• f i v e •

967 111 228
                                    

Uwek~ uwek~

"HA! BABY DAH KELUAR!" Hoshi dan Woozi terus bangun apabila terdengar yang baby dah keluar. Mereka terus meluru ke pintu masuk bilik bersalin.

"Yah yah yah! Pergi mana? Tunggu sini. Nanti nurse tu bawak keluar baby tu" Jun menarik baju mereka kebelakang menjauhi pintu. Payah jadi abang ni.

"Alaa nak tengok perempuan ke lelaki~" Hoshi terus memuncung. Woozi disebelahnya mengangguk laju.

"Eh engkau ni, sepak kang" celah Wonwoo sambil mengeluarkan tangan kecilnya. Hoshi memandang Wonwoo sambil jelirkan lidahnya. Wek wek.

"Dah² kejut yang lain" kata Joshua sambil memandang adik-adiknya yang sedang tidur. Dan yang lain pun terjaga apabila pintu dibuka. Dan ternyata Seungcheol yang keluar bersama baby tu.

"Tadaaa! Tahniah! Korang dapat baby boy! Muahahaaha takde perempuan" Seungcheol tergelak sambil menunjukkan baby tu kepada mereka. Dia dah tau dah reaksi diorang bila kali ni tak dapat baby girl.

"UUU COMELL LAA!"

"MACAM MUKA AKU LA!"

"EYY PERASAN, BABY IKUT MUKA AKU!"

"KAU LAGI PERASAN, BABY TU IRAS AKU"

"EH DAH² HAPE BISING² DEKAT ANAK KESAYANGAN APPA NI. BABY NI IKUT MUKA APPA. HA SETTLE" jawab Seungcheol sambil memandang anak kesayangannya. Ceh yang lain di anak tirikan.

"Omma mana omma? Omma?" kata Seokmin sambil memandang Seungcheol. Ye benda pertama dia nak tengok ialah Jeonghan.

"Omma korang........" Seungcheol terhenti daripada berkata. Dia hanya mengusap lembut baby itu.

"Waeeee~" risau Seokmin sambil memandang Seungcheol dengan berlinangan air mata. Yang lain pun memandang Seungcheol nak tau perkara sebenar. Ish berdebar pulak.

"Kenapa dengan omma? Appa?" Joshua memandang Seungcheol dengan muka berkerut. Dia mendekati Seungcheol dengan langkah perlahan.

"Omma korang....." sekali lagi percakapannya terhenti. Seungkwan dah mula menahan air matanya sambil memeluk Wonwoo disebelahnya.

"Ommaaa waeee huwaaaa!" nangis Seungkwan disitu. Wonwoo hanya mengusap kepalanya Seungkwan sambil kepalanya penuh tanda tanya.

"Omma korang ade je kat dalam. Dalam 10 minit korang jumpa omma k? Appa nak pergi buat bayaran bye bye!" cakap Seungcheol selamba. Dia terus berjalan pergi.

"NAE?! APPA NIHH!!!" jerit semua anaknya disitu. Tak sangka Seungcheol tipu je. Jap apa yang dia tipu?

"Ehh baby tu, mana boleh appa bawak lari" kata Mingyu tidak puas hati. Wonwoo cuba menenangkan Seungkwan yang nangis tadi.

"Alah nak bawak jalan² je pun" Seungcheol terus melajukan jalannya.

"Shua hyung! Takleh masuk sekarang ke?" Mingyu bertanya kepada Joshua yang sedang berdiri di depan pintu. Joshua pun memandang Mingyu yang berada didepannya. Gaya² nak masuk gitu.

"Nope. 10 minit lagi" kata Joshua pendek. Kita kena ikut cakap appa.

"Waeeee~~ kita nak jumpaa ommaa~" rengek Mingyu sambil membuat muka kesian. Joshua hanya tersenyum kerana kecomelannya. Aigooo. Nak bagi ke tak?

"Kau tungu atau tak dapat masuk langsung, ha pilih" Jun mencelah bagi pihak Joshua. Nampak macam Joshua dah termakan umpan Mingyu je. Baik dia bertindak awal.

"Haihh arraseo. Garang betul Jun hyung ni" Mingyu hanya kembali ke tempat duduknya dengan pasrah.

-Skip-

[OG] BongBong Family >SVT<Where stories live. Discover now