Taehyung terus memeluk Sooyeon dengan erat setelah keluar dari dewan peperiksaan. "Kita sudah bebas wehhhhh! "Sooyeon hanya menggelengkan kepalanya. Perutnya diusap lembut.
Cepat betul masa belalu kini usia kandungannya menginjak dua bulan. Memang struggle gila nak sorok baby bump dia semasa di sekolah. Dengan morning sickness lagi, memang mencabar sentiasa.
"Papa dah bebas. "Bisik Taehyung ke perut Sooyeon. "Apa kau ni. Orang tengoklah. "Dahi Teahyung ditolaknya.
"Baby, tengok mama buat papa. "Wajah yang seakan-akan nak menangis ditunjukkan. "Suka hati kau lah. "Sooyeon terus pergi ."tunggu! "Taehyung terus mengejar Sooyeon yang sudah hampir sampai ke pintu pagar sekolah.
"Aku sebenarnya rindu nak balik jalan kaki dengan kau, tapi kau sekarangkan dah berbadan dua jadi kita balik guna kereta. Jom. "Tangan Sooyeon ditariknya.
******
"Ni aku ada bawa susu ibu mengandung favourite kau. "Sooyeon terus mengambil Susu anmum yang baru sahaja diletakkan di atas meja. Sehari tak minum susu, memang tak sah."Amboi, sukanya kau. Baby, apa khabar? "Sehun menyamakan tingginya dengan perut Sooyeon. "Khabar baik samcheon. "Sehun memandang Sooyeon dengan geram tatkala gadis itu yang membalas pertanyaannya.
"Aku bukan Samcheon dia lah, aku pun papa dia. "Sehun terus berpeluk tubuh sambil memandang ke arah lain. Merajuklah tu.
"Yelah, kau papa dia. "Sooyeon terus pegi ke dapur. Baik dia mimum susu dari layan Sehun. Semakin menjadi-jadi lelaki tu merajuk sejak kebelakangan ni.
******
"Korang berdua tak reti balik eh? "Sooyeon bercekak pinggang melihat Taehyung dan Sehun yang sedang fokus bermain PUBG di telefon masing-masing. "Weh, bagi aku bandage wehh.""Aku tak de bandage lah! Aku pun struggle nak hidup! "
Sooyeon mendengus geram. Memang mencabar ibu mengandung betul dua ekor ni. Belum sempat Sooyeon mendekati Sehun dan Taehyung, vivi terus muncul dihadapannya.
Vivi macam tahu-tahu je orang nak marah papa dia.
Tak jadi nak marah Sooyeon jadinya. Sooyeon membungkuk dan mengangkat vivi. "Biarlah dua ekor tu. "Sooyeon terus masuk ke dalam bilik tidurnya.
******
"Sooyeon sini jap. "Sooyeon yang sedang mengusap bulu vivi dipandang. Tanpa menjawab apa-apa Sooyeon terus melabuhkan punggungnya disebelah Taehyung.
Sehun awal-awal pagi lagi dah kerja. Maklumlah semalam dia tutup kafe awal, nak teman Sooyeon katanya. Tapi, bila sampai rumah je terus main game dengan Taehyung, mana tak geramnya.
"Mak buyung, fokuslah kat aku. "Taehyung mula mencebikkan bibirnya geram bila Vivi yang mendapat perhatian Sooyeon. Sooyeon yang dari tadi bermain dengan vivi kini berhenti.
"Ha kau nak cakap apa? "Taehyung tersengih. Dah biasa dengan kekasaran Sooyeon sejak mengandung ni. Tapi dia gembira kerana gadis itu sudah melupakan Chanyeol. Mungkin.
"Kau, sayang aku tak? "Taehyung mengelipkan matanya berkali-kali. "Tak. "Sooyeon hanya memandang Taehyung dengan malas.
"Ala, betul betul lah. Kau sayang aku ke tidak? "Memaksa Taehyung ni. "Ya aku sayang kau. Kenapa tanya kalau dah tahu jawapannya? "
Taehyung terus tersenyum suka. "Antara aku dengan Sehun hyung, siapa lagi hensem? "
"Hahahahihokhiok! "Sooyeon terus ketawa dengan nyaring manakala Taehyung memandang gadis itu dengan kerutan di dahi.
"Asal kau tanya do? Muka korang sama je dengan beruk. Hensem lagi vivi. Kan vivi? "Walaupun vivi tak menjawab, kesah apa Sooyeon?
"Taknak ah kawan kau. "Taehyung terus membelakangi Sooyeon sambil berpeluk tubuh. Amboi bukan main mengada kau sekarang eh?
"Tak nak kawan sudah. Vivi boleh je kawan aku. "Taehyung menghela nafas dan memusingkan badannya menghadap Sooyeon semula.
"Aku suka kau. Tu pun susah nak tahu ke? "Sooyeon berhenti bermain demgan vivi. Taehyung dipandangnya dengan hairan.
"Nak kata april fool, sekarang dah bulan 12. Lawak apa yang kau buat ni Taehyung? "Taehyung menghelakan nafasnya. Kedua-dua bahu Sooyeon dipegangnya. "Ini bukan prank atau april fool. Aku betul-betul cintakan kau. Sejak dulu lagi. "
▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼
YOU ARE READING
(✔) Forbidden Love | • PCY •
Historia CortaKisah si Abang yang telah jatuh cinta kepada adiknya. Bahkan itu adalah adik kandungnya. Akankah cinta itu direstui atau ia akan kekal sebagai cinta terlarang? Jangan risau. Aku tak selitkan banyak scene sedih memandangkan aku tak suka sedih-sedih...