Chap 10: Sayang? & I Need You Idiot!!!

43 6 2
                                    

*****
"Macam mana dengan Mimi." Tanya Ryu mengusap lembut kepala seorang kanak-kanak perempuan dalam dukungan seorang lelaki.

"Dia baik. Terima kasih Encik Ryu selamatkan kami sekeluarga." Ujar lelaki itu.

"Just Ryu, Encik Yato. Lagipun bukan saya seorang, mereka turut membantu." Ujar Ryu memandang Qai, Suki dan Haru.

"Akak kuat la." Ujar budak dalam dukungan Yato.

"Hehehe...Mimi pon boleh jadi kuat kalau ada usaha. Nak jadi kuat tak?" Tanya Qai mendukung Mimi sambil mengusap lembut pipi si gadis.

"Nak..nak..nak..Mimi nak kuat. Nak jaga papa ngan mama." Ujar budak itu memeluk Qai.

"Boleh sayang.." Ujar si ibu mengambil Mimi.

Ryu, Haru dan Suki tersenyum melihat kemanjaan Mimi.

"Baiklah Encik Yato, kami pulang dulu. Carilah tempat berlindung di pekan Anxle." Ujar Ryu.

Tak sempat Yato ingin berkata, mereka semua hilang. Yato hanya tersenyum membawa anak dan isterinya.

******************
Di suatu tempat..

Suasana di situ agak lengang. Tak ramai pelanggan.

"Ya encik, nak order apa?" Tanya pelayan bertelinga arnab.

"Bagi saya.." Tak sempat Ryu berkata..

"Nak darah Zuma!!" Pintas Haru berteriak, persis anak kecil kelaparan.

Ryu dah geleng kepala.

"Kau Suki?" Tanya Ryu.

"Sama." Jawab Suki bersandar pada kerusi.

"3 darah Zuma. Qai?" Tanya Ryu memandang Qai.

"Ice chocolate. Ada?" Tanya Qai memandang pelayan.

"Ada. So, tiga darah Zuma dan satu ice chocolate. Makan?" Tanya pelayan itu.

Ryu menggeleng. Pelayan itu berlalu pergi.

Haru sudah meletakkan kepala di atas meja. Suki bersandar pada kerusi. Qai mengurut lengannya dan Ryu hanya memandang mereka.

"Kenapa ada orang..eh nope..ada makhluk muncul lepas Rise mati?" Tanya Qai tiba-tiba.

"Diorang tu sebenarnya penduduk yang sudah mati tapi dihidupkan semula. Mereka bertukar menjadi Rise apabila dibangkitkan. Nama pon rise." Terang Haru.

"I see..no wonder la. Korang just pancung or tikam jantung.... Taknak seksa diorang rupanya." Tafsir Qai.

Minuman mereka dihidangkan. Mereka menyedut kerana terlalu haus.

"So, pasal keluarga tu?" Tanya Qai.

"Bukan keluarga just budak perempuan tu je." Ujar Suki.

"Mimi?" Qai.

"Actually, Death Hunter just nak ambil budak tu." Ujar Ryu.

"Because?" Qai.

"Budak tu hybrid." Suki.

"Means...ketua diorang nak ambil kuasa Mimi la." Fikir Qai.

"Yup." Haru mencelah dengan mulut comot dek kesan darah.

"Suki boleh aku tanya...mana ko kutip sampah ni?" Tanya Qai memandang Haru.

"Ehh..aku tak kutip. Jatuhlah saham aku kalau aku kutip. Kalau tak silap..sampah macam ni memang selalu ikut orang." Ujar Suki melayan.

"Huarghhhh...sampai hati...aku adik ko tau..." Raung Haru mengelap mulut di baju Ryu. Nasib baik kedai itu lengang kalau tak, kecoh.

DUSHH

Not A Truly Vampire Where stories live. Discover now