-30. září -1972-
Týden se proměnil ve tři, tři týdny v měsíc, měsíc v půlrok a půlrok v rok.
Událo se toho spoustu, deset měsíců...to už je nějaká doba.
Naše čtveřice se sblížila tak, jak jen to je za jeden školní rok možné.
Mysl zaplavená sladkým oparem nespoutatelného dětství a oni tak prožili dny v mlze štěstí.
Těžko říct, kdo z nich udělal největší pokrok...Nejnadějnějším kandidátem by možná mohl být Remus.
Vše se mu změnilo.
Tím vše nemyslím jen postel a pravidelnou školní rutinu. Změnil se jeho pohled na lidi, štěstí najednou přestalo být naivní, pomyslnou představou a smích byl něčím tak překrásně běžným.
Bradavice však nedokázaly změnit jeho pohled na sebe samotného...zatím ne.
O tom samozřejmě neměli zbylí chlapci ani ponětí.Možná jen Sirius si také uvědomoval, jak dokážou Bradavice na člověka zapůsobit. Nejen majestátní kamennou stavbou a pohyblivým schodištěm...bylo to muzeum, ano tak by se to možná dalo nazvat. Chodby plné pestrých, živých exponátů nejrůznějších druhů a osobností, s nejrůznějšími povahami a minulostmi... Kouzelničtí prváci, kteří dosud neměli šanci se setkat s takovým počtem jejich vrstevníků hladově skenovali lidi kolem sebe a plnými doušky hltali všudypřítomnou atmosféru, kterou škola působila. Takový pocit v žácích přetrvával mnohdy až do posledního ročníku...
Taková masa různých lidí dodávala škole silného ducha, stvořeného z rozzářených lidských očí. Jistě že to tak nebylo vždy, obvzlášť studenti z vyšších ročníků již věděli o situaci ve světě své... Bradavice ale nepřipravené studenty držela od venkovního nebezpečí stranou a žáci tak dál prožívali své dětství v blažené nevědomosti.Ale zpět k Siriusovi. I on si prošel zásadními změnami. Našel si přátele. Poznal krásu smíchu a čiré radosti z obyčejných i neobyčejných věcí. Štětí, i přes svou křehkost ale občas dokáže otupit ostatní emoce. Dokáže otupit strach ale také opatrnost.
Za uplynulé měsíce zapomněl, jaká dokáže být jeho matka. Zapoměl na rozhovor před jeho odjezdem a časem nepřikládal význam ani zásadní důležitosti Zmijozelu v jejich rodině.
Zapoměl poslední slova jeho otce a neuvědomoval si, že celý rok nepromluvil s bratrem.
Bradavice mají možná jedno zásadní riziko: buď vás s rodinou sblíží, nebo vás rozvrátí.
Přeci jen, poslat jedenáctiletí dítě s nulovou zkušeností s lidmi a změnami na deset měsíců na druhý konec země, bez možnosti vidět se s příbuznými, není jen tak. Zatím ale dokázaly Bradavice veškeré pochybnosti starostlivých rodičů vyvrátit....
Všechno záleží na prvním dojmu a ten měly Bradavice vskutku majestátní.A tak se teď naši čtyři hrdinové pokoušeli nacpat do kufrů veškerý svůj majetek.
Jamesovi se na konci září podařilo šlohnout jedno ze školních košťat a právě se pokoušel na něj seslat zmenšovací kouzlo.
Peter, který si toho rána nabral plné hrsti dobrot ze snídaně, se snažil vybrat si na cestu vlakem kalhoty s největšími kapsami. Ne že by neměl v plánu všechny ty sladkosti sníst ještě cestou do Prasinek...
Remus měl jako jediný vše úhledně složené a naskladané v kufru, který působil oproti těm ostatním poloprázdný... možná to bylo tím, že od začátku roku v němu ubylo značné množství pečlivě schovávaných obvazů...
Sirius se plazil po podlaze a sbíral zpod postelí hromady zkopaných ponožek a zmuchlaných triček. Už tak byl jeho kufr přecpaný oblečením, které tam bez ladu a skladu naházel...
Povedlo se mu ztratit dva páry bot a ze zásoby prvotřídních inkoustů zbylo jen pár temně modrých kapek na podlaze. Čistící kouzlo znal velmi dobře, ale na podlahu se s ním obtěžovat nehodlal.Stoupl si na nohy a s náručí plnou zaprášeného oblečení si protáhl záda.
Trička hodil po Jamesovi a Peterovi, jediný svetr který našel patřil Remusovi a valná většina ponožek náležela jemu.
Přihodil je tedy na hromadu do kufru a pro snadnější uzavření se na něj ztěžka posadil. Hlavu si opřel o hranu postele a pozoroval své přátele.
To slovo se mu líbilo.
Přátelé.
Při příjezdu do Bradavic o tom téměř nic nevěděl. To slovo jen výjmečně slýchával vycházet z matčiných úst a ve většině případů to bylo se znechuceným či ironickým podtextem...
Zvláštní, jak mu matka přestala během roku připadat hrozbou... Jak rychle začal brát pohostinost školy jako samozřejmost...
ČTEŠ
FEAR MAKES PEOPLE DO TERRIBLE THINKS
FanfictionByli mladí byli divocí byli nespoutaní byli nerozvážní nebo možná až příliš rozvážní ... byli čtyřmi pilíři na kterých stál jejich svět, pokud jeden pilíř zradí, svět se zboří. .... Už nebyli zas tak mladí, ale byli divocí byli nespoutaní byli...