Sofea Amanda memikirkan tentang lamaran atau lebih tepat ugutan yang diterimanya oleh majiakannya. Ya betul jika difikirkan , tiada seorang lelaki yang ingin perempuan yang dipandang suci rupa rupanya sudah dicemari. Tapi dia tidak sanggup untuk hidup dengan lelaki tersebut. Lelaki tersebut begitu jauh brbeza dengan hidupnya. Lelaki itu kaya , berupa paras menawan , segak dan berkejaya , namun dirinya tidak punyai apa apa. Tapi , lelaki tersebut yang telah meragut daranya. Lelaki pertama yang telah merasmikan dirinya walaupun dalam keadaan yang amat sukar untuk diterima.
Setelah lama dia membuat fikiran , dia terus mencapai telefonnya untuk menghubungni ibunya. Kemudian dia mendail nombor yang agak janggal untuk dia hubungi.
" Hello , yes apa you nak? " kedengaran suara serak basah yang dingin di corong telefonnya.
" Erm boleh kita jumpa kejap? "
" I will pick up you in 10 minutes "
" Eh takpe - "
tet
Mahu tidak mahu terpaksa juga dia turuti arahan tersebut. Sofea Amanda bergegas bersiap dengan hanya memakai knitwear berwarna soft pink muat muat badannya dan seluar jeans biru langit. Rambutnya diikat pony tail.
PIN PIN
Sofea Amanda lelkas mengunci pintu setelah beberapa kali menerima hon daripada lelaki tersebut. Risau menganggu jirannya.
" Girls always a girl " terus kereta mewah tersebut dipandu dengan agak laju. Mungkin agak bengang kerana gadis tersebut agak lambat.
" Kita nak pergi mana ni Tuan? " setelah lama berdiam diri , Sofea Amanda mengajukan soalan kepada lelaki tersebut. Ya lelaki terebut ialah Tuan Adam Arsyad.
" Just wait and see btw you look so cute with your knitwear "
iya , Tuan Adam mengakui bahawa dia terpesona dengan gaya simple gadis idamannya itu. Dia makin tidak sabar untuk memperisterikan satu satunya perempuan yang berjaya buat dia gila bayang dan geram teramat sekali. Dia sesekali takkan membiarkna gadis tersebut jatuh ditangan lelaki lain. Dia tidak bermaksudkan apa yang dia katakan semasa di pejabat siang tadi. Dia hanya ingin gadis tersebut menerima lamaran sahaja walaupun terpaksa.
" turun " arah Tuan Adam.
Mereka berada di sebuah tasik yang sangat cantik dan aman dikala malam begini. Angin sepoi sepoi bahasa mendamaikan lagi keadaan. Sesuai dengan suasana mereka kini. Mereka duduk di salah sebuah tempat duduk yang agak jauh dari beberapa orang.
" spill it out , dah malam "
" Erm saya nak bincang pasal siang tadi " - Sofea Amanda
" I dont need you choose because no matter what the answer is always be yes " tajam mata Tuan Adam memandang Sofea Amanda. Sofeaantas menunduk.
" Betul cakap Tuan , my answer is yes but - "
" Just call my name because you are my wife to be " lembut tegas suara Tuan Adam. Sofea Amanda mengangguk sambil memandang tepat ke mata Tuan Adam.
Dia akui dia berasa damai dengan pandangan lelaki tersebut. Dia juga sentiasa berasa tenang dan begitu selamat berada disamping lelaki tersebut. Namun rasa rendah dirinya menghalang semua rasa tersebut.
" ehem , faster " - Tuan Adam. Mereka berdua sama sama terleka dengan keindahan dan kedamaian yang hadir sebentar tadi.
" Erm awak boleh janji dengan saya? Jaga , hargai dan layan saya sebagai isteri selayaknya. No secret between us. Disscuss whenever have a misunderstand. Paling penting , setia dan percaya saya. Kalau awak boleh buat , saya ikhlas kahwin dengan awak " Sofea Amanda memandang tepat ke anak mata Tuan Adam.
" Dont worry dear , i will. I will put you first on everything. Just dont break my trust. If you do , i dont know what will happend then. And ofcourse we will discuss whenever we have problem. Just hear to each other first. "
Because i love you so much damn Fea.
Sofea Amanda merasakan kejujuran disetiap kata kata Tuan Adam.
" I will be you wife then "
" I appreciate it , come dear. Lets go home. "
Tuan Adam memimpin tangan Sofea Amanda sehingga ke kereta. Sofea Amanda yakin dengan keputusan yang dia buat. Tuan Adam Arsyad sangat gembira dengan persetujuan terbuka Sofea Amanda namun dia tidak menunjukkan sebarang riak.
Selepas menghantar Sofea Amanda pulang , Tuan Adam terus menghubungi keluarganya tentang lamaran ke rumah Sofea Amanda.
Dia mahu mempercepatkan tarikh pernikahan mereka. Sebulan sahaja dari sekarang.
YOU ARE READING
Derita Yang Pulih ( OG )
RomanceSupport ye 🥰 Tuan Adam Arsyad Feehan 💖 Sofea Amanda ⚠️ Pembaca Matang Sahaja! ⚠️