasku dengan muka sinis.

"Ka..kau biar betul?! Dah fikir masak-masak ke? Kau waras tak?!" Jelas Ryu terkejut.

"Kau rasa.." Ujarku dengan senyuman sinis.

Aku menggunakan kuku Ryu untuk menghiris lenganku. Lengan yang berdarah aku letak pada mulut Ryu untuk diteguk. Jelas Ryu terkejut tetapi dia akur dan meneguk darahku. Aku menyelak rambut sehingga menampakan leher dan telinga, lantas Ryu menggigit leher aku pada bahagian yang selari dengan telinga. Sakit? Ya sakit. Tapi untuk hidup aku sanggup. Ryu menghisap darah aku dengan rakus dan aku sekadar menahan. Aku memandang dua ekor makhluk tadi kaku, seperti masa berhenti.

Setelah Ryu selesai menghisap darah aku. Aku terasa lemah, seperti tenaga aku hilang. Tak sempat aku berbaring, Ryu menahan aku dengan senyuman. Oh shit..manisnya senyuman dia. Damn it..this is not the time Qai. Ryu memandang langit. Kelihatan langit lain daripada biasa. Nak kata mendung bukan. Tapi still ianya gelap.

"Dengan bersaksikan langit..dan berlatarkan angin.. Aku Ryuki Valdhens, anak sulung dari keluarga Valdhens. Bersumpah akan menjaga gadis ini, Aufa Qaisara dengan nyawa aku. Darah kami bersatu dan sebati dalam diriku. Aku akan menjadi pelindungnya. I'm her servant and her protector takkan sesekali membiarkan dia. Aku akan patuh arahan dia. Aku takkan melakukan sesuatu sebarangan tanpa izin dia." Itulah yang Ryu ucapkan. Aku hanya mendengar dan tersenyum.

Not A Truly Vampire Where stories live. Discover now