Part 5

244 8 2
                                    

"Guys i nak masuk tido dulu, sebab esok i kerja tauu.. good night Han, good night sweetheart i, biy a.k.a Farah" Mika sengaja mengusik Han..

"Choii, Farah sweetheart i laa.. bongokkkk Mika!" Han menjerit setelah mendengar kata-kata Mika sekejap tadi. Mika berlari ke arah biliknya lalu mengunci pintu, takut diserangi oleh Hania. Farah hanya tergelak dari jauh melihat tingkah laku mereka.

"Dah sayang. Jangan marah,jom masuk bilik"

"Jap bae nak cakap something."

.....

'Bae'

Aku yang sedang bersandar pada sofa mendongakkan kepala ke arah Hania Kevin.

Hania datang duduk diatas paha ku lalu merangkul leherku.

"Iya sayang, what? "Terjongket sebelah keningku.

"I tengok Arthur kiss pipi you masa dekat airport."

What?! Spontan perkataan itu terpacul daripada bibir. Menggambarkan perasaanku yang kalut dan gelisah.

Hania yang kelihat sedikit letih itu merenung ke arahku seketika. Untuk minta kepastian. "Well.. it's okey. Sayang tahu, sayang nampak apa yang berlaku tadi. Sayang tahu bukan salah Bae.

Hania bangun dari atas aku dan berlalu  pergi. Aku hanya mengikut langkah Hania hingga di hadapan bilik. Sayang I'm so sorry. Ucapan ku sebaik sahaja kami melangkah masuk ke dalam bilik yang bersaiz sedrhana besar ini. But katil bilik ni saiz single.

Aku tahu Hania hanya menutupi rasa sakit melihat keadaan tadi. Siapa jer boleh terima kekasihnya di cium oleh orang lain.

Sayang, sayang tido di atas katil, biar bae jer tido dilantai. Okey? Aku cuma mengambil hati Hania kembali.

"No problem Bae. Bae tido la atas katil, sayang boleh jer tido beralaskan tilam nipis dilantai ni. Sayang dah biasa dilantai. Masa kecik- kecik dulu, mana ada sayang tido atas katil. Tilam nipis macam ni la jadi alas . Selesa aje. Bae lupa ye sayang ni orang kampung?"

Aku terdiam seketika.

.......

"By the way, boleh bae nak mandi sekejap?"  Farah mengiraukan kata-kata aku sekejap tadi.

Dengan pantas aku mengangguk.

Beg sandar di buka dan ia mengeluarkan pyjamas pikachu bewarna kuning miliknya. Dengan langkah longlai dia menuju  ke arah bilik mandi.

Aku pula, melangkah ke arah  meja dan kerusi solek kecil yang tersedia di hujung kanan bilik. iPod kukeluarkan dari dalam beg tangan dan lagu Bad Liar by Anna Hamilton berkumandang dengan perlahan di dalam bilik saiz sederhana ini.

Selepas kira-kira dalam lima belas minit, mata aku yang hampir terlelap terbuka luas. Volume pada iPod kuperlahankan sedikit.

Farah sudah siap mandi dan menuju ke arah pakaiannya. Wanginya! Dia nampak cantik dan sangat segar. Tidak ada lagi keletihan di wajahnya. Dia kemudiannya menunaikan solat di ruang ini. #Btw aku cuti ok, kan korang cakap aku tak solat pulak.

Setelah semuanya selesai, Farah Khan melangkah ke arahku. Serta-merta aku berdiri. "Ermmm.. sorry bae just nak ambil sikat rambut ni jer" sambil menunjukkan kepada aku.

Selepas Farah Khan mandi, giliran aku pula membersihkan diri. Siap syampu rambut sekali. Ahh... segar gila! Bathrobe separas lutut di badan kukemaskan ikatannya. Bagus jugak rumah mika ni. Tuan dia pum bagus juga bukan sahaja ada bathrobe tapi Mika juga sediakan tuala kecil untuk rambut.Sayang juga Mika dekat kitorang ni erk.

Rambut  yang masih basah aku lap dengan perlahan-lahan. Sambil itu, minda ligat berfikir. Apa yang dibuatnya Farah diluar sana. Kan berbogel balik. Mampus aku. Hahaha memang over la otak kau ni Hania! Harap Farah memujuk ku kembali. Aku tahu perkara yang berlaku itu bukan keinginan Farah pum, just ex dia jer lebih-lebih. Dan ludah tu tak payahlah jilat balik. Huh!

Nafas kutarik dalam-dalam. Setelah membalut rambut dengan tuala, aku terus melangkah keluar dari bilik mandi. Eh, peliknya! Bila masa pulak aku pasang lagu malay? Yang aku tahu, sebelum mandi aku pasang lagu english. Ah, sah iPod aku dah start mereng! Tapi bestlah juga dengar lagu malay romantik macam ni. Layan aje ler!

Sambil bernyanyi kecil, aku mengatur langkah pergi ke arah meja solekkan. Ketika aku memandang cermin, bukan wajahku yang kulihat. Sebaliknya...

"Farah!"

Terkejut besar aku melihat dia berdiri di belakangku. Debaran di dada semakin menjadi-jadi apabila aku melihat farah melangkah mendekati dengan renungan yang sangat aneh.  Aku berdiri, kelam-kabut aku membetulkan bahagian atas bathrobe paras lutut ni supaya kelihatan sopan.

Aaaikkk.. buk.. buk.. bukan. bae ti.. tidoo ke tadi? Soalku dengan tergagap-gagap.

Dengan tiba-tiba kedua-dua belah tangan farah melekap lembut di kedua-dua belah pipiku membuatkan aku terpanar seketika. Badanku terus tersandar pada dinding bilik. Lama mata bertentangan mata. Kenapa renungannya amat mempersonakan jiwa?

Farah tersenyum menggoda apabila dia betul-betul berada di hadapanku. Tidak ada lagi ruangan untuk aku melangkah. Farah memeluk pinggangku dari depan. Aku semakin tidak keruan.

Sumpah, jantungku rasa hendak terhenti berdenyut sekarang ni. Aku memberanikan diri melihat wajahnya. Gadis itu memejamkan matanya dan sebuah kucupan hangat singgah dicuping telingaku. Lama!

"Sayang... I didn't expect to see you like this."

Aduh! Malunya aku! Walaupun ni bukan first time Farah bermanja dengan aku. But muka aku dah terasa panas ni. Entah-entah muka aku dah bertukar merah padam macam udang.
"Sorry... but.. sayang nak keringkan rambut kat dalam bathroom."

Gara-gara terlalu kalut dan tidak menyangka aku terperangkap dalam situasi macam ini, aku terus meloloskan diri dari pelukkan Farah Khan dan melarikan diri ke arah bilik mandi. Mahu menenangkan diri untuk seketika.

Namun entah dimana silapnya, gara-gara lantai licin dan kakiku yang masih basah aku hampir jatuh ke belakang. Farah dengan pantas menangkap tubuhku lalu jatuh ke atas katil. Badan ku menindih badan farah. Tangan farah automatik memegang pinggangku. Aku lekas bangun dari katil. Anak mata kami kini berpandangan.

"Why do you need to dry your hair? I personally think you look so sexy with this wet hair look,"

Senyuman yang mempesonakan jiwa dihadiahkan kepadaku. Anak matanya mula berlari ke serata wajah dan kemudiannya terhenti di kawasan leherku yang terdedah.

Tanpa kuduga Farah Khan tiba-tiba melutu di hadapanku. Tangan kanannya dihulurkan kepadaku.

"Sa..sayang tak pandai menari."
Sabar hania... jangan pengsan!
"Please..."
Rayuannya yang menggetarkan jiwaku ini benar-benar buat aku hilang dek akal. Tanpa sedar aku menyambut huluran tangannya. Tubuhku ditarik rapat ke tubuh rampingnya dan kedua-dua lengannya melingkar di belakang bahagian tubuhku yang dilapisi bathrobe.



Sorry guys sbb lama xupdate.. huhuhu apa2 please enjoy❤️😘

STAY 2!Where stories live. Discover now