"Tengku Rafiqi Firdaus!!! " nyaring kedengaran suara guru disiplin itu menjerit memanggil nama budak paling nakal di sekolah.
Sapa tak kenal Tengku Rafiqi Firdaus? Acah acah gangster nak kasi orang takut. Poyo je. Dia budak paling nakal kelas terakhir.
Haih, dahla perangai buruk biarla otak cantik, ni tak. Dua dua haukk.
Pelajar lain yang sedang belajar sedikit terganggu dengan jeritan Cikgu Timah. Tapi, semua pelajar dah terbiasa dengan jeritan nama yang sama setiap hari.
Kadang-kadang satu hari sampai 2 , 3 kali. Nakal betul budak ni. Dah la suka buli orang , merokok tu benda biasa lah bagi budak poyo cam dia. And hidup dia sangatlah , sukati kau nak buat apa.
Like , mak bapak dia tak kisah apa dia nak buat. Sebab tu nakal kalah anak beruk. Just kidding. But betul apa.
Dah weh , bosan cakap pasal dia. Let me introduce myself. Im Sharifah Rania Evelyn binti Syed Amarul. Perlu ke bagitahu aku kaya ? Hahah kerek je. Kaya pun harta papa i , y'all. Nothing to flex.
Sadly , papa aku dah meninggal since i darjah 6. Sekarang dah 18 tahun , kira lah sendiri berapa lama dah papa meninggal.
And kematian papa ni la buatkan mama benci dekat aku. Katanya sebab aku lah papa meninggal. Sebab papa keluar nak beli kek sambut birthday aku , then accident.
Eh makcik , salah aku ke suami kau ninggal ? Aku ke yang langgar suami kau ?
Eh seronok la kalau dapat camtu kat mama. But nevermind , she's my mother macam mana pun. I need to respect her.
I also got adik perempuan perangai macam kucing hutan sebab liar semacam. Budak gedik macam ni , mama tatang macam minyak yang penuh. Sampai perangai kalah binatang liar kat hutan. Baru kecik dah belajar keluar lama sampai balik lewat malam.
Entah apa dia buat dekat luar , takde sapa pantau. Minah ni pun lebih kurang dengan mamat tadi , buat je ikut kepala batu dia. Kang rosak hidup baru tahu.
Oh , korang tak tahu lagi kan nama dia ? Nama dia is Sharifah Laura Ferlyn.
Mama tak pernah kisah apa aku buat, apa pencapaian aku dekat sekolah, baik macam mana pon mama tak bangga. Tapi kalau pasal Laura , bawak balik result penuh F pun tak kena marah babe.
Pergh , untung jadi anak kesayangan. Penat aku study siang malam nak dapat result elok , nak kasi mama bangga. Dia tak kisah pun.
Ah , dah la tu cerita pasal diorang. Back to the story.
Budak laki tadi terus pecut 180km/j dari cikgu Timah. Cikgu tergarang seantero dunia. Kau ingat dia lari sebab takutkan cikgu tu ke ? Memang tak ah ! Dia saja nak penatkan cikgu tu terjerit-jerit nama dia jer huhu. Takde la , dia taknak dengar cikgu berleter la tu.
Eh lupa, aku pengawas , lebih tepat penolong ketua pengawas. Cuma selama ni, aku tak dapat tangkap lagilah jenayah dia yang suka membuli , merokok dekat sekolah ni. Kalau dapat, jangan harap aku nak lepaskan hehe. Tapi, mana tahu lepas ni ada rezeki nak tangkap dia ke kan?
And typical la kan , pengawas sekolah lah ni memang dibenci ramai. So , aku pun sama lah. Sebab pantang nampak orang buat salah sikit , cepat je tangan aku catit nama dorang. So aku masuk la list musuh dorang.
But tengok muka aku balik , nampak macam aku kisah ke ? Tak mati lah kalau korang benci aku , mak aku sendiri benci aku. Hidup je lagi sampai sekarang. Hahah.
Kringgg !!
Bunyi loceng menandakan waktu rehat.
Berduyun-duyun manusia ibarat kantin diserang zombie apocalypse. Semua macam puasa setahun punya lapar sampai tolak tolak kalut nak beli makanan. Beruk pun tahu beratur dari korang lah. Macam budak darjah satu.
YOU ARE READING
From Hate To Love [✓] republish
Romance(in editing) Terlajak perahu boleh diundur , terlajak kata buruk padahnya. Perkara itu lah yang berlaku kepada seorang Rania Evelyn. At the age of 18 , dia telah sah bergelar isteri kepada Rafiqi Firdaus. Hanya kerana mulutnya dengan celupar tanpa b...