"Yeon! "Sooyeon yang baru sahaja menyapu lotion ke seluruh badan terkejut tatkala mendengar suara garau Chanyeol.
"Ada apa oppa? "Pintu bilik Chanyeol yang tidak tertutup sepenuhnya dikuak. "Tolong urut bahu oppa kejap. "Sooyeon terus naik ke atas katil oppanya.
"Bukan dari situ. "Tangan Sooyeon yang sudah menyetuh bahunya ditarik. Sooyeon hanya mengikut sahaja kehendak oppanya.
"Duduk sini. "Pinggang ramping adiknya ditarik sehingga gadis itu berjaya duduk di atas ribanya. Kedua tangan gadis itu diletakkan di atas bahunya, manakala tangannya memeluk pinggang Sooyeon.
"Ada ke urut dari depan macam ni? "Chanyeol hanya menganggukkan kepalanya sambil memejamkan mata.
Tanpa banyak cakap, Sooyeon terus mengurut bahu Chanyeol. "Kuat sikit sayang, tak da rasa tu. "Chanyeol merehatkan kepalanya dibahu Sooyeon.
"Bahu oppa ni keras sangat. Susah nak urut. "Sooyeon terus menggunakan kedua tangannya untuk mengurut bahu kanan Chanyeol.
"Ha kali ni baru ada rasa. "Bisik Chanyeol sambil mengeratkan lagi pelukkannya pada pinggang Sooyeon.
******
"Oppa ok tak ni? macam tak sihat je? "Kedua pipi Chanyeol ditekup. "Pening sikit je. "Sooyeon terus bangun dan keluar dari bilik Chanyeol. Ubat penadol diambil. Sooyeon masuk semula ke bilik Chanyeol bersama penadol dan air suam ditangannya.
"Makan ubat ni. Nanti oppa tak larat, siapa nak teman aku? "Chanyeol bengun dari pembaringannya. Penadol yang dihulurkan oleh Sooyeon disambut dan terus di masukkan ke dalam mulut.
Setelah selesai makan ubat, Sooyeon meletakkan semula gelas air suam tadi di atas meja lampu tidur.
"Oppa tidur dulu supaya pening di kepala tu hilang. "Chanyeol baring semula dan memejamjan matanya.
"Teman oppa tidur hari ni boleh? "Sooyeon hanya menganggukkan kepalanya. Sooyeon ikut baring di sebelah Chanyeol. Tangannya yang dari tadi digenggam Chanyeol dibiarkan.
"Kau pernah jatuh cinta tak? "Soalan tiba-tiba dari Chanyeol itu membuatkan Sooyeon memandang wajah pucat Chanyeol.
"Tak pernah. "Sooyeon terus melihat ke siling bilik Chanyeol. Tidak lama kemudian Sooyeon sudah tidur membuatkan Chanyeol membuka semula matanya.
"Aku cintakan kau. "Dahi Sooyeon dikucupnya sebelum memeluk gadis itu.
******
Sooyeon membuka matanya, tempat kosong disebelahnya dipandang hairan. Mana pula Chanyeol ni?
Sooyeon bangun dan terus keluar dari bilik tidur Chanyeol. Senyum kecil terhias di bibirnya tatkala melihat Chanyeol yang sedang memasak di dapur.
Sooyeon terus mendekati Chanyeol dan memeluk oppanya dari belakang. Chanyeol tersenyum dan memadam api dapur.
"Kenapa tak bangunkan aku? "Wajah Sooyeon ditekupnya sebelum mencium kedua pipi gadis itu.
"Aku tengok kau tidur nyenyak sangat, jadi aku tak nak ganggu kau. "Sooyeon menyandarkan kepalanya di dada Chanyeol.
"Oh ya nanti oppa nak keluar kejap. Nak ikut tak? "Sooyeon menggelengkan kepalanya. Entah kenapa dia rasa malas nak keluar hari ini.
"Aku naik atas dulu. Nak mandi. "Chanyeol menganggukkan kepalanya sebelum mencium dahi gadis itu.
******
Chanyeol keluar dari keretanya dan terus berlari masuk ke dalam rumah. Hairan dia tatkala melihat rumah masih gelap.
Dia lupa jika Sooyeon takut waktu hujan. Terus kakinya melangkah ke bilik Sooyeon. Suis lampu dibukanya.
Sooyeon yang duduk memeluk lutut sambil menangis membuatkan hatinya lemah. "Op-oppa. "Mata sembap gadis itu sedikit sebanyak menimbulkan rasa bersalah terhadap gadis itu kerana balik lewat.
"Oppa minta maaf sebab balik lambat sayang. "Chanyeol terus mendekati Sooyeon. Terus dipeluknya badan Sooyeon, Chanyeol mencium ubun-ubun kepala Sooyeon sambil meminta maaf berkali-kali.
Bila kau menangis, aku rasa macam aku adalah lelaki yang paling tak guna dalam dunia ni.
▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼
YOU ARE READING
(✔) Forbidden Love | • PCY •
Short StoryKisah si Abang yang telah jatuh cinta kepada adiknya. Bahkan itu adalah adik kandungnya. Akankah cinta itu direstui atau ia akan kekal sebagai cinta terlarang? Jangan risau. Aku tak selitkan banyak scene sedih memandangkan aku tak suka sedih-sedih...