Ik ren door de gangen met Loriana achter mij aan.
Alle deuren sla ik open welke ik tegen kom maar Mikalo is nergens.
'Aaahh waar is die elf?!' zeg ik en geïriteerd loop ik door.
Pff waar in unicorns naam is die elf!
Dan rent Loriana voor mij uit en blijft iets verder op in de gang stil staan en blaft 'Wat is er Loriana?' vraag ik en ik ren snel op haar af.
Ze blaft en rent dan een zij deur in.
Onee waar rent dat kleine draakje nu weer heen. Ik ren achter haar aan de zij deur in, eindelijk Gevonden! Mikalo zit achter een bureau diep gebogen.
'Mikalo Mikalo, Savinia is gepakt en hagedis en.. wat nu? Ik kan het niet alleen en..' zeg ik hijgend.
Mikalo kijkt op en kijkt mij even verdwaast aan, 'Samah ga maar even rustig zitten en leg uit wat er precies gebeurd is' en hij knikt.
'... Dus nu is Savinia verdwenen en ik heb geen idee wat ik moet doen!' eindig ik mijn verhaal,
Ik kijk hem gespannen aan zijn gezicht staat ernstig.
'Samah ik ga je helpen, het beste is denk ik dat we met een aantal elfen gaan vergaderen en dan kijken we verder' ik knikte 'Ja is goed waar en wanneer moet ik er wezen?' vraag ik wat rustiger.
'Over tien minuten weer in deze kamer, ik ga nu alvast de andere elfen verzamelen' en hij staat op.
'Is goed ik kom er zo weer aan' ik draai me om en loop met Loriana naast mij richting mijn kamer.
'Pfff wat een dag zeg' zeg ik zuchtend,
Loriana kijkt me vol medeleven aan.
Glimlachend aai ik haar over de bol 'we gaan er voor vechten Loriana' ze blaft en ik geef haar een kusje op haar kleine zwarte hoofdje.
Dan loop ik snel na de badkamer, oke wauw mijn haar is een bom.
Ik vlecht het snel opnieuw en gooi een handje vol water in mijn gezicht, heerlijk fris! Ik pak een handdoek en droog snel mijn gezicht af.
Dan valt mijn oog op het medaillon ik weet nog steeds niet wie dat meisje is, ik moet er achter komen.
Zuchtend loop ik de badkamer uit.
Loriana ligt hijgend op mijn bed, waarschijnlijk heeft het dekbed er weer van langs gehad.
'Loriana! Ga je mee?' ze blaft als antwoord en springt van het bed, ik loop de deur uit met Loriana achter mij aan. Ik sluit de deur en loop langs de lange gang na Mikalo's kamer,
Ik sluit de deur van Mikalo's kamer, en kijk rond in de kamer.
Er zitten al veel elfen aan de tafel misschien was ik toch een beetje te laat. 'Ga zitten Samah!' zegt Mikalo 'ja' antwoord ik.
Ik loop naar een stoel en plof neer wachtend op wat Mikalo van plan is.
'Savinia is meegenomen door Bul'
'HAHAHAAHAHAHAHAHA BUL HAHAHAAHAHAH' tranen staan in mijn ogen van het lachen Bul wat een naam. De elfen en Mikalo kijken mij aan of mijn hoofd is veranderd in een unicorn die stront aan het eten is ik schiet bijna weer in de lach.
Mikalo kijkt mij streng aan en ik hou me in.
'Ik denk dat het beste is dat Samah met een paar elfen op reis gaat om Savinia te zoeken'
'Wat? We weten niet eens waar Savinia is' zeg ik twijfelend.
'De elfen wel en ze weten wel wat ze moeten doen' antwoord hij rustig