Luku VI

30 3 0
                                    

-Lohikäärmeen-nuoli? En ole koskaan kuullukkaan, Tarane miettii, miten niin, Tarane lisää?
-Ei vaan, mietin vaan, ku oon joskus kuullu sen sanan ja mietin tiiättekö te, sanoin pikaisesti hitusen nolostuneena.

-Hei kellot soi mennään nyt ei saada myöhästyä koska on koitos aika,Thomas sanoo yhtäkkiä.
Juoksemme koulun oville pikaisesti,päästyämme luokkaan opettaja ilmoittaa.
-Nyt kaikki taitavat olla paikalla eli voimme aloittaa.Tämän päivän koitos on Kuvataide.
Aloin hymyilemään hieman, koska aikaisemmin minulla ei ollut kavereita joten piirsin ja taiteilin sen sijasta kun hengailen ystävien kanssa, mutta en kertonut sitä Taranelle enkä Thomasille etteivät he innostu liikaa.

-Aiheena on luonto ja sen harmonia paras suoritus saa kaksikymmentä pistettä ryhmälleen ja ilmaisen lounaan,opettaja selostaa.
-Minä en piirrä olen surkea, Thomas sanoo pikaisesti.
-En minäkään ole todellakaan mikään hyvä,eikö yleensä veden hallitsijat ole todella taiteellisia, Tarane viittoo minun suuntaani.
-No okei minä piirrän mutta varoitan en ole mikään kummoinen piirtäjä minäkään,sanon vähän huvittuneena.

Mietin varmaan 20 minuuttia mitä piirtäisi kunnes mieleeni tuli kuva jonka olin nähnyt jossain mutta en tiedä missä,siinä oli viisi ihmistä jotka kannattelevat kukin valo palloa joitten sisältää on kuvioita, vesi, tuli, maa, ilma, ja sähkö.Keskellä viidestä kädestä muodostuva spiraali, sivuille hahmottelin vain jotain Kuvioita.
Hahmoteltuani otin repusta, äitini vanhat akvarellit ja maalasin kuvan huolellisesti ja kirjoitin ryhmämme nimen työn vasempaan sivuun.
-Aika!Tuokaa työt pöydälleni ei viimeistelyjä!, opettaja kailottaa.
Kävelen opettajan luo ja sanon hänelle.
-Saanko viedä tämän kuivaustelineeseen, koska se on vielä vähän märkä.
-Tietenkin, opettaja vastaa.
-Niin, jos viitsit niin ota se kuivumasta tähän aikaan, silloin sen pitäisi olla jo kuivunut,sanon ojenttessani pientä paperi lappusta johon on kirjoitettu kauniilla käsialallani kyseinen kellonaika.
-Okei, taidat tietää taiteesta jonkin verran kun osaat sanoa tarkan maalinkuivumisajan,opettaja hymäilee.
-No joskus sitä tuli tutkittua sekin, sanoin aavistuksen verran hymy huulillani.
Kävelen suoraan Tarane ja Thomasin luo istumaan.
-Me ei edes nähty sitä kuvaa, Tarane ja Thomas savovat samaan ääneen.
-No näette sitten jos voitetaan,sanoin huvittuneena.

The stars don't lie, the stars tell the truth.Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora