Episode 2

466 57 43
                                    

Mereka berempat sedang sibuk mencari seseorang dari dalam kereta. Cermin gelap lagi memudahkan mereka untuk memerhati .

" s***, mana dia ni ? Taehyung , ada dapat apa-apa tak ? " kata Hae Yoon.

Taehyung yang sedang sibuk dengan laptopnya cuba mencari keberadaan lelaki tersebut. Drone telah diterbangkan untuk lebih memudahkan kerjanya.

" kejap, aku cuba buat pengimbasan" kata Taehyung

" lembab lah Hae Yoon nak tunggu mamat ni , kita bertindak jelah dulu" kata Jimin

" tak boleh, dekat situ ramai orang, kau nak diorang jadi bangkai sebab kau? " kata Hae Yoon

Taehyung yang sedang ralit mencari target mereka menggunakan kamera pada drone , telah mengesan sesuatu.

" Hae Yoon ! Aku jumpa , dia pakai baju hitam, topi merah " kata Taehyung

Hae Yoon yang mula perasan akan kod diberikan oleh Taehyung mula merasakan sesuatu lebih buruk akan berlaku.

" Jimin , kau cover aku. Bila aku bagi signal, kau buat kerja kau " kata Hae Yoon lalu mula keluar dari kereta bersama Kim Hyun Po.
---
Hae Yoon dan Kim Hyun Po hanya mengenakan pakaian kasual untuk mengaburi mata manusia. Sekarang target mereka adalah lelaki memakai baju berwarna hitam serta topi merah.

" kau tak rasa benda ni sama dengan kod dulu? Aku rasa bukan kita sorang je yang kejar mamat ni " kata Hae Yoon.

" teruskan dengan misi Hae Yoon , fokus " kata Kim Hyun Po.

Mereka berdua menyamar sebagai pembeli sayur sambil memerhatikan gelagat lelaki tersebut. Apabila lelaki itu gerak , Hae Yoon juga akan turut mengekorinya.
---
Suasana dalam kereta sunyi sepi selepas tiada apa yang perlu dibincangkan antara mereka berdua.

" erm Jimin , Hae Yoon suruh kau buat apa ? " tanya Taehyung.

" sibuklah kau , tak payah tahu. Kau hadap jelah laptop buruk kau tu " kata Jimin

" helo, buruk pun tapi berguna ok, tak macam kau, tak guna " kata Taehyung

Perbalahan yang tak matang sudah bermula.

" kau kata apa ?!" Kata Jimin sambil menunjukkan penumbuk mininya kepada Taehyung.

" aku kata kau tak guna, asal ? Nak marah ? Budak tak matang macam kau jelah yang koyak kalau kena marah sikit " kata Taehyung.

Kereta mula bergoyang selepas mereka bergaduh kebudak-budakkan. Orang ramai mula memikirkan benda lain.

" cakap baik sikit eh , aku bukan budak kecik kau nak marah aku! Kau pun sama je , tak matang! " kata Jimin.

Masing-masing mula menarik rambut dengan kuat , Taehyung mula mencucuk hidung Jimin, Jimin mula menghentak kepala Taehyung ke atas kusyen.

" JIMIN ! SEKARANG ! "
---
Lelaki itu mula berjalan kearah lorong yang tidak mempunyai sesiapa . Hae Yoon hanya menuruti langkah lelaki tersebut .

Setibanya di lorong itu , Hae Yoon mula merasakan sesuatu yang mencurigakan. Dia mula memberi isyarat kepada Kim Hyun Po menggunakan earbudnya.

" weh , aku rasa sesuatu tak kena , datang cover aku sekar-"

Tangan Hae Yoon mula dipukul oleh lelaki tersebut menyebabkan earbudnya terjatuh. Tangan lelaki yang cekap itu terus memukul Hae Yoon berulang kali.

BTD ( Breath To Death ) - Season 2Where stories live. Discover now