Part 8

209 7 2
                                    

TING TONG! Ting tong!

POV MIKA

Tidak kutahu berapa kali loceng rumah berbunyi.. stress betul la oyang nak mandi pun ganggu, ni mesti si Han punya kerja.Melampau betul tekan loceng rumah kita banyak kali. Ingat kita pekak ke?

Terus aku mencapai kain tuala yang tersangkut di atas kerusi dan dengan malas aku mengatur langkah ke arah pintu. Aku pun lupa nak kasi tahu Hania bahawa anak kunci rumah ni ada jer bawah pasu bunga rose tu. Haih

Cahaya matahari tengah hari yang menyambar wajah benar-benar menyakitkan kedua mataku.

...

"Tidak tahu berapa kali aku tekan loceng rumah mika ni. Eee...geramnya. Mika pergi mana sampaikan tekan loceng pun tak dengar. Dahlah i pengang baby ni, kesian baby kena tunggu lama. Mikaaa! Buka pintu cepat! I geram dengan mika banyak kali kot panggil haih". membebel seorang diri sambil menunggu si Mika buka pintu.

"Ah dah syg jangan dimarah. Maybe mika dalam bilik tengah mandi kot. Kita tunggu dan sabar ok?" Farah cuba menenangkan hati girlfriendnya.

"Hah tu dah buka syg".

Ishhh asal u lambat sangat buka pintu, kitorang tunggu dari tadi tau. Aku terus masuk ke dalam rumah tanpa menunggu jawapan dari mika.

Eh Hania, anak siapa u bawa balik ni? Farah anak siapa tu? Takkan buat semalam terus dapat baby.Tanya mika untuk mendapat kepastian dan menghiraukan pertanyaan si Hania tadi.

Ishh byklaa u punya pertanyaan mika and sempat lagi eh u selit gurauan eh. Btw Ni hah I dengan Hania jumpa baby ni dekat lorong chow kit masa otw balik dari kedai makan. Pastu ternampak la bakul berbunga ni hah. Ingatkan anak kucing rupanya anak orang." Farah menunjuk bakul yang dipengangnya ke arah mika.

Haih, pastu kita bertiga nak buat apa dengan baby ni? Nak serahkan kepada polis ke? Or kebajikkan? Tanya mika lagi.

"Urmm untuk masa sekarang kita jaga diri!."Jawab Hania dengan selamber.

Tergamam Farah dengan Michelle mendengar keputusan yang dibuat oleh Hania kevin. bayi ini membuat kitorang bertiga kelam kabut kerana menangis.

"Bae, tolong ambil botol susu dan susu dalam beg kecil tadi. And tolong buatkan susu untuk baby ni. Maybe dia lapar."
Dan mika tlong juga sediakan tempat tido untuk baby ni. Sediakan bantal kecil and toto untuknya."

Farah dan Michelle terus bergerak melakukan tugasan dari Hania.

Hania membuka baju dan seluar baby, terdapat sedikit kesan gigitan dari serangga kemungkinan gigitan dari semut merah. Hania turut mengambil ubat serta kapas telinga untuk menyapu di bahagian badan bayi.

Haih sayang, kenapalah nasib kamu macam ni? Hania bercakap dengan baby sambil menyapu ubat dekat badan yang terluka.

"Syg nak susu baby ni"

Hania menyuarkan susu itu kepada baby. Terlihat sangat baby tu terlalu lapar, kerana dia mengisap terlalu rakus.

Hania nah, bantal, toto dan selimut untuk baby ni. So cute la baby ni, geram i tengok tau. Cute teramat macam i la.. Mika mencuit kedua belah pipi baby lalu ditepis oleh Hania.

Ish sakitlah bby ni mika. Ishh!

Hahaha janganlah marah Han.. aku geramlah dekat budak bomboloni ni. Gebu jer. Btw apa nama dia?

Urmm ye tak ye juga eh. Korang apa ke nk requests nama apa-apa?

"Urmm letak nama Michelle pun ok ni. Nanti membesar cute macam i." Pelawa Mika dengan nada bergurau.

"Euwww tak nak i letak nama macam you. Hancur masa depan budak ni nanti." Tegas Hania

Hahhaa apalah korang ni asyik bergaduh macam anjing dengan kucing jer. Macam ni kita letak nama Bunga Aralyn? Cantik tak?

"Hah cantik sangat Bae. Pandai Bae pilih."Hania terus bersetuju setelah mendengar Farah Khan kasi nama baby Bunga Aralyn.

"Hah pandai betul biy i pilih nama untuk baby kita ni ann biy". Mika cuba membuat Hania naik angin lagi.

"Mikaaa bodollarrr ishh!" Hania menarik Rambut Mika lalu dilepaskan oleh Farah Khan.

"Hah dah dah jangan gaduh-gaduh. Kesian Bunga Aralyn nak tido ni." Farah menenangkan kedua-duanya. Ianya tahu Mika dan Hania hanyalah bermain gurau saja. Hania tidak simpan pun kedalam hatinya.

STAY 2!Where stories live. Discover now