• t w o •

1.2K 119 230
                                    

"Wei..buat ape?" tanya Jun kepada Wonwoo. Actually dia terjah je masuk bilik Wonwoo.

"Tengah main game ni tak nampak ke?" balas Wonwoo.

"Eh kau bukan tengah belajar ke?" Jun melihat Wonwoo yang sibuk membaca buku.

"Habistu dah tau tanya lagi pahal?! Ish suka sangat menaikkan marah aku (¬_¬)" jeling Wonwoo lalu menyambung baca buku.

"Eh jap jap..serius ah kau belajar? Setahu aku meja belajar pon kau jarang pergi ni nak sentuh buku? Pergh buku sejarah lak tu" jawab Jun dengan terkejut.

"-_-||"

"Aku ade exam minggu depan so aku belajar la halamak. Shuh shuh jangan kacau aku. Tak tenteram aku nak menghafal semua benda ni. Pergi layan tiktok kau tu. Semak je kat sini" halau Wonwoo menggunakan tangannya tanpa memandang Jun.

"Rajin siut. Kalau aku belajar sehari sebelum exam ataupun malam. Baru ilmu masuk" bangga Jun.

"Ohh patutla keputusan teruk! Belajar last minit! Lain kali jadi macam aku belajar awal keputusan pon cantik je" bangga Wonwoo pula.

Jun menjeling Wonwoo tajam.

"Aku rase tadi aku dah halau kau. Asal ade kat sini lagi? Nak aku report kat appa dengan omma ke kau kacau aku belajar?" ugut Wonwoo.

Jun memang tak la nak keluar. Bosan gila kot..kacau orang mesti best.

"Wonu~ join aku buat tiktok jom?" pujuk Jun sambil buat muka comelnya.

"Aku bukan budak tiktok"

"Oh lupa..kau budak wicet an?"

"Hell no memang tak ah. Aku budak music geli"

Jun hanya memutarkan matanya.

"OMMA!!! APPA!!! JUN HYUNG KACA-"

"OK OK!! AKU KELUAR!!"

-Skip-

"ULGO SHIPJI ANHA!!!!!" nyanyi Seungkwan dari dalam bilik air.

"Seungkwan woi!!! Nak nyanyi pon slow la sikit!! Retak dah phone kita!!" jerit Seokmin dari bilik sebelah.

"OKKK!!!"

'Aduh mesti omma marah aku nanti T_T' kata hati seokmin.

Seokmin menatap sedih henfonnya yang retak. Tapi bukan disebabkan Seungkwan. Dia punya kaki gatal sangat nak pijak.

"CAUSE IM YOUR HOME HOME HOME HOME!!!!!!"

"SEUNGKWAN!! SENYAP LA HANAT!!" jerit Woozi yang tidak puas hati.

"WOOZI!!!!!!" jerit Joshua pula.

"BUKAN KITA LA!!! HOSHI HYUNG!!!!" jerit Seungkwan.

"HEHEHEHEHEHE!!!!"

-Skip-

"Anak-anak!!! Turun makan!!! Siapa lambat turun appa botakkan rambut dia!!!" jerit Seungcheol dari ruang tamu.

"Uhuk uhuk sakit pulak tekak" rungut Seungcheol.

"Sedutla penadol"

"Itu sakit kepala la ngok" kata Seungcheol lalu mengetuk kepala Jeonghan perlahan.

"Ihh! Gurau pon tak boleh. Merajuk ah" Jeonghan terus pergi ke meja makan.

"Alolo janganla awak..saya pon gurau~" pujuk Seungcheol lalu mengikut jejak Jeonghan.

Tiba-tiba berbunyi derapan kaki yang laju menuruni tangga.

"Woi woi woi! Nak rumah ni runtuh ke?!" soal Seungcheol tegas.

[OG] BongBong Family >SVT<Where stories live. Discover now