Berapa minggu kemudian.
"Bae barang keperluan Aralyn dah nak habis. Susu, pampers dia pun tinggal sikit jee lagi ni. Nanti boleh tak Bae pergi beli semua keperluan Aralyn dengan Mika. Mika kerja halfday hari ini. Sayang dah cakap dengan dia. Dia okey jer. Dia suruh jemput dekat tempat kerjanya." Ujarnya turut berharap.
Hah ok nanti pukul 1.30 minit Bae siap-siap keluar ambil Mika dan pergi ke Mid Valley. Okey sayang dah pukul 12.45. Bae nak mandi dan bersiap-siap dulu.
25minit kemudian
Aku mengenakan blouse labuh berwarna peach dan sedikit corak bunga-bunga kecil pada blouse, seluar skinny berwarna coklat dan memakai high heel berwarna sama seperti blouse setinggi 3cm dan mengikat rambut seperti ibu-ibu pantang. Serta sedikit wangian De Xandra. Dah siap.
"Sayang. Bae pergi dlu tau". Aku mencium kedua belah kening kesayangan aku serta mencium Bunga Aralyn.
"Hah Bae hati-hati tau. Bawa kereta elok-elok." Hania membalas mencium dipipi Farah.
Dada...
25 minit kemudian.
Farah telah mengambil Michelle ditempat kerjanya yang tidak jauh dari Mid Valley.
Sorry Mika. I lambat ambil you. Jalan jem tadi. Kan sekarang waktu lunch, hehehe" Farah mengarut lehernya yang tidak gatal itu.
"Sokey meh. Jomlah gerak Mid Valley 5minit dari sini jer. Harap tak jemlah ye." Michelle menyelitkan sedikit perli terhadap Farah.
"Hahaha perli i nmpk" Farah terus membawa keretanya untuk pergi ke arah Mid Valley
————————-
Farah dan Mika melangkah keluar dari kereta. Kaca mata berjenama yang terletak kukuh di atas hidung ditanggalkan penuh bergaya. Farah membetulkan baju blouse yang dikenakan sebelum melangkah masuk kedalam mall bersama Michelle.
Langkah diatur ke muka pintu masuk. Terhenti seketika apabila pengawal keselamatan menyuruh mereka scan bar cod dan check suhu badan sebelum teruskan langkahnya. Semua ni dilakukan sejak covid berlaku.
Farah dan Michelle terus masuk dan mencari barang keperluan. Semasa memilih barang bersama mereka terdengar suara seseorang berdehem.
"Ehem."
Farah menoleh ke arah suara itu. Kelihatan seorang lelaki sedang berdiri sambil memengang barang-barangannya. Farah terasa bagaikan terkena kejutan elektrik. Buat seketika Farah kejung di situ. Michelle memegang bahu Farah lalu berkata
" Farah itu bukan lelaki yang cium you ke dkt airport?".Farah tidak meresponkan apa-apa. Hanya mampu menarik tangan Michelle dan melangkah pergi dari tempat itu.
"Farah wait!!!.."lelaki itu memengang kemas tangan Farah.
"Lepas la oii!" Tengking Michelle setelah melihat kawannya menahan sakit diperlakukam sebegitu rupa.
"Bisinglah engkau perempuan. Aku hanya mahu cakap dengan kekasih hati aku jer." Athur terenung tajam ke arah Michelle. Itu tidak bermakna Michelle takut dengan diri tetapi Michelle menugut lelaki itu.
"Aaa! Tolong! Ada orang mahu memperkosa kitorang! Tolong! Tolong sesiapa selamatkan kitorang!" Jerit Michelle.
Pegawal keselamatan yang ditugaskan mengawal pintu masuk ke dalam dan berlari ke arah kitorang setelah terdengar jeritan dari Michelle. Laju pula tu bagaikan kini sedang berada di dalam acara sukan. Sudahlah pengawal keselamatan itu sudah tua. Apa-apa pun pengawal keselamat amat bertangunggjawab untuk memastikan keamanan pembeli.
Hampir saja pengawal keselamatan yang bernama pakcik Hassan itu terlanggar Farah Khan. Farah Khan terus memengang lengan pakcik itu supaya tidak terjatuh. Lelaki tua itu kelihatan termengah-mengah kepenatan.
" siapa yang mahu merogol cik-cik semua? Bicara pakcik Hassan.
Itu lelaki yang memakai kemeja putih. Michelle menunjukkan ke arah depan mereka.
Owhh, kenapa encik menganggu dorang? Kalau encik tak mahu saya laporkan pada polis, lebih baik encik pergi dari sini sekarang.
Farah kenapa you buat i macam ni. I still cintakan you. Nanti i akan jumpa you lagi. And engkau perempuan siap! Arthur berlalu pergi lalu menyuarkan cermin mata hitam ke arah mukanya.
Terima kasih pakcik. Sebab tolong kitorang.
"Sama-sama nak. Jagalah diri itu elok-elok. Kalau ada apa-apa just report polis nanti. Takut lelaki itu kacau anak-anak dekat luar pulak. Pakcik pergi dulu." Pakcik Hassan berlalu pergi setelah menasihati Michelle dan Farah.
YOU ARE READING
STAY 2!
RandomSecebis kenangan, sebuah kesetiaan untuk sesuatu bernama....CINTA💕 Bae just nak sayang jer! - Farah Khan Cinta perlu pergorbanan, pergorbanan memerlukan keredhaan- Hania Kevin Aku akan membuat semua menderita! Ingat tu.-Someone