BEFORE READING

33 4 0
                                    

Assalamuaalaikum wahai para pembaca sekalian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Assalamuaalaikum wahai para pembaca sekalian. Apa khabar?

Pertama sekali,thanks sebab baca buku ini. Sejujurnya,author sangat takut untuk publish cerita ni. Tambah pula,ini cerita first yang author tulis dan publish. Well,walaupun author dah pernah publish buku 'Hati' dan 'Creepypasta'....author tetap rasa berdebar sebab buku-buku tu lansung tak sama dengan buku 'My Emerald' ni. Obviously,buku ni mungkin akan ada kesalahan dari segi penulisan or tatabahasa. Tapi maafkanlah author yer,sbb ini kan my first book yg macam 'story telling' ni. Author keluar dari my comfort zone tau.

Kalau nak tegur,tegurlah dengan cara yang baik. Pm author dari wattpad. Cara tu kan lagi manis dan insya Allah author akan terima teguran korang dengan hati yang terbuka. Dan sebelum korang baca buku ni..author nak bagitau awal-awal kat korang yang author menginspirasikan kisah 'La citta di smeraldo' untuk tulis kisah My Emerald ni. Jadi,banyak yang author ambil dari jalan cerita kisah tu. Walaupun begitu,author tak ambil 100% jalan ceritanya. Masih ada hasil karya author sendiri dalam buku ni. Maybe buku ni contain 50% based on the real story and 50% idea author sendiri. Kalau ada yang sama dengan buku lain,itu hanya kebetulan.

Aduh,panjang berjela pula mesej ni but i just want to remind you guys agar ambil yang baik dan buang yang buruk. Apa yang baik dalam kisah ni korang boleh lah ambil dan amalkan dalam kehidupan korang. Mana yang buruk tu,biarlah hanya kekal dalam fiksyen sahaja agar dapat dijadikan pengajaran pada diri sendiri. 

I don't know what to expect actually. Tapi kalau korang suka buku ni bolehlah jemput vote dan share kan buku ni kat kawan-kawan korang yang ada account wattpad. Maafkan author di atas kekurangan author dan doakan author supaya sentiasa diilhamkan ilmu dan idea untuk terus memberikan pengajaran kepada umat islam yang lain. This is not just a book. I hope this can be a reason for kita untuk sama-sama muhasabah diri. Eh,dah macam ceramah pulak. Btw,keep on reading and spread happiness. Thanks for spending your precious time. 

MY EMERALDWhere stories live. Discover now