"Wow, tempat makan ni macam tempat orang kaya je" kata Hoshi sambil melihat sekeliling tempat itu. Actually takdela kaya sangat pun. Diorang ni jahil tak pernah tengok, hmm mungkin sebab Seungcheol kede-- eh takde kena mengena.
"Ha jom duduk dekat meja besar ni" ajak Mery kepada budak² itu. Mereka pun hanya mengikut dan Vernon diletakkan di baby seat oleh Joshua. Jap Mery buat ape?
"Kalau tempat ni sempit, kita salahkan Seungkwan eh" kata Mingyu selamba. Seungkwan yang sedia nak angkat kaki untuk menendang Mingyu dihalang oleh Wonwoo yang berada disebelahnya. Tak sopan katanya. Seungkwan hanya membuat muka n-a-n-t-i k-a-u-.
"Order la apa yang korang nak order, semua Aunty Mery belanja" pelawa Mery yang tau apa reaksi yang diorang akan bagi nanti. Itulah taktik namanya. Wow tetiba je baik si Mery ni. Hmmmmm.
"WOW! JINJJA?!" mereka semua teruja sambil terlompat-lompat. Ada yang sampai nak flip meja. Eh ada kena sepuk kang budak ni. Joshua dan Jun menghadapi beban untuk mengawal adik-adiknya.
"Dah² diam! Bising betul korang ni. Tak pernah pergi makan ke?" marah Woozi kerana kebisingan diorang menyakitkan telinga kecilnya. Wajah Woozi memang menunjukkan perasaan marah dan geram. Ha ha tak tayok Woozi dah marah. Yang lain mula mengawal diri masing², takut² T-rex Woozi bakal mengamuk lagi.
Mery mula memanggil pelayan untuk memesan makanan. Diorang excited sebab masa makan dengan family diorang, bukan senang nak makan camni. Jeonghan kan garang, diorang kena la makan benda berkhasiat dan mengenyangkan manakala kalau Seungcheol pulak dia biarkan anak² dia nak makan apa² je.
"Aunty Mery tak menyesal untuk belanja kitorang kan?" tanya Seokmin dengan memberi Mery pandangan sinis. Mereka yang lain sibuk memilih menu yang hendak dipilih.
"Eh apa pulak, order la apa yang korang nak. Aunty Mery ikhlas belanja" balas Mery sambil tersenyum.
'Ape la pulak dia bagi pandangan camtu. Seram aku' bisik hati Mery.
"Hehe~ order apa² je~?" semua adik beradiknya memberi pandangan sinis pada masing². Inilah masa untuk makan apa² je tanpa pantauan Seungcheol dan Jeonghan. Free lak tu. Peluang dah ada depan mata, siapa yang taknak ambik. Ye idok? Pelayan itu pun sudah sampai di meja diorang. Harap maklum pelayan, bersedialah dengan kertas yang panjang kerana pelanggan mu ini bakal mengorder dengan begitu banyak.
"Shua nak spaghetti ayam, ramen cheese dan air carrot susu" kata Joshua. Yela sebagai abang sulung, takde deh nak order banyak².
"Jun nak ramen pedas giler, lemon ice tea, ABC, cendol" kata Jun dan diberi pandangan whatta hell oleh adik-adiknya.
"Hoshi pulak nak ice cream warna warni, creampuff, cendol dengan spaghetti daging" Hoshi akhiri list makanannya dengan senyuman kepada pelayan itu. Ek macam makin pelik je order.
"Woozi nak nasi kosong, air kosong, takde lauk" kata Woozi pendek tanpa memandang reaksi yang lain. Jap what? Takde lauk? Ikut kau la Woozi, kang aku pulak kena marah dengan kau.
"Wonu nak kimchi fried rice, ramen 3 rasa, air sejuk taknak ais dan lobster bakar" Wonwoo gembira dengan ordernya yang bakal memenuhi perutnya harini.
"Seokmin nak telur mata kerbau yang fresh, nasi kerabu arab, ikan goreng berlapis² dengan air susu dutch lady" kata Seokmin sambil mengangguk setuju dengan menunya.
"Gyu pulak nak tteobokki pedas dan tak pedas, kek coklat oreo, strawberi coklat, air milo panas tapi jangan panas sangat tau" Mingyu mengepass menu itu kepada orang sebelahnya.
"Hao nak ketam 6 rasa, udang 4 rasa, kerang 1 rasa, air tropicana twister" kata pendek. Menu itupun mengundang pandangan misteri dari abang dan adiknya.
YOU ARE READING
[OG] BongBong Family >SVT<
FanfictionSEVENTEEN Happy Family••• diketuai oleh: Appa Cheol Omma Han Joshua Jun Hoshi & Woozi Wonwoo Mingyu & Minghao Seokmin Seungkwan Vernon Baby Dino "My Family is my EVERYTHING, Without them I'm NOTHING" -Seungcheol "You are the part of my life" -Jeon...