Luku I

82 4 5
                                    


Aila tuli uuden koulunsa Baxterhillssin-erityiskoulun tutustumis päivästä kotiin erittäin väsyneenä ja nälkäisenä.

Ensimmäisenä vaihdoin vaatteeni mukaviin koti vaatteisiin ja pistin Eriskummalliset valkoiset hiukseni nätisti nutturalle. En tiedä miksi hiukseni ovat niin lumen valkoiset mutta isäni sanoi että perin ne äidiltäni.

  Päätin, tehdä ruokaa heti nälkäni taltuttamiseksi ja muutenkin oli minun vuoroni kokata meille kummallekin,isälle ja minulle, iskä on kyllä erityisen huono tekemään ruokaa jos minulta kysytään mutta en tuomitse häntä siitä.

Isällä ja minulla ei ole kylläkään mitään erityistä sidettä toisimme koska hän on töissä melkein aina kun minulla olisi aikaa muodostaa minkäänlaista keskustelua hänen kanssaan hänestä, saatikka äidistä josta hän ei puhu melkein ikinä , äitini menehtyi jo ennen kuin pystyn muistamaan enkä koskaan ehtinyt tavata häntä kunnolla, en ole nähnyt häntä, en edes valokuvissa, eikä isä koskaan kerro miten hän menehtyi.
Mutt anyways mä kokkasin jotain nuudeliwokki hommelii ja söin osuuteni ja laitoin loput jääkaappiin odottamaan että iskä tulee kotiin.
Kello oli jotain yheksän ku menin nukkuu koska huomenna on toinen tutustumis päivä johon päätin mennä vaikka se on vapaa ehtoinen.
Heräsin herätyskelloni hirveään ääneen ja nousin ylös puin, pesin hampaat, harjasin hiukset ja laittoi ne kiinni, söin aamupalaa ja valmistauduin koulun toiseen tutustumis päivään menoon niin kuin viimeksi.
Päätin lähteä hitusen aiemmin kuin yleensä koukastakseni kaupungin kautta nähdäkseni tuoreimmat uutiset.
Kävelin kaupunkiin koska se tuntui hvältä ajatukselta.
Kaupungissa oli ihmis joukkoja kerääntynyt suuriin rykelmiin ikkunoiden ja ilmoitus taulujen eteen. Päätin änkeytyä katsomaan mistä on kyse. Päästyäni väkitungoksen läpi katsoin järkyttyneenä  ilmoitustauluja ja ikkunoita jotka pursuilivat salaperäisestä murhasta Baxterhillssissä, lähdin paikalta aavistuksen shokin partaalla ja päätti lähteä kävelemään vain johonkin suuntaan, en ollut ihan varma mihin kävelin sulatellessani juuri tapahtuneita asioita mutta huomasin astuneeni märkään sammaleeseen johon jalkani oli uppoutunut joten sukkani oli kastunut perinpohjaisesti mutta, samalla kun havahduin veden viileyteen kuulin jotain eriskummallista jotain ennen selittämätöntä joku huusi suorastaan aneli apua...

Mitä Aila kuulee ja mistä ääni on peräisin se selviää 2.luvussa.

Ilmoitathan kirjous virheistä terveisin Irina.



The stars don't lie, the stars tell the truth.Where stories live. Discover now