"Hari ni balik macam biasa tak? "Sooyeon mengalihkan pandangnya dari terus memandang ke luar tingkap. Tanganya yang digenggam Chanyeol dipandang. Sayang betul oppa dengan dia.
"Ya balik macam biasa. "Chanyeol tersenyum kecil. Dia meandang Sooyeon yang masih lagi mengantuk.
"Masih mengantuk lagi ke? "Chanyeol memberhentikan kereta di tepi pagar sekolah. "Oppa tu yang menyebabkan aku tidur lewat tahu tak. Ada ke patut dibawanya membawang kita tengah malam? "Chanyeol mencubit lembut hidung mancung adiknya.
"I'm sorry ok? "Semakin menjadi-jadi muncung bibir Sooyeon. "Sudah-sudahlah dengan muncung tu. "Chanyeol terus mencubit bibir Sooyeon. Kalau Sooyeon bukan adiknya, dah lama Chanyeol mencium bibir gadis itu.
"Dah, nanti aku lewat masuk. "Sooyeon mula membuka tali pinggang keledar sebelum keluar namun Chanyeol terus menahan tangan Sooyeon.
"Taknak kiss pipi oppa dulu ke? "Chanyeol menunjuk pipinya. Sooyeon tersenyum dan terus mencium pipi Chanyeol sebelum keluar dari mercedes benz milik oppanya.
"Bye oppa! Sooyeon sayang oppa! "Sooyeon terus berlari ke arah Taehyung yang dari tadi memerhati kedua adik beradik itu di lobi sekolah.
"Gembira nampak? "Taehyung terus merangkul bahu Sooyeon. "Tak dalah, macam biasa je. Kenapa? Tak suka tengok aku gembira ke apa? "Taehyung ketawa sambil menggelengkan kepalanya.
"Aku lagi suka tengok kau gembira. Tapi aku pelik tengok abang kau. "Sooyeon menjongketkan keningnya.
"Kenapa pula? "Sooyeon terus duduk di kerusi setelah masuk ke dalam kelas bersama Taehyung.
"Oppa kau layan kau lain. "Taehyung menongkat dagu sambil memandang Sooyeon yang sibuk mengeluarkan buku addmath.
"Apa yang salah dengan layanan dia? "Kini giliran Sooyeon menongkat dagu sambil memandang Taehyung.
"Dia layan kau macam girlfriend dia. "Taehyung menghela nafas berat. Tak mungkin apa yang difikirkannya selama ini betul.
"Logiklah, aku kan adik dia. Lagipun dah lama dia tak jumpa aku. Begitu juga dengan aku. "Taehyung hanya menganggukkan kepalanya. Mungkin betul apa yang dikatakan gadis itu. Namun dia masih risau dengan gadis itu.
******
"Biar betik weh? "Chanyeol hanya menundukkan kepalanya. Setelah menghantar Sooyeon ke sekolah tadi, Chanyeol terus singgah di kafe milik Sehun.
"Aku pun tak sangka yang benda ni akan berlaku. "Sehun hanya menggelengkan kepalanya sambil menepuk bahu Chanyeol.
"Korang memang adik beradik kandung ke? Kalau memang ya, macam mana kau boleh jatuh cinta dengan adik sendiri? Jangan kata yang kau pedophile."
"Bukan lah! Aku masih waras. "Sekali lagi Chanyeol menghela nafas berat.
"Kata arwah nenek aku, Sooyeon memang adik kandung aku. Mungkin aku tak pernah jumpa dia then terus jatuh cinta bila pertama kali jumpa dengan dia kot. "Sekali lagi Sehun menggelengkan kepalanya. Vivi yang dari tadi minta dipeluk diambil. Manja betul vivi.
"Kau tak patut buat macam ni Yeol, dia adik kau. Lagi pun dia masih muda kalau dibanding dengan kau yang dua tahun lagi dah nak masuk 30 tahun. "Chanyeol hanya membuang pandangan ke luar kafe.
Macam mana dia nak buang rasa cinta itu kalau cinta tu dah besar di dalam hatinya?
▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼
YOU ARE READING
(✔) Forbidden Love | • PCY •
Short StoryKisah si Abang yang telah jatuh cinta kepada adiknya. Bahkan itu adalah adik kandungnya. Akankah cinta itu direstui atau ia akan kekal sebagai cinta terlarang? Jangan risau. Aku tak selitkan banyak scene sedih memandangkan aku tak suka sedih-sedih...