BAB 7

216 16 4
                                    

"dah dinner ke?" soal Rafiqi sambil memandang Rania dengan air mata yang masih tersisa.

Rania menggeleng. Mana dia sempat nak dinner , dia keluar bilik tadi nak turun makan lah. Pastu dah bergaduh besar , tak jadi makan.

"Jom , kita gi makan" Rafiqi terus memandu kereta ke restoran untuk membawa Rania makan.

"Aku pakai camni je" adu Rania. Dia keluar dengan pakai baju tidur je.

"Okay je , jom" Rafiqi menarik tangan Rania keluar dari kereta.

Selesai order , Rania hanya berdiam diri. Air matanya tetap turun mengalir ke pipi.

"Dah , stop crying" untuk kesekian kalinya , Rafiqi mengelap air mata Rania.

Rania menarik nafas dalam untuk menghentikan tangisannya.

Rania mengelap sisa air matanya ketika pelayan menghantar makanan.

"Dah , makan" kata Rafiqi.

Dia tak makan sebab dah dinner di rumah tadi. Matanya asyik merenung wajah cantik Rania yang sedang makan. Walaupun matanya sembab akibat banyak menangis , langsung tidak mencacatkan kecantikannya ketika itu.

"Hey , babe.." tiba-tiba leher Rafiqi disentuh dari belakang.

Rafiqi pantas menoleh melihat gerangan yang sesuka hati menyentuh dia.

Rania terus mengangkat kepala yang datang ke meja mereka tiba-tiba dan menyentuh Rafiqi sesuka hatinya.

"Sarah" terpacul nama itu dari mulut Rafiqi.

Rania hanya memandang. 'dia kenal perempuan ni'

"I thought you dah lupa i , sayang" makin meliat tangan perempuan yang bernama Sarah itu di tubuh Rafiqi.

Makin gatal tangan dia memeluk leher Rafiqi.

"Apa ni ? Lepas" arah Rafiqi keras kepada Sarah namun perempuan itu seperti tidak makan saman.

Dia mula melabuhkan punggung di sebelah Rafiqi. Dengan selamba dia memeluk lengan Rafiqi.

"Siapa perempuan buruk ni ? Dengan mata bengkak. Euw" Sarah memandang jijik ke arah Rania.

Rafiqi nampak air mata muncul semula di tubir mata Rania.

"Diamla sial" Rafiqi menolak tangan Sarah yang berada di lengannya.

Lalu dia terus bangun menarik Rania pergi dari situ. Dia dah bayar makanan awal tadi lagi.

Teresak-esak Rania menangis sebaik saja keluar dari kedai makan itu.

Entah kenapa hati dia terasa dengan setiap bait perempuan biadap itu. Selalunya dia takkan kisah kalau ada orang mengutuk dirinya.

Mungkin emosinya tidak stabil akibat pergaduhan dengan mamanya.

Rafiqi melepaskan keluhan.

"Im sorry" kata Rafiqi , dia rasa itu salahnya.

Rania masih tidak berkata apa , hanya tangisan yang kedengaran.

"Stop crying please" Rafiqi mengangkat muka Rania yang menunduk.

Mata mereka bertaut untuk seketika sebelum Rania larikan.

"Aku minta maaf" Rafiqi mengulang lagi benda yang sama.

"Nak balik" kata Rania.

"Okay , jom"

Dalam kereta hanya sunyi. Tiada perbualan mahupun suara radio.

"Kau dah ada perempuan tu , kenapa kau still nak kahwin dengan aku?" soal Rania.

From Hate To Love [✓] republishWhere stories live. Discover now