Triedenie

203 16 8
                                    

Ginny

Konečne je začiatok školského roka. Idem do Rokfortu. Huraaa... Aj keď Harry bude mať tohto roku VČU. Nastupuje totiž do piateho ročníka, a ja do štvrtého...

...

"Poďme už!" súrila nas mama a my sme sa premiestnili na Kings Cross. Zrazu som uvodela tmavohnedé vlasy môjho nevlastného brata. "Hermiona oni sú tu!" zvolala som a ukázala na nich prstom. Boli tam: Nico, Percy, Annabeth, Jason, Piper, Leo, Frank a Hazel. Rozbehla som sa k Percymu a objala ho. Hermiona sa zas k Annabeth a objala ju, potom sme poobímali aj všetkých ostatných okrem Nica. Ten sa nedal.

Veselo sme sa bavili keď vtom sa ozvalo: "Ehm, ahoj. Kto ste a odkiaľ sa poznáte s Ginny a Hermionou?" Povedal to Ron. "Ahoj ja som Annabeth a toto je Percy, Jason, Leo, Nico, Piper, Frank a Hazel. Poznáme sa s nimi, lebo sme sa stretli v tábore. Vlastne sa tu všetci poznáme z tábora. Prestúpili sme na túto školu z Ameriky." ozvala sa Ann. " Ahoj, tak ja som Harry, toto je Ron a ostatných už poznáte." "Aha. Tak ty si ten Harry." Povedal Percy a Ja som ho štuchla. "Čo? Povedal som niečo zlé?" Oboril sa na mňa. Ja som len zašepkala: "Potom ti poviem. Harry a Ron sa na nás dvoch lendivne pozerali. Potom to Harry nechal tak ale Ron neprestal.

Zrazu sme začulí pískanie vlaku a tak sme doňho rýchlo naskákali. No nie všetci. Percy to nestihol a behal popri vlaku a snažil sa nás dobehnúť a chytiť sa ruky Annabeth, ktorá naňho čakala. Už bol koniec nástupišťa a on zrazu skočil, chytil sa ruky, a Ann ho potiahla do vlaku. Skoro sa rozpľasol na kameňoch na konci nástupišťa. Harry a Ron zatiaľ nemali nijaké otázky, týkajúce sa jeho kondičky ale vyzeralo to, že to príde.

Hermiona a Ron odišli do prefektského vagóna a my sme si išli nájsť nejaké kupé. Keď sme sa všetci natrepali do jedného kupé, Harry sa na nich prekvapene pozrel: "Nič? Žiadne otázky?" ostatý len pokrútili hlavami: "Prečo by sme sa mali niečo pýtať?" Harry len pokrútil hlavou, a nechal otázku vysieť vo vzduchu.

Harry

Harry

Niečo mi na nich nesedelo. Najprv, že sa všetci poznajú z tábora a potom to, že Percy dobehol vlak. Nikto normálny nemôže mať takú kondičku. "Ja to zistím." povedal som si. Celu cestu sme kecali iba ten Nico nič nehovoril a pozeral z okna.

Keď sme už vystupovali z vlaku, s Ginny sme ich poslali za profesorkou Grumplovou, ktorá z mne neznámich dôvodou zastupovala Hagrida. Bolo to divné.

Hazel

Bolo to nádherné. Celý ten hrad. Rokfort. Ako keby svietil. Keď sme vystupili z lodiek, prišla za nami istá profesorka McGonagallová a povedala nám niečo o fakultách: Chrabromile, Slizoline, Bystrohlave a Bifľomore. Naša skupinka stála trochu ďalej od ostatných. Profesorka prišla k nám a povedala: "O tom, že ste polobohovia viem iba ja a profesor Dumbledore. A mimochodom slečna Chasová, je to váš nevlastný brat z matkinej strany." A potom odišla.

Za chvíľu prišla a vzala našu skupinku do veľkej siene. Prvákov zobrala už pred nami. Vošli sme a vysvetlila nám, ako bude prebiehať triedenie.

Nico

Vošli sme do siene a zrazu povedala moje meno: " di Angelo Nico" Ja som kráčal ku stolčeku, sadol som si a klobúk začal: " Odvážny ale aj silný... Mohol by si byť v Chrabromile... ale tvoj otec je... tvoj otec... Slizolin" posledné slovo zreval na celú sieň. Slizolinčania začali tlieskať a ja som si sadol ku chlapcovi, ktorý vyzeral byť v mojom veku. Išiel sa mi predstaviť ale v tom som začul...

Jason

"Grace Jason" začul som a sadol som si na stolček. Klobúk okamžite začal: "Tvoj otec je Jupiter že?... Si odvážny... toľko si toho prežil... Myslim že tak to bude najlepšie... Chrabromil!" Skrýkol a Chrabromilský stôl začal tlieskať a pískať na celú sieň. Sadol som si vedľa Ginny a oproti Harrymu. Nechápal som, prečo pri nich nikto nesedí, ale nestihol som nad tým rozmýšľať, lebo...

Annabeth

"Chase Annabeth" hrdo som kráčala k stolčeku sadla som si, a leď sa klobúk dotkol mojej hlavy, takmer okamžite začal: "Tvoja matka je teda Aténa... múdra si teda po nej... Mal by som ťa zaradiť do Bystrohlavu..." Ja som ho však prerušila: "Nie prosím. Aj pri Hermione si urobil výnimku" " Chrabrá si dosť... odvážna tiež... Máš pravdu. Takto to bude najlepšie... Chrabromil" Ja som mu poďakovala a sadla si vedľa Harryho.

Percy

"Jackson Perseus" sadol som si na stolček a zrazu sa mi pred očami zjavili spomienky: " Bob a Damasen bojujúci o naše životy... ako padáme s Ann do Tartaru... Ako sa s ňou lúčim pri vchode do podzemných chodieb... ako spolu skáčeme do brány smrti...ako Bob kričí, že máme pozdraviť slnko a hviezdy..." skoro som sa rozplakal. Klobúk rozhodol takmer okamžite: " Chrabromil" Sadol som si k Ann a začal: "On mi ukázal veci... chcel som zabudnúť... ale všetko mi to pripomenulo... Bob... Damasen... Tartar" potichu aom vzlikol a moja Chytrolínka ma objala. Potom som začul...

Hazel

"Levesque Hazel" a je to tu. Idem tam. Klobúk začne: " Ty si bola v podsvetí... Už si mala byť mŕtva... odvážna si... ale tvoja smrť a otec prevažuje všetko... Slizolin!" Sadla som si k Nicovi a predstavil sa mi chalan zo skoro bielymi vlasmi. Bol to Draco Malfoy.

Piper

"Piper McLean" Je to tu... Pomaly som kráčala k stolčeku. Mala som trochu strach. Nikdy som nič podobné nehovorila, a tá vec, ten klobúk, sa mi bude vŕtať v hlave... Výborne Piper, upala si bohyňu Gaiu, a prežila vojnu gigantov, ale bojíš sa hlúpeho klobúka... výborne... Sadla som si na stolček a nervózne som sa pomrvila. Profesorka mi položila klobúk na hlavu a ja som myslela len na to, aby som bola s Jasonom... "Chrabromil" vykríkol klobúk, a ja som si vydýchla, nasadila som úsmev, a vybrala som sa k Jasonovi.

Leo

"Valdez Leo" odišiel som a nechal Franka samého. "Si dosť odvážny... až to hraničí z hluposťou... Och. Ty so bol mŕtvy?... To mení všetko... inak to nejde... Slizolin!" Bol som prekvapený ale to boli aj ostatný. Prisadol som si k Hazel a Nicovi. Svetlovlasý chalan oproti nim sa mi predstavil: " Draco Malfoy"

Frank

"Zhang Frank" počul som niekde svoje meno? Idem teda k stolčeku sadnem si a takmer okamžite klobúk skríkne: "Chrabromil" Bol som trochu smutný, lebo som nebol s Hazel. Prisadol som si k Percymu a všimol som si, že je nejaký smutnejší. Podal som mu modré palacinky, ktoré som objavil na stole, a bolo celkom jasné, že mu je lepšie.

Ginny

Takmer vôbec ma nezaujímalo, kam zaradil klobúk ostatných, teda možno okrem Annabeth, ale tŕpla som, až kým nezaradil Percyho k nám. Odľahlo mi. Krátko po tom, čo nám Dumbledore predstavil nove členky učiteľského zboru (Grumplovú a Umbridgeovú), ho Umbridgeová prerušila, a začala hovoriť svoje: "...Musím povedať, je krásne byť zase v Rokforte! A vidieť tie šťastné tváričky, ako na mňa hľadia." Po týchto slovách sa naša skupinka začala na seba uškŕňať, lebo naozaj nikto nemal na tvári úsmev. V tom momente som ju prestala počúvať...

Áhojkyy!
Novo-opravenú časť venujem LuciaNewgarden, za to, ze mi pripomenula, ze som nezaradila Piper. Vďaka!

Ťahajme za jeden povraz!Où les histoires vivent. Découvrez maintenant