Kring~ Kring~
"Awak~ bangun la~ tutup alarm tu" rengek Jeonghan sambil menutup kedua telinganya menggunakan bantal. Seungcheol hanya mengeliat and then tido balik.
Kring~ Kring~
"Yah!! Irreona!!" Jeonghan menjerit di telinga Seungcheol sambil memukulnya menggunakan bantal. Seungcheol yang terkejut terus bangun dan duduk tapi still tido. Haishh.
"Hish dia ni, letak bom dalam telinga kang baru tau" Jeonghan memuncungkan bibirnya. Macam mana la nak kejut dia ni. Tiba² Jeonghan mendapat satu idea yang pastinya akan berjaya. Dia mula tersenyum sinis.
"Awak!! Rumah terbakar!! Api!! Api!! Panggil bomba!!" Jeonghan menjerit sambil melompat lompat di atas katil. Seungcheol terus membuka matanya.
"Mana? Mana? Mana? Mana? Mana?" Seungcheol yang gelabah terus melihat sekeliling dan mengeluarkan gaya karate sambil memakai topi bomba. Tapi..mana api?
Kelihatan Jeonghan yang gelak besar disebabkan prank yang dibuatnya.
"Oo..lawakla buat macam ni. Tumbuk kang" Seungcheol merajuk.
Jeonghan hanya tersengih menayangkan giginya yang mampu membuat orang cair macam aiskrim.
"Alah alah janganla buat muka macamtu! Comel tau tak?"
"Saya ke? Hekhek mekasih la ye"
"Saya tak kata pon awak. Saya kata dekat baby tu. Kk gurau"
"Yelaa baby je comel. Saya tak comel. Hmph!" Jeonghan pusingkan badannya membelakangi Seungcheol.
"Awak la baby saya tu~" Seungcheol terus memeluk Jeonghan dari belakang. Jeonghan mula menunduk sebab malu.
"Ihh! Dah dah dah pergi kejut anak anak and saya nak buat breakfast. Ppali!" Jeonghan bergerak ke pintu untuk pergi ke dapur.
"Alah baru pukul berapa"
"Jangan sampai saya jadi godzilla makan orang nanti" kata Jeonghan lembut tapi seremm...
"Ish! Yela! Suka ugut ugut"
Semasa Seungcheol hendak ke biliknya anak² nya, dia terserempak dengan anak sulungnya yang sudah bersiap dengan uniform sekolahnya.
"Good Morning my sweetie pie Josh-ie! Awal bangun?"
"Morning pa! Shua bangun awal sebab nak tengok doraemon jap hekhek" baru sahaja Joshua hendak ke tangga...
"Joshua~ boleh tolong appa tak? Tolong kejut adik² kamu" Seungcheol tersengih.
"Ape omma? Nak Joshua tolong? Ok Joshua turun!" Joshua terus berlari menuruni tangga dan berlalu ke dapur meninggalkan Seungcheol sendirian.
"-_-||mak anak sama je. Haish bukan senang nak kejut anak² aku ni. Tido pon tido mati. Aku pon takdela macamtu" bebel Seungcheol seorang diri sambil menuju ke bilik yang tertulis 'Jun'.
Tok! Tok! Tok!
"Do you want build a snowman~ come on lets go and play~" nyanyi Seungcheol di hadapan pintu Jun mengharapkan lelaki itu membuka pintu. Nyanyi sedap takpe ni..
"Go away appa!" jerit Jun dari dalam.
"Jun anak Choi Seungcheol!!"
"Taknak!"
"Choi Jun!"
"Andwae!"
"Jun Jin Jon!"
"Jun bukan roti john!"
YOU ARE READING
[OG] BongBong Family >SVT<
FanfictionSEVENTEEN Happy Family••• diketuai oleh: Appa Cheol Omma Han Joshua Jun Hoshi & Woozi Wonwoo Mingyu & Minghao Seokmin Seungkwan Vernon Baby Dino "My Family is my EVERYTHING, Without them I'm NOTHING" -Seungcheol "You are the part of my life" -Jeon...