• n i n e •

733 81 245
                                    

Selepas balik dari jalan² dan semua benda la, Mery membawa mereka balik ke kediaman mereka. Mereka masuk kedalam rumah dengan muka yang penat.

"Wah, penatnyaaaa" Mery mengeluh kasar sambil memegang beg bajunya yang besar gedabak macam nak tinggal setahun dan menghempas dirinya keatas sofa diikuti budak² yang lain kecuali Joshua dan Jun yang pergi ke dapur.

"Eh appa kamu tak datang sini ke? Lawat² korang?" tanya Mery yang ingin tahu dan tetiba teringat Seungcheol. Actually dia nak Seungcheol datang tapi tanpa Jeonghan. Ha boleh tak? Boleh borak² mesra huehueheu. Ini lah peluang an?

"Hmm tak kot aunty sebab kitorang kan dianak tirikan hueheuehu" jawab Mingyu sambil membuat muka sedih. Dan itu membuatkan adik beradik mereka memandangnya pelik.

"Banyakla kau" Woozi memukul peha Mingyu kuat. Mingyu mengaduh sakit dan membalasnya. Dan mereka berterusan la bergaduh disitu.

"Hansol Vernon! Do you want a milk?" soal Joshua dari dapur kepada Vernon yang sibuk bermain dengan hyung nya diruang tamu.

"Nae!" balas Vernon. Joshua terus memulakan proses membuat susu walaupun dirinya tak mandi lagi. Family is number 1 right?

"HYUNG! NAK JUGAK!"

"SAMPAI HATI HYUNG TAK BUAT UNTUK KITE SEKALI!"

"YE YE, SABOR! Ha Jun, tolong la haku sekali" mereka berdua pun bertelungkus lumus menyediakan minuman untuk adik² mereka. Hmmm bila la nak dapat lelaki macam gini.

"Ok guys! Shh shh dengar²! Aunty Mery nak semua pergi mandi dulu, dah kotor kan. Ha ppali ppali" arah Mery. Semua membuat muka seposen taknak mandi. Mintak penyepak ye.

"Alaaa aunty, Min lapar laa. Jom makan" rungut Seokmin sambil mengusap perut buncitnya. Alaaahai mesti cumil hiks.

"Betul tu! Lapar sangat ni. Aunty masak boleh?" pinta Mingyu sambil menunjukkan muka puppy facenya yang tersangatla comel sampai author rasa nak tumbuk je muka dia sebab comel sangat. Boleh kan?

"Kita delivery je eh? Aunty penat la nak masak" Mery memberi alasan seribunya dan menunjukkan muka penatnya. Yang lain memberi riak muka kecewa. Jun melihat drama yang sedang berlangsung di ruang tamu membuatkan kerjanya tergendala.

"Alaaa nak rasa masakan Aunty Mery pulak. Tadikan kita dah makan dekat luar. Ish kalau omma, selalu masak" rungut Seungkwan lalu membuat gaya merajuk. Mery pantang kalau orang sebut pasal Jeonghan ni. Panas hati.

"Kalau aunty kata delivery, delivery je la. Tak payah nak bantah dah. Pergi mandi cepat" kata Mery tegas sambil menahan marahnya. Budak² itu memandang terkejut Mery yang sudah marah. Yela sebelum ni baik je an. Seungkwan yang masih terkejut merapatkan dirinya ke Wonwoo. Takut.

"Aunty Mery tak payah la marah adik² Jun. Walaupun diorang memang salah. Jun minta maaf bagi pihak diorang" kata Jun dengan gayanya tidak suka orang marah adik² nya. Jun memberi riak muka marah. Joshua yang melihat dari tadi, berjalan ke ruang tamu menuju ke adik-adiknya.

"Jun behave. Ok korang semua pergi naik atas mandi semua, bila hyung panggil baru turun arra? Aunty Mery kan penat, janganlah susahkan orang lain. Biar hyung masak ok? Go now" kata Joshua dengan lemah lembut. Dia tak rasa pun nak marah adik² dia.

Mereka hanya mengangguk dan bergerak laju meninggalkan Mery seorang. Mery hanya tersenyum tanda terima kasih sebab bagi dia rehat.

-skip-

Selepas bosan berehat, Mery bergerak ke tingkat atas untuk membersihkan dirinya sementara Joshua dan Jun masak di dapur. Sedang dia berjalan menuju ke bilik tumpangannya, dia ternampak bilik yang tertulis 'Cheol & Hannie' .

[OG] BongBong Family >SVT<Where stories live. Discover now