Daeyeol membuka mata perlahan. Kepala yang masih berdenyut disentuh.
"Kau dah sedar?"
Eh? Dia terkejut melihat seorang gadis bersama dia dalam sebuah kamar.
Pink? Hm, murung.
Daeyeol bangkit perlahan dari baringan. Gadis itu masih berdiri di sebelah meyilangkan tangan pada dada.
"Em, portion tu berkesan."
"Portion?"
"Ye, Portion buatan aku."
Gadis itu menunjukkan sebotol kaca sederhana Portion pada tangannya.
Dia kemudian bersuara, "Dunia ini ada Portion. Tapi kau perlu ada banyak duit untuk beli. Kau bertuah sebab jadi orang pertama kajian ubatan aku. Tak sangka berkesan."
Daeyeol menelan air liur kelat.
"Eh, takkan ada kesan sampingan kan? "
"Mungkin...Kalau ada pun mungkin kau mandul." gadis itu bergerak ke luar.
"Mwo?" Daeyeol melopong.
Tidak berpuas hati, Daeyeol segera turun dari katil cuba berlari mengejar gadis itu
Buk!
Namun tersalah langkah dia terjatuh ke lantai.
Aduh!
Baju tidur pink!
"Hya, kau tukar pakaian aku ke?"
Pipi Daeyeol merona merah.
Sempat gadis itu menjengukkan kepala di muka pintu.
"Yeshhh...berketak-ketak kau punya roti body aum!"
Daeyeol memeluk dadanya.
"Hya pervert!"
"Kau jangan risaulah, aku masih straight! Heyyo man. Sejenis kot."
Ha?
Daeyeol masih tidak berpuas hati, dia terus melangkah menuruti gadis itu.
Wah! Kagum dia melihat rumah besar itu dan mewah. Cuma dekorasinya ala fancy. Dinding semua kaler pink.
Terlihat gadis itu sedang memasak. Melayangkan kualinya ke atas dan ke bawah. Persis chef terkemuka Chef Wan gituh!
"Whoa!"
Daeyeol menyentuh perutnya. Dia lapar. Mata dikalihkan pada tingkap. Gelap?
"Eh dah malam? Aku kena balik!"
"Lewat dah ni, kau stay sini jelah malam ni. Tidur rumah aku."
"Kau gila? Lelaki dan perempuan serumah?"
"Pft...aku lelaki lah woi!"
"What the heck?"
Daeyeol lihat manusia dihadapannya memegang satu bulatan hologram lalu menukarkan dirinya menjadi asal.
"Worldwide handsome?"
"Maybe i, can never fly, wide awake, wide awake."
"Sudah! Sudah! "
Terhenti nyanyian seokjin
"Kau nilah spoil aku nak nyanyi."
"Pehal kau menyamar jadi perempuan?"
"Yehet, itu lah skill aku, trick penyamaran. Aku boleh berubah jadi apapun."
"Wah, ini dunia pedang. Tapi macam-macam skill yang ada. Macam. Dunia fantasy. "
"Ye, game ni bagi aku lain dari yang lain. Unik!"
"Jin oppa!" Terdengar laungan kuat baru menjengah ke dapur.
"Dah balik?"
"Nae, siapa tu? Oppa bawak balik tetamu lagi." gadis itu menjeling Daeyeol. Fuh! Mencucuk dada Daeyeol panahan jelingannya.
Dahyun menarik kerusi duduk sambil bebel, "Sebelum ni oppa bawak balik Mingyu. Tapi lelaki tak guna tu pergi macam tu saja lepas selesaikan misi."
Jin menggeleng dengan sengihan menuang masakannya ke dalam pinggan Dahyun.
Kari bersama nasi. Wangi sungguh bau.
"Hyung!" Makin terkejut Daeyeol melihat beberapa orang turut muncul.
Mereka juga terkejut tapi terus duduk berbual di meja.
"Duduklah!" Jin mengarahkan Daeyeol duduk.
Dia menurut.
Jadi, inilah grup yang Mingyu sertai tuh?
Jin memperkenalkan mereka,
"Mereka ni, dari sebelah kau, Jungkook, Tae, Hoseok, dan Jimin, ini adik angkat aku Dahyun."
"Siapa tu hyung?" Jungkook menyoal.
Taehyung mengeluh, "Ahli grup baru? Janganlah hebat dari aku atau tidak Awas lah!"
Daeyeol tersengih saja dengan renungan tajam Tae.
J-hope dan Jimin tersengih memandang Daeyeol.
"Dia jugak sebahagian kita."
Huh?
Tbc..
Vote Dan comment amat dialu-alukan.
Terima kasih sudi singgah. 💖
Portion: Sejenis ubatan dalam game ni saja ye.
Personal holographic/ hologram. Penat search fakta dalam Google ke YouTube ada ke tak XD.
YOU ARE READING
Virtual World
FanfictionPada tahun 2025 , suatu eksperimen full dive dijalankan. VRMMORPG Satu program virtual dihasilkan. Para players menggunakan nerve gear untuk masuk ke dalam dunia tersebut. Mereka boleh log in dan keluar bila-bila masa sahaja. Sungguhpun begitu...