◇ 8 ◇

132 10 4
                                    

Sooyeon hanya melihat wajah tenang Chanyeol yang tidur sambil tidak lepas dari memeluk badannya.

Perasaan aneh muncul setelah lelaki itu menciumnya semalam. Takkanlah dia sudah jatuh cinta dengan oppa kandungnya? Perkara itu sangat tidak masuk akal.

Sooyeon mula bangun dari katil Chanyeol dan masuk ke biliknya untuk mandi dan bersiap-siap ke sekolah.

******

Sooyeon memandang pelik ke arah Taehyung tatkala lelaki itu menunjuk ke arah seorang wanita asing yang sedang senyum melihat ke arah Sooeyeon.

"Siapa perempuan tu? Kau ada abang je kan? "Sooyein mengerutkan dahinya. Perempuan asing itu mendekati Sooyeon tatkala gadis itu hanya berdiri di pagar sekolah. Tidak berniat untuk berjalan ke arah gadis asing itu.

"Hi, nama saya Kim Zina. Awak adik Park Chanyeol kan? "Sooyeon hanya menganggukkan kepalanya.

"Er, sebenarnya saya Girlfriend Chanyeol. Kalau awak tak kesah, boleh tak awak tak payah balik dulu? Saya nak luangkan masa dengan Chanyeol. Saya rindu sangat dengan dia. "Sooyeon memandang Taehyung hairan. Tak malu betul, tu rumah Sooyeon suka hati dia lah nak balik ke tidak.

"Er, boleh je. Saya akan ke rumah Taehyunglah. "Sooyeon terus menarik tangan Taehyung. "Weh, biar betul perempuan tu? Tak suruh kau balik dulu sebab nak bermaksiat dengan abang kau lah tu. Dasar. "Sooyeon hanya diam mendengar kata-kata Taehyung.

Dia tak sedap hati tapi dia biarkan. Lagipun oppanya sudah dewasa. Siapa dia untuk ganggu bukan?

******

Chanyeol tidak dapat duduk dengan tenang kerana risau dengan Sooyeon. 20 minit dia menunggu di sekolah Sooyeon, namun gadis itu tidak muncul.

Ding dong~~~(imagine tu suara Sehun. 😂)

Dengan cepat Chanyeol melangkah ke arah pintu. Senyumannya mati tatkala yang datang bukan Sooyeon melainkan ex girlfriendnya. Kim Zina.

"Kau buat apa datang sini? "Soalan Chanyeol diendahkan. Zina terus masuk ke dalam rumah tersebut. "Cantiknya ruang tamu ni. "Tanpa dipelawa Zina terus melabuhkan punggung di sofa.

"Aku tanya kau buat apa ke sini? "Semakin tegas suara Chanyeol namun Zina masih lagi tenang. "Nak lawat Ex boyfriend, tak salah kan? "Zina terus mendekati Chanyeol yang dari tadi tidak bergerak dari pintu rumah.

"Lepaslah! "Tangan Zina yang memeluk pinggangnya ditarik dengan kuat dengan cepat Chanyeol menolak Zina keluar dari rumah.

"Jangan berani kau tunjuk muka dekat aku kalau kau rasa kau taknak muka hodoh kau jadi lebih hodoh. "Chanyeol terus menghempas pintu rumah.

******

"Sudahlah tu. Kau minum banyak sangat ni! "Taehyung menarik botol soju dari terus dipegang oleh Sooyeon.

"Aduh, nanti abang kau tumbuk aku, habis muka hensem aku wehh. Sudah lah tu! "Sooyeon mencebikkan bibirnya. "Bisinglah kau. "Sooyeon terus bangun dan meninggalkan Taehyung dalam keadaan mabuk.

"Erk makcik, kitaorang pergi dulu eh? "Ingatkan nak bawa Sooyeon makan daging panggang, tak sangka pula gadis itu terus memesan soju.

Riak wajah yang tenang itu akhirnya hilang setelah meneguk soju. "Weh Sooyeon, kau ok ke tak ni? Asal tibe je kau nak pesan soju? "Sooyeon berhenti sebelum memusingkan tubuhnya menghadap Taehyung.

"Salah ke kalau aku jatuh cinta dengan Chanyeol? "Taehyung menepuk dahi. Dah agak yang Sooyeon cakap macam ni. Dia mula hairan sejak dia melihat Sooyeon mencium pipi Chanyeol dan juga layanan lelaki itu terhadap Sooyeon.

"Yeon. "Bahu gadis itu dipeluknya. Dia kena betulkan apa yang patut sebelum terlambat. "Sangat salah untuk kau jatuh cinta dengan abang sendiri. Dia abang, kau adik. Tak lebih dari tu. "Sooyeon mula menangis membuatkan Taehyung cemas.

"Weh jangan nangis, orang nampak ni. "Taehyung hanya menundukkan kepalanya berkali-kali untuk meminta maaf dengan orang yang sedang memerhatikan mereka sekarang ni.

******

"Oppa. "Sooyeon terus membuka pintu dan merebahkan badannya ke atas Chanyeol yang sedang menonton TV. Taehyung terus pergi setelah melihat Sooyeon masuk ke dalam rumah.

Dia tidak berani berhadapan dengan Chanyeol kerana takut lelaki itu akan menumbuk mukanya.

"Kau dari mana? Oppa risau tahu tak? "Rambut Sooyeon diselitkan ke belakang telinga. Bau soju menerpa masuk ke dalam hidungnya.

"Kau minum ke? "Sooyeon hanya tersengih sambil menekup kedua-dua belah pipi Chanyeol. "Oppa, Yeon cintakan oppa. "Chanyeol kaku mendengar perkataan dari mulut Sooyeon.

"Tapi, perempuan tu tak bagi Yeon balik. "Sooyeon terus memeluk Chanyeol. "Yeon sayang oppa. Oppa tak sayang Yeon? "Chanyeol merenung anak mata Sooyeon.

"Oppa sayang Yeon. "Setelah mendengar jawapan Chanyeol, Sooyeon terus mencium bibir Chanyeol.

"Yeon milik oppa. "Chanyeol terus mengangkat Sooyeon dan terus masuk kebilik tidurnya.

Love me, don't hurt me
Just kiss me, don't burn me
And i'll be yours.









▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼

(✔) Forbidden Love | • PCY •Where stories live. Discover now