FIRST 먼저

137 17 0
                                    

⬆️song by ailee(is you)⬆️

If I were to live my life again, I’d find you sooner

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

If I were to live my life again, I’d find you sooner.만약 인생을 다시 산다면 당신을 더 빨리 찾을 겁니다.

※————※

Busan,South Korea

Di pagi yang penuh indah,suasana di Sebuah kampung  yang terletak jauh dari bandar amat lah tenang berbanding di bandar pagi-pagi sudah sibuk.

Seorang gadis yang hanya berpakaian seluar jeans panjang berwarna hitam dan baju lengan panjang berwarna putih,rambut nye di lepaskan saja.Gadis itu berhenti di depan sebuah kedai serberneka.Dia melangkah kearah bangku panjang yang terletak di depan kedai itu.

Gadis itu kemudian nye memandang kearah jam nye.10:00 a.m.Kemudian nye dia memandang sekeliling.
KOSONG. Yang ada cuma lah seorang pekerja kedai seberneka itu .

Kemudian nye gadis itu mengeluh
"Mana lah pulak si shinhye nie..lambat nye" gumam gadis itu perlahan.Gadis itu tersentak apabila seseorang menjerit nama nye.Dia toleh.Senyuman dibibir nye ula terukir.

"Ji hyo yahh ~huhh " perlahan gadis pemanggil itu berjalan menuju kearah kawannye.
"Kau ok tak babe? " gadis yang bernama Song ji hyo  itu memandang  sahabat nye . Park Shinhye .
"Aku ok la cuma penat je " senyum shinhye kearah gadis yang berada di hadapannya.
"Nie kau kenapa nak jumpa aku pagi-pagi nie important sangat ke?"
Kata gadis yang merangkap Song Ji Hyo itu.Dia memandang sahabat nye shinhye.Kemudian nye dia berkerut kan dahi nye.dah kenapa muram pulak.Jelas muka shinhye nampak sedih.
Jihyo menepuk bahu sahabat nye itu
Masih tidak sedar .

"Yahh shin..shin..PARK SHIN HYE" lantang suara ji hyo menjerit di telinga sahabat nye.Boleh pulak termenung.owang panggil tak dengar gumam jihyo dalam hati

Shinhye yang perasan bila jihyo menjerit di telinga nya terus dia bangkit.terkejut dia.

"Kenapa kau jerit..sakit telinga aku" gomel gadis itu sambil itu dia mengusap telinga nye.dipandang tajam wajah sahabat nye yang berada di sebelah nye.

"Dah kau aku panggil tak dengar..aku pikir kau bisu"
Tergelak kecil jihyo bila sahabat nye itu memandang tajam kearah nye.

"Ok..ok sorry nie apa bende important kau nak bagi tahu "
Kata jihyo dipandang sahabat nye itu.

"Sebenar nye aku dah nak pindah ke seoul"

※————※

Seoul,South korea

SEOUL,bandar paling tersibuk tak kira malam atau pagi.Di sebuah cafe XOXO,terdapat sepasang pasangan kekasih duduk di hujung cafe itu.

Sang lelaki memandang tajam teman wanitanya itu sambil tangan nye memasuki pocket seluar nye

"Explain sayang" kata sang jejaka yang masih lagi memandang tajam teman wanitanya nya itu.Gadis yang merangkap Hero itu memandang teman lelaki nye.TAKUT.tengok perubahan sikap teman lelaki nye itu.
"I'm sorry sayang but tu semua tipu je i setia dengan you je tau..you tahu kan i sayang you..tak de siapa lagi i nak sayang selain you..please don't mad at me" kata yeri mata nya memandang teman lelaki nye itu.meminta simpati.Kemudian nye lelaki itu mengeluh.Dipandang wajah teman wanitanya itu

"Ok i will forgive you but this is your last chance" arah lelaki itu .Tangan lelaki itu kemudian nye memegang tangan teman wanitanya.
Gadis itu menyeringai suka.

Perbuatan mereka terhenti apabila telefone sang jejaka berdering.selesai menjawab panggilan itu.sang jejaka mengeluh. Di pandang wajah teman wanitanya yang berada di hadapannya
"I sorry sayang,I have to go emergency " kata jejaka itu
Si jejaka kemudian nye bangun dari kerusi nye dan beredar dari cafe itu.
Si gadis itu terkapai-kapai memandang teman lelaki nye lalu mendengus geram.

Gadis yang bernama JUNG YERI itu kemudiannya bangun dari kerusi nye lalu dipakainye cermin mata hitam dan melangkah keluar dari cafe itu

※————※

Sorry if i typo,this is my first fanfic i hope you all will like it and support it
And i will update other episod so i hope you all will enjoy!

THANK YOU!

[OG] ONCE AGAIN || taehyo Where stories live. Discover now