Tuan Adam Arsyad Feehan POV
Dia memerhati dengan penuh minat dengan gelagat dua orang gadis yang berada berdekatannya. Sofea Amanda dan rakannya sudah pasti. Namun tidak berapa pasti siapa. Mungkin rakan Sofea yang mengikuti acara tersebut pada malam kejadian?
Sungguh dia terpesona dengan senyuman , gelak tawa dan segala yang berada pada gadis bernama Sofea Amanda. Semua yang gadis itu lakukan nampak semprna. Terlalu sempurna.
" Oi! "
Tuan Adam memandang sahabatnya dua dunianya dengan pandangan menikam.
" Pahal ?" tanyanya dinign.
" Aku membebel daripada tadi kau boleh tanya pahal? " runugut Haziq Amran , sahabat seperjuangannya.
Dia dan Haziq Amran sudah lama bersahabat sejak mereka di bangku sekolah lagi. Hal ini kerana Haziq dulu pernah dibuli dengan rakan sekelasnya kerana penceraian ibu bapa Haziq. Ketika itu kbeetulan dia lalu dikawasan tersebut dan menolong Haziq yang cedera agak teruk.
Pada saat itulah Haziq Amran mula belajar teknik mempertahankan diri dan selok belok strategi yang baik .
" Kau pahal Am? Kau tenung apa kat perempuan dua orang tu? Tahulah awek sorang tu cun melecun. " tanya Haziq pelik. Bukan Haziq tidak perasan yang sahabatnya merenung dua orang gadis tersebut.
" Nanti kau tahu " Tuan Adam membalas dengan geram.
" Cun betul awek sorang tu weh. Body sedap tu. Tengok pun dah tahu. Kalau nak buat bantal peluk malam nyenyak woo " Haziq komen tanpa menghiraukan Tuan Adam.
Tuan Adam yang mendengar merenung tajam terhadap gadis yang dimaksudkan oleh sahabatnya. Ya , Sofea Amanda. Dalma hati memang berapi apabila mendengar kata kata yang keluar daripada mulut Haziq kerana itu adalah perempuannya. Namun dalam diam dia mengiyaka apa yang Haziq cakap. Memang benar belaka.
" Jom blah. Aku ada benda nak bincang dengan kau dekat rumah gelap. " ujar Tuan Adam.
Dua jejaka tersebut beredar daripada restorang tersebut. Sempat Tuan Adam mengerling kepada gadis kesayangannya yang sedang ralit memilih baju , untuk apa dia tidak tahu.
Tak lama lagi. You will be mine again sweetie.
Haziq Amran POV
" Kau betul ke ni? " curigaku.
" Pernah ke aku main main? " tanya Tuan Adam serius.
" Kenapa perempuan tu? Sekejap sekejap , dia ke orangnya? " tanya ku lagi.
" Yup. " terkejut aku dengan pengakuan Tuan Adam.
Hairan dia dengan sahabatnya ini. Begitu yakin dengan tekaannya. Bagaimana dia boleh mengingati wajah gadis malang tersebut? Sudah hampir 8 tahun kejadian singkat tetapi menyimpan kenangan hitam itu berlaku. Apa yang paling dia terkejut , gadis yang sangat ayu dan sopan tadi merupakan gerangan gadis malang itu.
" Aku nak kau cari lagi maklumat tentang dia dengan terperinci. Aku bagi sebulan je. Next , aku akan jadikan dia hak aku semula "
" Heh dalam seminggu pun aku boleh bagi. Kacang je ni "
Aku memandang sahabatku yang banyak menolongnya selama ini. Setakat rancangan ni , perkara remeh je ni.
Apa yang pasti dia akna menolong sahabatnya ini bersatu dengan gadis yang telah menyebabkan Tuan Adam tidak mempedulikan perempuan lain sedikit pun. Buktinya , sudah 8 tahun sahabatnya itu single sedangkan dahulu dia seorang playboy. Sejak peristiwa naya tersebut berlaku , dia tidak memandang gadis lain dan hanya setia menunggu gadis kesayangannya muncul.
Syukur kerana gadis tersebut muncul ketika waktu ini. Jika tidak , pasti Tuan Muda Feehan akan disatukan dengan seorang model terkenal iaitu Ain Mikayla. Cantik namun perangai tidak secantik tuannya.
" Ha Am , cakap pasal benda ni aku teringat pasal minah gelebeh tu. Aku dah jumpa bahan bahan kukuh termasuk video kalau dia berani gertak kau lagi "
" Laju buat keje? Aku takcakap apa apa lagi. "
" Aku tahu kau taknak dan takkan kahwin dengan pelacur tu. Kau pun buat derk je dia ugut macamtu so aku yang panas hati ni pun terus amik langkah " aku mendabik dada bangga.
throwback
" Kau nak apa Ain? Aku dah cakap Adam busy " marahku malas. Degil betulla tina ni haish
Aku lihat Tuan Adam hanya membelek kertas kerjanya tanpa menghiraukan minah gelebeh yang tetiba merempuh pejabatnya. Geram sungguh dengan perangai acah isteri boss si Ain ni.
" Bieeee tengok orang bawahan you ni sayang. Dia halau i hmm " kata Ain dengan nada goda dan gediknya. Ingat orang cair? Muntah hijau adalah!
" Haziq apa kau buat ni? " tanya Tuan Adam marah. Aku faham malas nada dan cara tersebut. Aku lihat Ain senyum sinis kepadaku tanda kemenangan.
" Macam mana you amik pekerja sayang? Rosak company you kalau pekerja macamni. Habis harta bie I nanti " ujar si gedik dengan prihatin lah sangat.
" Haziq , aku bayar gaji kau bukan guna daun! Kerja senang pun tak reti nak buat ke? Tugas kau untuk halau dan bunuh orang yang rosakkan dan kotorkan syarikat ni. Kau halau perempuan ni keluar. Habis bankrupt company aku kalau ada dia. " Aku terseyum sinis.
" BIEEE!!! " bentak Ain yang pada mulanya bangga lelaki tersebut menangkannya. Dia dimainkan rupa rupanya!
" I ni bakal isteri you tau! "
" Sapa nak kahwin dengan perempuan macam kau? Aku tak pernah kata kau nak jadikan isteri aku lagi lagi ibu kepada anak anak aku. Boleh berambus " jawab Tuan Adam dingin.
" You kena kahwin dengan i jugak! Kalau tak i akan buat project besar you musnah! I akan kotakan apa yang i cakap! Cakaplah taknak kalau you nak rasa miskin sangat sangat. " Ain berlalu pergi sambil sempat dia menjeling marah kepadaku. Eh dah kenapa kau tina?
" Dia nak buat apa ? " tanyaku hairan.
" Jual body dialah apa lagi. Dah tu je dia boleh buat " jawab Tuan Adam bersahaja.
" Nak ke Encik Farid tu? Longgar kot. Semua dah gelebeh dah "
Tuan Adam hannya mengangkat bahu dan meneruskan kerjanya yang tergendala. Melihat sahabatnya yang bertungkus lumus menyiapkan kertas kerja project yang dikatakan oleh Ain tadi , dia rasa dia perlu mengambil tindakan secepat mungkin.
Dia tidak mahu usaha sahabatnya sia sia begitu sahaja disebabkan perempan murah tersebut.
" Thanks , aku dah fikir dah apa nak buat dekat perempuan tu. Bagi aku copy file " arah Tuan Adam. Aku bersorak gembira tidak sabar menunggu nasib perempuan acah tersebut.
ENJOY YE READER.
JANGAN LUPA COMMENT GUYSS!
YOU ARE READING
Derita Yang Pulih ( OG )
RomanceSupport ye 🥰 Tuan Adam Arsyad Feehan 💖 Sofea Amanda ⚠️ Pembaca Matang Sahaja! ⚠️