Part 1

737 23 7
                                    



   "SHIT STUPID!"

Tercungap-cungap aku meminta maaf dalam bahasa english apabila aku terlanggar lengan kanan lelaki di hadapanku ini. Sempat aku menjerling ke arah jam di tangan pemberian Farah kepada diriku. Dan setelah itu, kelam kabut aku mengutip tiketnya melayang di atas jubin lantai. Ah, nasib  baik sempat ambil sebelum terbang melayang entah kemana. Macam mana laa aku dengan Farah boleh bangun lewat hari ni?

Aku menghulurkan tiket tersebut kepadanya sambil membetulkan pakaian aku. "I'm so sorry". Sambil membongkokkan badan.

Dengan kasar lelaki itu merampas tiket yang berada dalam genggamanku. Aku tergamam seketika. Kemudian, dia menepis lengan bajunya yang ku langgar sebentar tadi. Gaya macam aku tumpahkan air dekat bajunya pulak. Ini sudah lebih!
Tajam bebola matanya menikam anak mataku membuat aku terus sahaja berpaling ke arah lain. Aku menelan saliva dengan bergitu perih. Ya Allah, sumpah aku geram! Kalau aku tahu mamat ni poyo, tak ingin aku nak minta maaf. Takdenya aku nak membonggokkan badan aku macam nenek kebayan tadi. Hawau betul! Getus Hania.

Sepanjang aku kat London, belum pernah lagi jumpa lelaki England sepoyo mamat ni. Semuanya baik-baik dengan aku macam Jackson, Albern dan lain- lain. Ah, tapi... salah aku juga pergi langgar dia tadi. Umpp.. Itulah jadinya bila memecut sampai tak nampak orang, lebih-lebih dengan sikap cuai aku ni!
Baru sahaja ingin melangkah pergi ke Farah, mamat di belakangku ini bersuara.

"Stupid, You're blind!"

Dia cakap aq bodo pstu cakap lagi aku buta? Haih haih ni mendatang kemarahan aku ni.. urghhh sabar Han,sabar!
Aku mengetapkan bibir. Lelaki yang putih, kurus serta tinggi lampai yang tadinya berada di belakangku kini berada betul-betul di sebelahku. Mata aku terus tertumpu ke arahnya, begitu jugak matanya tajam menikam anak mataku. Gaya seperti kucing dengan anjing pun ada jugak ni!

"Kalau aku bodo, kalau aku buta, kau tu apa? Rabun? Samseng jalanan?! Dasar monster!

Selamba je aku berkata demikian bersama senyuman sinis dibibirku. Berani kan aku? Gila kau tak berani, mestilah berani sebab dia mana faham aku cakap apa, aku talk pum dalam Bahasa Melayu.. huhu tu kelebihan duk negara orang. Kalau nak mengata pum bukan dorang faham kan.. HAHAHA #silaIkutTipsHanOk?🤪✌🏻

Namun tak sampai beberapa saat bertentang mata, anak mata terus kularikan ke arah lain. Gerun pulak aku tengoknye. Mana tidaknya, matanya tak berkelip langsung. Masih tajam menikam wajahku. Kalau mata warna rainbows naklah jugak tenung balik. Ni hitam takdenye nak tengok balik. Gulp! Better aku lari bla pergi dekat girlfriend ku si Farah Khan.

"Bae!"

Farah menoleh ke arah Hania, melihat Hania tercungap-cungap bernafas. Macam orang baru tengok hantu kak limah jer.

"Kenapa ni sayang?" Farah berkerut kening menunggu jawapan dari si buah hatinya.

"Tadi sayang terlanggar orang dekat kaunter depan sana tu, pastu dia marah-marah. Sayang takut ler bae!" Han terus peluk Farah lepas meluahkan segalanya tentang kemalangan tadi.

"Lelaki ke perempuan?!" Tanya Farah dengan nada dingin.

"Ummmp lelaki bae!"

"Takpe sayang tunggu sini, biar bae pergi marah dia balik!"

Farah lalu melangkah meninggalkan Hania dibelakangnya lalu lengannya ditarik oleh Hania.

"Bae jangan pergi!" Han terus mengeratkan lagi pelukkan dari belakang.

"Haih iya lah sayang bae tak pergi. Urmm meh sini duduk sebelah bae."

Ikutkan hati mahu sahaja aku baling bagasi dekat kepalanya.. biar berkecai kepala otak dia, biarlah bagasi aku hancur sekali pum asalkan aku puas hati. Eh aku bukan takut sangat dekat mamat tu. Boleh jer aku fight! Cuma cuma itu laa kalau gaduh kan, tak nampak la aku jadi perempuan melayu terakhir. Huhu. Tak berbaloi. Dia ingat ini negara dia. Aku takut? Jangan nak jadi macam Sofi Jikan 'gua senget sama lu" elehh.

Rambut ku betulkan sambil memengang tangan Farah, bolehlah tenangkan hati aku yang sedang membara ni.. nasib baik ada buah hati yg cute ni, geram jer nk terkam.. sabar Han sabar nanti sampai Malaysia siap Farah ku kejarkan. Degus panjang Hania dalam hati sambil tersenyum-senyum macam kambing..

"Kenapa sayang tersenyum-senyum ni? Takdi bukan lagi marah dekat mamat UK tu?" Tanya Farah sambil memerli si Han.

Takde apa lah Bae.

.....

Tut tut~

"HELLO, Mika. Nanti  U jemput kitorang dekat Kuala Lumpur International Airport 2 (KLIA) tauu. Kitorang dah nak bertolak ni.Nanti kitorang sampai I call U,okey meh? Ingat tuu KLIA2, bukan KLIA1... oiit budak Chinese faham ke tak?"

"Lorhh I tahu ler Hania, jangan buat I macam budak-budak lorh and btw I belum pekak lagi. Huh! Right, Nanti korang sampai terus call sya mehh."

Kedengaran gelak tawa mika dihujung talian. Maybe dia happy member baiknya mahu pulang ke Tanah Air yang tercinta iaitu MALAYSIA. Atau bahagia sebab aku bawa pulang ole-ole dari England? Entahlah asalkan dia bahagia.

"Okey babeyh"

aku mengakhiri panggilan, takut dia order apa-apa lagi.. hahah gurau-gurau. Aku mengakhiri panggilan sebab takut ketinggalan flight pulak. Talk dengan mika sampai kesudah takkan habis.





——————————————————-




Sorry guys mampu buat pendek2 jer, sebab mood still xde, sebab cousin rapat author telah dijemput oleh Ilahi😞 please sedekah Al-Fatihah utk my cousin.
nanti bila author ada mood author akan buat byk2 okey? Please vote byk2 and comments tauu..

STAY 2!Where stories live. Discover now