◇ 13 ◇

104 7 0
                                    

"Cantik nya dia. "Bahu Sooyeon di pegang lembut. Sooyeon tersenyum melihat Sehun dari pantulan cermin.

"Aku ada hadiah untuk kau. "Sooyeon menjongketkan keningnya. "Nanti kau sendiri tengok. "Bahu Sooyeon ditepuknya sebelum keluar dari bilik persalinan pakaian.

"Oh ya, Taejoon duduk depan sekali. "Sehun mengenyit matanya sebelum benar-benar keluar.

******

Sooyeon sendiri tidak tahu siapa yang akan mengiringnya nanti. Tidak pula dia menanyakan hal itu kerana semuanya dilakukan oleh Taehyung dan sedikit bantuan dari Sehun jadi tema perkahwinannya mengikut logik lelaki.

Sooyeon mengerutkan dahinya, dia fikir Sehun yang akan mengiringnya nanti, namun dari segi bentuk badan lelaki yang sedang berdiri di tepi pintu gereja sangat berbeza dengan bentuk badan Sehun.

"Ehem! "Lelaki tadi menoleh ke belakang. Yang menambahkan kerutan di dahi Sooyeon adalah, lelaki itu menutup wajahnya menggunakan mask hitam. Jangan-jangan pencuri?

"Kau siapa? "Sooyeon melangkah setapak ke belakang. "Cepat sikit Sooyeon oi, naik lenguh dah encik suami kau kat dalam! Oh by the way, dia yang iring kau nanti. Cepat! Jangan lama-lama. "Sehun terus membuka pintu gereja.

Tanpa membuang masa, Sooyeon terus memegang tangan lelaki tersebut. Bau wangian lelaki itu mengingatkannya pada seseorang. Apa khabar dia agaknya? Sudahkah dia berumah tangga? Atau masih jomblo?

Semakin dekat Sooyeon dengan Taehyung, semakin lebar senyuman lelaki tersebut. Amboi, suka beno dia.

Taehyung menyambut tangan Sooyeon dengan lembut. "Jaga adik aku baik-baik. "Sooyeon terus memandang ke arah lelaki yang mengiringnya tadi.

"Oppa? "Lelaki tadi memandang Sooyeon sebelum membuka mask hitam yang dipakainya sejak dari tadi. Sooyeon terkaku melihat Chanyeol, sudah lama dia tidak berjumpa dengan lelaki itu. Air mata yang mengalir di tubir mata dibiarkan sahaja.

Chanyeol turun dari altar dan terus mendekati Taejoon. "Sayang. "Sooyeon terus memandang Taehyung. "Mari mulakan hidup baru. "Air mata Sooyeon dikesat dengan ibu jari.

******

"Mana anak papa! "Taehyung terus mencubit lembut pipi Taejoon. Chanyeol tersenyum. Sungguh wajah anak kecil itu mirip dengannya. Dia bersyukur Sooyeon tidak bertindak untuk mengugurkan anak itu.

"Hyung main lah dengan dia. Aku nak naik kejap. "Chanyeol menganggukkan kepalanya. "Anyeong. "Kedua-dua belah pipi Taejoon diciumnya.

"Oppa balik tak bagi tahu pun. "Chanyeol memusingkan badannya ke belakang. Sooyeon yang masih lagi memakai baju kahwin dipandang.

"Tak jadi suprise kalau aku bagitahu kau. "Taejoon diangkat. "Comelnya dia. "Sooyeon tersenyum sambil mendekati Chanyeol. Pipi anaknya diusap. "Macam papa Yeol dia. "Chanyeol menundukkan kepalanya. Untung Taehyung dapat Sooyeon.

"Aku minta maaf. "Sooyeon yang tadi mengusap pipi Taejoon berhenti. Nafas berat dihela. "Benda dah jadikan. Lagi pun aku suka hadiah kau ni. "Pipi Taejoon dicium.

"Mari lupakan perkara lama. "

******

"Taejoon dah tidur? "Sooyeon menganggukkan kepalanya. Taehyung terus tersenyum nakal. "Jangan macam-macam eh, Taejoon baru je 5 bulan. "Terus mati senyuman nakalnya.

"Yelah. "Taehyung terus tidur mengiring membelakangi Sooyeon. "Iyalah. Buatlah apa yang awak fikir. Janji bukan yang satu tu. Bila umur Taejoon dah 5 tahun baru boleh buat baru. "Taehyung terus bangun dari pembaringannya. Amboi, semangat eh kau.

"Saya akan buat cop hak milik Kim Taehyung kat leher awak. "Taehyung terus mencepung Sooyeon.



▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼

▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kim Taejoon aka Yuan.

(✔) Forbidden Love | • PCY •Where stories live. Discover now