Bab 5

20.3K 97 3
                                    


Tuan Adam Arsyad mendengar penjelasan pembentangan daripada salah satu syarikat terbesar yang ingin merebut tender dibawah syarikatnya itu dengan perasaan marah dan cemburu. Dari tadi dia memerhatikan manager bagi syarikat tersebut yang dikenalkan sebagai ' Farhan ' memerhati Sofea Amanda yang berada ditepinya. Tidak cukup dengan itu , Sofea Amanda juga turut menghadiahkan senyuman manis terhadap lelaki terhadap apabila bertembung mata antara satu sama lain.

Mesyuarat dirasakan terlalu lama itu akhirnya berakhir juga.

" Alright then , i will tell you the result as soon as posible since im quite interested with yours. Dissmiss " dingin sahaja kata kata Tuan Adam tersebut.

Sofea Amanda hanya mendiamkan diri apabila lelaki tersebut bersuara dengan menjelingnya tajam. Namun dia masih memaniskan mukanya dihadapan client penting syarikat tersebut.

" Alright then , thank you Tuan Adam. Hope we will hear those good result from you. We put so much effort on this project " sambung Dato Hisham yang merupakan CEO REO Holding.

Mereka bersalaman antara satu sama lain.

" Erm boss , i will follow you up later. I want to meet my old friend here. " kata Farhan.

Selepas mendapat kata setuju daripada boss nya , Farhan pantas memanggil Sofea Amanda.

" Feaa! " laungnya.

Sofea Amanda yang sedang berjalan menuju ke bilik kerjanya pantas menoleh. Tuan Adam awal awal sudah masuk ke dalam bilik kerjanya seusai mesyuarat tamat.

" Abang Aan "

" Lama takjumpa Fea. Ingat Fea lupakan abang. Terharu abang bila Fea ingat abang lagi. "

" Mestila ingat abang. Ahahahaha orang yang paling kuat usik Fea masa sekolah dulu "

" Ahahahahaha yela orang comel kalau kena usik lagi bertambah comel "

" Erm Fea , can i get your number? Sebab abang takboleh lama ni"

" Oh sure. Jap ye. " Sofea berlari anak ke bilik kerjanya untuk mendapatkan kad bisnes miliknya.

" Nah. Anything whatsapp or call je nombor ni "

" Alright then , thankyou. See you later . Muah ahahahaha " sempat Farhan menghadiahkan flying kiss kepada Sofea Amanda.

Sofea Amanda hanya tersenyum sambil melambai tangan. Ye , mereka memang rapat. Bagai adik beradik. Farhan banyak menolongnya ketika dia tidak faham dalam sesetengah mata pelajaran dan banyak memberi dorongan positif untuk dia teruskan pelajaran.

" Seronok? "

Pantas Sofea Amanda menoleh.

" Masuk! "

Terkejut dek terjahan tersebut , Sofea Amanda lantas melangkah ke bilik si pemanggil. Dia gerun melihat cara si pemanggil. Dengan perlahan dia menutup pintu bilik tersebut.

" Seronok? " masih soalan yang sama ditujukan.

" Aku tanya seronok ke?! "

" Dia kawan sekolah saya , Tuan " dengan gagap Sofea menjawab meskipun tidak kena dengan soalan.

" Aku bayar kau untuk apa? Buat kerja ke menggatal dengan lelaki ha? "

" Aku taknak nampak lagi macamtu , faham?! " sambungnya lagi.

" Faham , Tuan. " Takut takut Sofea Amanda menjawab. Semakin takut apabila Tuan Adam melangkah rapat ke arahnya.

Dengan sekelip mata dia berada dalam pelukan lelaki tersebut. Dia meronta namun ugutan yang dia dapat.

" Diam sebelum aku rogol kau sekali lagi " semakin ketat pelukannya.

" Kau milik aku sampai bila bila. No one can get you except me. Aku akan hantar rombongan lusa , pastikan kau terima. "

" Kenapa saya " Sofea Amanda terkejut.

" Simple , kau milik aku. Baby , listen hear carefully , sapa nak terima perempuan yang sopan macam kau tapi rupanya dah kena tebuk hm? So just terima " gemersik bisikan Tuan Adam di telinga yang seakan menghidu bauan dari leher dan rambutnya itu amat tidak menenangkan. Tambahan dia merasa sesuatu keras mencucuk pangkal rahimnya. Dia merasa ingin menangis.

" Enough , you can go. " selepas menghadiahkan ciuman ringkas pada dahi gadis tersebut , Tuan Adam kembali menyambung kerja yang tergendala.

Dia hanya menghantar pemergian Sofea Amanda dengan keluhan. Dia terpaksa mengikat gadis tersebut. Sungguh dia cemburu. Dan yang pasti gadis tersebut cinta pertamanya dan perempuan pertama yang disentuhnya.

" Very soon dear , you will be mine. Forever. "

Derita Yang Pulih ( OG )Where stories live. Discover now