Dua bulan kemudian , Rania sah bergelar isteri Rafiqi. Semua benda dirahsiakan dari both of their parents.Kalau bagitahu , kau rasa dorang nak setuju ke ?
I don't even know why and how this crazy shit happen tho.
I thought it was just a joke at first but then this guy was so serious for what.
He got no humor then seret aku into this bs.
"Chill"
"Chill otak kau" balas Rania , menjeling tajam ke arah Rafiqi di sebelahnya.
Baru tadi mereka diijabkabulkan dengan bantuan sepupu Rania sebagai wali.
Tebal jugak muka Rania cerita semua yang terjadi.
And , cousin Rania tak kisah pun. Mungkin sebab hidup memasing ? Kau buat hal kau , aku buat hal aku.
"Jom"
"Taknak" tolak Rania mentah-mentah.
"Okay" balas Rafiqi lalu berjalan ke arah keretanya.
Rania tetiba rasa bersalah mendengar nada lelaki itu bercakap dengannya.
Tapi kau kenapa tetiba berlembut hati ni , Nia ?
Rania mengetuk tingkap kereta suaminya.
Euw , cringe namampos.
"Gi mana?" soal Rania.
"Makan , lapar"
Rania menjulingkan mata ke atas. Malas mahu melayan sebenarnya tapi dia pun lapar , jadi dia ikut.
Dalam perjalanan mencari kedai makan , keadaan dalam kereta senyap sunyi.
Rania tengah fikirkan nasib hidupnya. Betul ke dia isteri orang ?
Tiba-tiba dia rasa ada tangan yang menggenggam tangan halusnya.
Pantas dia menoleh ke kanan. Tangan Rafiqi selamba memegang tangannya yang berada di atas pehanya.
"Lepas" Rania menarik semula tangan dia tapi tenaga Rafiqi lebih kuat.
"Lepass!" pinta Rania keras.
Lepas diminta macam tu , baru dilepaskan.
Rafiqi hanya merenung wajah Rania yang sedang makan tanpa hiraukan keadaan sekeliling.
Keadaan antara mereka berdua sangat awkward. Rania taknak langsung bercakap dengan dia.
"Nanti kita study sesama nak?" soal Rafiqi cuba mencipta perbualan dengan Rania.
"Taknak" balas Rania sepatah.
Tak teringin.
Rafiqi mengawal riak wajahnya.
"Taknak sudah" balas Rafiqi lalu menyambung menyuap makanan ke dalam mulut.
Rania memandang Rafiqi dengan rasa serba salah.
"Nanti lah kita study sesama" kata Rania perlahan.
Dia taksuka dengan diri dia sekarang. Kenapa nak kena rasa bersalah setiap kali menolak permintaan laki ni.
"Okayy" balas Rafiqi dengan senyuman di hujung bibir.
"Im just curious. How come kau boleh dapat top 10 tetiba padahal selama ni kau dapat tempat terakhir. Kau tiru kan?" sesuka hati Rania menuduh Rafiqi.
Rafiqi buat tak kisah dengan tuduhan Rania padahal dia terasa. Bodoh sangat ke dia sampai orang ingat dia takreti usaha sendiri ?
"Study la" balas Rafiqi senada lalu menyedut air.
"Selama ni?"
"Before this , i don't give a damn about any exam so i didn't study"
Tersentak Rania. Kenapa tetiba dia study ? Sebab nak kahwin dengan aku ? WHYYY ?
Aku cuma nak tahu kenapa dia nak sangat kahwin dengan aku.
"Kau ada dendam dengan aku ke?" soal Rania tiba-tiba.
Pengaruh drama y'all.
"Apa kau ni?"
"Habis tu kenapa kau beria nak kahwin dengan aku. Kau nak balas dendam ke?"
"Tah" balas Rafiqi sepatah. Malas nak layan merepek perempuan ni.
Rania selagi tak dapat jawapan dia nak , selagi tu dia mengorek.
"Kenapa kau nak kahwin dengan aku. Give me a fucking reason!" bentak Rania.
"I told for hundred times , i don't have a reason" balas Rafiqi mendatar. Matanya tidak memandang Rania tapi dia tahu Rania merenung dia macam nak telan dia sekarang.
"Bodoh la kau. Everything happened for a reason"
"Then kau tak rasa kita kahwin ni pun ada reason. Can you just accept it?"
"That's what im asking. Apa reason kita kahwin ni. And the reason ada dekat kau"
"Cau" Rafiqi terus bangun dari kerusi ke kaunter pembayaran.
Rania menarik nafas dalam. Sebelum dia hilang sabar pergi tampar mamat tu depan semua orang baik dia kawal diri dia.
"Jom" Rafiqi kembali semula ke meja mereka untuk ajak Rania pulang.
Rania bangun berjalan keluar dari kedai.
Rafiqi membuka pintu untuk Rania. Tapi Rania masih berdiri membatu depan kereta. Matanya memandang kereta lalu lalang dekat jalan seberang.
"Cepatla masuk" arah Rafiqi.
"Taknak , aku nak balik dengan grab"
Rafiqi menghampiri Rania , terus tangan Rania ditarik lalu ditolak dengan hati-hati masuk ke dalam perut kereta.
"Ish taknaklah ! Kau tak faham ke?" bentak Rania keras.
Baru Rania nak unlock pintu kereta , Rafiqi lebih pantas menekan button auto lock. Jadi Rania tak boleh keluar melainkan Rafiqi yang unlock.
Pak!
Rania memang hilang sabar. Pipi Rafiqi ditampar.
Tak la kuat mana , tapi kepala Rafiqi terteleng ke kanan jugakla sedikit.
Rafiqi tak memberi reaksi. Marah tak , suka pun tak. Dia terus start enjin lalu naik ke atas jalan raya.
Rania langsung tak rasa bersalah sebab telah menampar suami dia walaupun baru bergelar isteri untuk beberapa jam.
Tapi lepas dia cool down , terasa jugak rasa bersalah tu. Dia menoleh ke kanan untuk melihat pipi Rafiqi yang telah ditampar olehnya.
Lekat sedikit bekas merah akibat tamparan Rania.
Aku rasa tak kuat pun aku tampar.
Tangan Rania nak naik menyentuh pipi Rafiqi , tapi dia takut. Rasa macam masih haram untuk disentuh.
Rasa nak minta maaf , tapi dia layak makan penampar tadi.
Akhirnya Rania hanya memandang depan. Dahinya berkerut , ini memang jauh dari jalan balik rumah dia.
"Nak gi mana?"
"Adalah"
"Bagitahu la" darah Rania kembali naik.
Mamat ni takda benda lain ke selain buat aku marah.
"Takde gi mana pun , ronda-ronda je"
"Nak balik" kata Rania.
Kau ingat seronok ke ronda-ronda dengan kau ?
"Okay"
Rania terkejut. Kenapa laki ni senang sangat turut permintaannya ?
Lantak la , lagi senang.
+++
Hi. Sejak covid ni , umur 18 pun still kena sekolah kan. So , saya buat dorang still sekolah even 18 , and kahwin umur 18 sebab taknak buat cerita kahwin underage. Even still macam tak legal , but it's legal.
YOU ARE READING
From Hate To Love [✓] republish
Romance(in editing) Terlajak perahu boleh diundur , terlajak kata buruk padahnya. Perkara itu lah yang berlaku kepada seorang Rania Evelyn. At the age of 18 , dia telah sah bergelar isteri kepada Rafiqi Firdaus. Hanya kerana mulutnya dengan celupar tanpa b...