-4-

19 2 0
                                    

" keşke yanlış insanlar olduklarını anlayabilsek .."

   Ellerimi saçlarımın arasına geçirip sıktım. Neden ya neden ? Keşke Gamze kafede aradığında gitseydim. Apartmanın önüne oturdum ve dışarıyı izlemeye başladım . Tek tük insan geçiyordu . Bir çiftin kahkahalarıyla düşünceli halimden uyanıp geldiğim yolu yürümeye başladım . Şarj yeri bulmalıydım. Hava esmeye başlamıştı . Bazı mekanlar hala açıktı ve goy goy yapan insanlar vardı . Normalde şehrin bu saatlerde durgun olması gerekirken insanlar bu saatlerde yürüyüşe spora ve eğlenmeye çıkıyorlardı. Barın yakınına geldiğimde onu gördüm . Kucağında bir kız arabaya doğru taşıyordu . Garip hissetmiştim neden ? İnsan nasıl tanımadığı birini kıskanabilir Allah aşkına  ! Kız kısa kırmızı bir elbise giymiş ve saçları Toprak'ın kollarından aşağı sarkıyordu. Bir anda onun kollarında kendimi hayal ettim . Ahh ne yapıyorum ben . Arabaya kızı yatırıp bara doğru ilerledi . Sonra başka bir çocuk gelip arabanın sürücü koltuğuna geçti ve yanımdan gazlayarak gitti . Ne yani sevgilisini neden kendisi eve götürmüyordu da boş kafede kalmayı tercih ediyordu . Biraz ilerledikten sonra barın kapısına geldim ve içeride bir şeyler yaptığını gördüm . Bardakları arkaya yerleştiriyordu . İçeriye doğru ellerim cebimde sallana sallana girdim . Bana bakmadan " kapalıyız " dedi . Bende ilerlemeye devam edip " öyle mi ? Çok yazık " dedim . Bir anda bana döndü ve soru sorar gibi baktı . " Sen ? Sen ne yapıyorsun burada ? ben seni evine bırakmadım mı ? " Dedi . Ne garip beni evime kadar bırakabiliyor ama kız arkadaşını bırakamıyor. Bu nasıl bir çocuk böyle . Belki de sevmiyordur dedi iç sesim . " Canım istedi geldim . " Dedim . Kime yalan söylüyorsam . " İyi yardım et o zaman " dedi . Ne ? Nedenini bir kez daha sorsana be adam ! " Hı ? Ha ,şey evet ne yapıyım ? " Dedim kafamı tek elimle kaşırken . " Gülerek önlüğünü çıkardı  ve yanıma gelip bana uzattı . Siyah bir önlüktü barmen önlüğü . Aslında buna gerek yoktu ama bunun için tartışamayacak kadar yoğundum kafamda. Kapşonumu  belime bağladım. Siyah tişörtümle kaldım . Ardından önlüğü bağladım . Sonra her zaman bileğimde duran siyah lastik tokamı alıp saçımı alttan bağladım . Sanki bana bakıyormuş gibi geldiği için dönüp ona baktığımda kafasını hızlıca çevirdi . Başkası olsa anlamazdı belki  ama  ben anlardım ." Eee toprak bey , ne yapacağımı söylemedin ." Dedim . Düşünüyor gibi yaptıktan sonra . Önündeki sandalyeleri işaret ederek " bunları düzelt ilk önce sonra da bana bardakları getirebilirsin " dedi. Kendimi patronundan emir alan çalışan gibi hissetmiştim. Sandalyeleri teker teker düzelttim bir yandan onu inceliyor bir yandan neden burayı temizlediğini düşünüyordum. " Toprak ? " Dedim . Bana dönüp kolunu  barmen masasına koydu . Biraz geri çekildi " efendim Zeynep ? " Dedi . O sırada geriye çekilip bardakları getirirken sordum . " Burada mı çalışıyorsun ? " Dedim . " Dudağını kenarını ısırıp burnundan gülerek " hayır " dedi . " O zaman neden burada bunları yapıyorsun ? " Dedim gözümle etrafı göstererek . " Çünkü kavgadan sonra herkes polis merkezinde uğraştığı için çalışanlar da yok . Ve burasını birisi yönetmek zorunda değil mi ? " Dedi . Tamam da neden sen ?" Bar kardeşimle benim ama ben genelde pek uğramam. Hani sen kavga etmeden önce içki almaya gelmişti .  Beyaz tişörtlü uzun boylu gerçi birçok çocuk vardı nereden bileceksin . Sonra tanışırsın belki " deyip işine döndü . Kim olduğunu biliyordum . Lanet olsun ki biliyordum. Ne yani ikisi kardeş miydi ? " Bora ? Bora senin kardeşin mi ? " Dedim fısıldar gibi . " Sandığımdan fazla şeyler biliyorsun küçük kız " dedi. Sonra ben utanarak önüme döndüm . Yani çekindim sonuçta kardeşinden bir aralar hoşlanıyordum . Benim yüzümde sinirle karışık bir tebessüm belirince garip bir şekilde  baktı yüzüme .Tamam inkar etmeyelim hala hoşlanıyor bile  olabilirim." Dur bir dakika sen bizim Bora'yı biliyorsun ." dedi. Başımı salladım ona bakmadan. " Sen de mi Bora'yla- " derken . " ne ? " Dedim . Ne oluyor ? dermiş gibi baktı . " Senin sandığın gibi bir şey değil benimkisi. Hele hele de onun kızlarla yaptığı şeylerin yanından bile geçmiyorum. İmaya yer bırakmamak için anlatacağım tamam mı gece göz ?" Dedim . Belki de hayatımın hatasını bunu birine anlatarak yapıyorumdur .
" Yavşaklık etmiş bizim kerata " dedi . Ona baktım . " Bu mu ? " Dedim . " Ne bu mu ? " Dedi . " Ya sana az önce bana yaşattıklarını anlattım insan bir boşver takma der sen bildiğin kardeşinle gurur duyuyor gibi konuşuyorsun !"  Dediğimde ciddileşip bana döndü . " Seni teselli edecek birine mi benziyorum oradan . Bora gibi basit birinden nasıl senin gibi birisi hoşlanırdı ki ? Bora'yla takılan hiçbir kızla takılmam ben . Bora benim küçük kardeşim evet . O böyle birisi ve ben onu böyle kabul ediyorum çünkü o kardeşim . Bir başkası değil  ! " Dedi . Yüzüne tiksinir gibi baktım . " Bora'yla takılmadım, sana hesap vermek zorunda da değilim ! Bora'nın kardeşinden ne bekliyordum ki zaten ! " Dedim . Üstündeki önlüğü masaya sertçe bırakıp gidiyordum ki kolumu tuttu . " Özür dilerim ağır oldu biraz .  Öyle demek istememiştim aslında " Dedi tam kolumu çekiyordum ki içeri Bora girdi . Dönüp ona baktım .  Kapının başında kıza dönüp öpücük attıktan sonra bize doğru yürüdü . " Oo kardeşim ne yapıyorsunuz burada ? " Dedi sallanarak yürürken . " sarhoş musun sen ? " dedi Toprak. Bora gülerek bana yaklaştı ve saçımı alıp işaret parmağına doladığında Toprak , Bora 'yı hafifçe ittirerek " sarhoşsun , sevgilin bekliyor git hadi  "  dedi . Platoniğim benim saçlarıma dokundu ama sarhoştu ve leş gibi bir kokuyordu . " Seni bir yerlerden tanıyor gibiyim  güzelim ? Güzel şeyler yaptık değil mi ? " Dedi  Bora . Cevap bekler gibi Toprak bana baktığında ne ciddi misin sen dermiş gibi kafamı salladım ." Ben senin gibi yavşak birisini tanımıyorum "dedim. "ooo kız fena çıktı. tanışırız o zaman " dedi .  " BORA ! Akif Derin' i eve bırakmaya gitti . Birazdan gelecek seni götürsün sonra  ." dedi. " Sen bana emir veremezsin ! " Dedi bora sallana sallana .  " Ben Bora -" Derken çöp kovasını kendine çekip kusmaya başladı. O an bir kez daha tiksindim ondan . Onunla  yaz kampında 3 günlük tatilde gurup arkadaşıydık . Zaten orada başlamıştı ona karşı ilgim . " Şuan kendinde değil ne dediğini bilmiyor . Sen bakma ona normalde böyle değil bu çocuk  . " Dedi Toprak samimi bir konuşma yaparak . " Eminim öyledir " dedim arkamı döndüm . Midem kaldırmıyordu. Olanları kaldırmıyordu yanlış anlamayın . " Bora hadi eve git . Bak iyi değilsin alkolün etkisindesin mantıklı düşünemiyorsun ve beni de sinirlendiriyorsun " dediği anda içeri arabayı götürdüğünü gördüğüm çocuk geldi . Akif olmalıydı bu . "Akif koçum sen Borayı eve götür anneme de çok kaçırmış de ilgilensinler " dedi . " Tamam abi o iş bende . Yardım lazım mı ? " Dedi . Bu sefer ben atladım konuşmaya.  " Gerek yok biz hallederiz " dedim . Toprak bana dönüp öyle bir baktı ki yine ne yaptığımı sorguladım ..

TOPRAK KOKUSUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin