Hii, omdat ik echt excited ben over m'n nieuwe boek kon ik echt niet wachten om het eerste hoofdstuk al online te zetten! Heel veel leesplezier❣️
Sarah
"Goed, dames en heren, dan gaan we nu verder naar de aller-aller laatste opdracht. Dit is de afstudeeropdracht waar we het hele jaar naartoe hebben gewerkt," zegt mevrouw Elit. De mensen in de collegezaal beginnen te klappen. Eindelijk, de allerlaatste filmopdracht. "Jullie krijgen voor dit project één hele maand te tijd om te filmen en dan krijgen jullie nog één hele week extra de tijd om te editen. Ik weet het, er ligt nogal tijdsdruk op jullie maar daarom gaan we dit project ook niet alleen doen," zegt mevrouw Elit en sommigen beginnen al groepjes te maken. "Stilte allemaal! De duo's worden bepaald door loten want in de praktijk als filmmaker moet je soms ook samenwerken met iemand die je nog niet goed kent," zegt mevrouw Elit en haalt een glazen vaas met allemaal papiertjes erin tevoorschijn. "Ik hoop echt dat ik met een normaal iemand kan samenwerken,"fluistert Merel tegen mij die naast me zit. Ik grinnik. "Ja, ik wil echt niet met Bas samen hoor," zegt ze en ik kijk haar verbaasd aan. "Maar je hebt echt een mega crush op hem," zeg ik en Merel geeft me een tikje. "Daarom juist, dan functioneer ik niet meer en dan moet ik nog een project afleveren waardoor ik mijn diploma krijg," zegt Merel tegen mij en ik grinnik.
"Oké, dan gaan we eens kijken wie onze duo's worden," zegt mevrouw Elit en grabbelt door de glazen vaas. Je ziet haar hand door de papiertjes golven en heeft een papiertje te pakken. "Coco," zegt mevrouw Elit en grabbelt weer in de vaas, "jij gaat samenwerken met, Merel." Mevrouw Elit laat de briefjes zien en Merel zakt zuchtend onderuit. "Nou, je bent in ieder geval niet met Bas," plaag ik Merel. "Nou, ik ben benieuwd met wie jij moet," lacht Merel en ik kijk haar flauw aan. Ik en Merel fluisteren verder, totdat ik ineens mijn naam hoor. "Sarah, jij mag met," zegt mevrouw Elit en vouwt het andere briefje open. Mijn hart klopt in m'n keel. "Damian," zegt mevrouw Elit en ik zie Damian zich even omdraaien naar mij. Ik geef een kleine glimlach naar hem en zie hem met Bas en de rest van de jongens fluisteren. "Sarah," zegt Merel en port me in mijn zij. "Auw," fluister ik en kijk Merel aan. "Je mag met Damian, hoe gaaf is dat," zegt Merel en ik trek mijn wenkbrauwen op. "Hoe weet jij dat nou weer?" vraag ik zonder emotie aan Merel. "Tss, stalk jij geen mensen ofzo? Hij heeft al een paar keer video's gemaakt voor Martin Garrix," zegt Merel enthousiast. Ik negeer Merel en kijk naar Damian. "Saar, kom je?" vraagt Merel die rechtstaat. "Hè, wat?" vraag ik. "We hebben pauze, loop je mee naar het toilet?" vraagt Merel. "Uhm, ja is goed," zeg ik en loop achter Merel aan de zaal uit.
"Sarah," hoor ik iemand achter me roepen, als ik en Merel door de hal lopen. Ik draai me om en zie Damian naar mij toe lopen. "Ik kan wel zelf naar de wc," zegt Merel en loopt weg van mij. "Hey, zullen we straks in de bibliotheek afspreken? Dan kunnen we al beginnen met de opbouw. Als je er mee eens bent, ik heb een heel leuk project in gedachten," zegt hij. "Ja, is goed. Over een halfuurtje?" vraag ik. "Ja, is prima," zegt Damian glimlachend en loopt weer terug naar de collegezaal. Ik draai me om en loop richting de toiletten om naar Merel te gaan.
"En?" vraagt Merel. "En wat?" vraag ik aan haar. "Wat zij hij?" vraagt Merel en beweegt haar wenkbrauwen op en neer. Ik geef haar een tikje en we lopen weer richting de zaal. "We hebben gewoon in de bieb afgesproken. Dan gaan we al beginnen aan onze opbouw. Je weet toch wel dat ik je een hele maand niet wil zien, voordat je ons idee gaat inpikken samen met Coco," lach ik en Merel staat stil. Ik draai me om en kijk Merel aan. "Ga je mij nou echt alleen met Coco achterlaten?" vraagt ze en maakt een pruillip. "Dat heb je goed geraden. We zijn nu concurrenten van elkaar,hè," lach ik en loop door. "Maar ik moet toch alle gossips horen," zegt Merel achter me. "Merel, dit is gewoon het belangrijkste schoolproject ever, daar gaat helemaal niks gebeuren. Alleen heel veel koffie drinken en brainstormen èn filmen met Damian. Maar ik vol echt helemaal niks voor hem hoor. Hij is eerder een soort van broer. Alleen hebben we nog nooit echt hele gesprekken met elkaar gevoerd." zeg ik tegen Merel. "Oké, oké. Ik stalk je wel gewoon op je social media. Maar ik moet gaan, Coco staat daar," zegt Merel. Ik grinnik en geef Merel een knuffel. "Dag dag," zeg ik tegen Merel als ze wegloopt. Ik pak mijn spullen en loop richting de bibliotheek. Ik ben benieuwd wat Damian zijn plan is.
"Hey," zeg ik als ik aan de tafel kom waar Damian al zit. "Hey, je bent er. Kom zitten," zegt hij en schuift de stoel naast hem naar achter voor mij. "Dankje," zeg ik en ga zitten. Ik zet mijn laptop ook op de tafel en klap hem open. "Voordat ik begin met heel enthousiast mijn idee uit te leggen vraag ik het eerst maar aan jou. Wat had jij voor idee in gedachten?" vraagt Damian en kijkt mij aan. "Nou, mijn specialiteit ligt vooral bij het maken van documentaires en een soort van video dagboeken," zeg ik en ik zie Damian zijn ogen stralen. "Dat is echt perfect! Ik heb namelijk ook een heel goed idee en dat gaat zo ontzettend goed samen met jouw documentaire skills," zegt Damian en opent een bestand op zijn laptop. "Ik denk dat je het al wel weet, maar ik heb dus al een aantal keer content gemaakt voor Martin Garrix,"zegt Damian en knik. "Zijn team heeft mij dus gevraagd voor een nieuw project voor Martijn," zegt Damian. "Martijn?" vraag ik verbaasd. "Ja, zo heet Martin Garrix in het echt; Martijn Gerard Garritsen," zegt Damian. Ik knik. "Ik heb dus een mail gekregen met hun nieuwe project. Een soort documentaire over het leven van Martijn. Dat zien ze dus voor zich als een hele serie die fans eigenlijk een soort van meeneemt in het leven achter de schermen van Martijn," legt Damian uit. "Dat is wel een leuk idee," zeg ik enthousiast. "Ja? Zullen we dan nu een mail terug sturen om samen met het team te gaan brainstormen en toestemming vragen om dit project als ons afstudeerproject mogen gebruiken?" vraagt Damian. "Ja, dat lijkt me een heel goed idee," antwoord ik glimlachend en Damian knikt vrolijk.
JE LEEST
Now That I've Found You 1./\ Martin Garrix
FanfictionDUTCH ❥ Sarah, een vrolijk maar verlegen meisje die op de filmacademie studeert, moet haar afstudeerproject samen met Damian maken. Samen met Damian maakt ze een documentairefilm over het leven van Martin Garrix. Maar Sarah krijgt wel erg veel aanda...