Şehrin en güzel yeri Yaren'e göre deniz kenarıydı. Küçük yaşına rağmen oradaki taşların üzerinde arkadaşlarıyla koşuşturuyordu." Kızım. Yavaş ol bak düşeceksin. " Dedi yaren'in annesi. Bir kere kızı bu taşlardan dolayı kolunu sakatlanmıştı, tekrar olsun istemiyordu.
" Anne çocuklar düşe kalka öğrenir diyordun, ben de böyle öğreneceğim. " Anne bu sözle kendi söylediklerine ufak bir güldü.
" Tamam tamam. Sanırım benim kızım büyümüş. Ben fark edemedim. "
" Anneeeeeee. " Annesi Yaren'in bu çığlığıyla elindeki yeleği bırakıp hemen başını kaldırdı ama baktığında düşündüğünde kötü bir şey görememişti.
" Yaren bende bir şey oldu sandım kızım. Neden öyle bağırdın ? "
" Anne eve geç kaldık sanırım. Bak güneş batıyor. "
Annesi saate bakıp geç kaldıklarını anlamıştı. Yaren'i yanına alıp hızlı adımlarla eve doğru yürüdü. Aklına türlü türlü kötü şeyler geliyordu.
" Kızım iyiki uyardın. Baban gelirse ne yaparız biz ? "
Eve geldiklerinde akıllarına gelen başına gelmişti. Baba, evde çok sinirli ve alkolikti." Nerede kaldınız lan siz ? " Oturduğu kanepeden kalkıp sersem haliyle üstlerine gelmeye başladı. Yaren, annesine dayanamadığı için hemen önüne geçti.
" Baba, ben biraz parkta fazla oyalandım. Annem beni getirmeye çalıştı ama ben gelmedim. "
" Ne oyunu lan ? " Diyerek Yaren'e bir tokat attı.
" Ben size bir daha parka gitmeyeceksiniz demedim mi, ha ? " Şimdi sıra annesine gelmişti. Tokat atıp yere düşürmüştü.
" Tamam Vedat, bir daha gitmeyeceğiz. Yapma. "
" Sanane lan. Sanane. " Tokatlardan bitap düşen annesi, yere yıkılmıştı. Koşarak annesine yanına geldi. Ama babası Yareni tekrar savurdu bir tekmeyle, daha sonra tekmelerini annesine vurmaya başladı.
" Karışma sen kız. "
" Baa..ri kızın yanın..da ya.. "
Cümlesini tamamlayamadan ağzından kan gelmeye başladı. Biraz bu duruma acımış olacak ki adam durdu, kanepeye uzandı.
" Kalk Yaren. Bana bir bardak su getir. Yoruldum. " Yaren korkusundan bir bardak suyu hızlıca doldurup babasına getirdi. Suyu içen adam tekrar sersemleyerek ayağa kalktı, odasına doğru ilerlemeye başladı. Sepeserpe uzanan kadının kafasına son bir tekme vurarak içeriye gitti.
Bunlara şahit olan Yaren, annesinin yanına gidip ona birkaç kez seslendi ama cevap alamayınca koşarak ev telefonunu aldı ve 112'yi aradı.
" Annem uyanmıyor. Babam onu dövdü. Lütfen çabuk gelin. " Bunları söylerken gözlerinden yaşlar da eksik kalmıyordu.
Aradan çok fazla vakit geçmeden ambulans geldi. Ve hemen anneye müdahaleye başladılar.
İçeriden seslere uyanan baba, olayları biraz anlayıp kaçma planı yaptı. Öncelikle pencereden aşağıya atlayıp en yakın arkadaşına gidecekti.
Olay yerine gelen Polis Emre, Yarenin yanına gitti.
" Bu olay nasıl oldu yavrum ? "
Yaren olayları kısaca anlattı. Emre, anladım şeklinde başını sallayıp sağlık ekiplerine annesinin nasıl olduğunu sordu.
Ekipler annenin kan kaybından hayatını kaybettiğini söyledi. Bu haberi alan Yaren, ağlamaktan bayılmıştı.
" Kızı biz alıyoruz, anneyi yakınlarına teslim edebilirsiniz. " Polis Emre, sağlık ekibine bunları söyleyip Yaren'i yeniden Şebnem'in yanına getirdi.
" Bu çocuk sende. "
***
Bu bölümü nasıl buldunuz ?
Polis Emre aklınızda nasıl fikirler oluşturuyor ?
Sizce iyi biri mi yoksa kötü mü ?
Kitap sizde merak uyandırıyor mu ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizli Üs : KALİKYA
FantasíaYetimhane müdürü olan Esma, her zamanki gibi bütün hazırlığını yapmış ve çocuklarının yanına doğru arabasıyla yol alıyordu. Yetimhanenin önüne geldiğinde ise arabasından indi. " Günaydın benim güzel yavrularım. " dediğinde çocuklar koşarak Esma'nın...