Tercungap- cungap aku dan Farah memasuki perut pesawat B407 ini. Ya Tuhan, apalah nasibku hari ini. Bangun lewat pastu terlanggar orang pulak itu. Hari sepatutnya bahagia bertukar jadi hari terburuk. I'm wanna cry.
Salah sendiri, ye Hania! Salah sendiri sebab tak dengar kata Farah suruh tidur awal, salah sendiri sebab pecut dan langgar 'mamat UK yang acah gangster' tu tadi. Salah sendiri juga sebab on call dengan Mika sampai larut dek malam, hari ini rasakan penangannya.Jaket adidas berwarna yellow mustard di badan kubetulkan sedikit. Backpack Osprey Atmos bercorak floral yang tadinya kugalas kini kujinjing dengan sebelah tangan. Farah menarik tanganku untuk memasuk ke dalam flight. Aku menarik nafas dalam-dalam sebelum menyambung langkah mengikuti si Farah.
Segaris senyuman ku berikan kepada pramugara dan pramugari pesawat Malaysian Airlines yang berdiri di sebelah. Selepas Farah memberikan dua tiket kepada pramugari, aku dan Farah kena check suhu disebabkan virus corona yang berluasa diseluruh bumi ni tidak ketinggalan juga United Kindom dan disuruh memakai hand sanitizers untuk keselamatan kitorang jugak dan dengan ramahnya mereka mengarahkan kitorang untuk mengikut jejak langkahnya. Yes,Maklumlah, sis penumpang business class. Layanan pum mestilah A plus plus. #Done belagak.
Yang nyata, dalam rasa penat yang amat ni terselit rasa bersyukur terhadap ilahi. Syukur sebab tak ketinggalan flight ni. Kalau tak sempat tadi tak dapatlah nak makan masakan Malaysia . Waaaaaa.
Memang luas betul ruangan di sini jika dibandingkan dengan ruangan kelas ekonomi. Tempat duduknya juga berkembar dua, boleh laa nak bermanja dengan si cute saya. Tempat pun selesa dan sedikit private. Ada tiga set tempat duduk berkembar dua dalam satu baris dan enam baris kesemuanya. Memang terbaiklah.
"This is your seat, miss."
"Thank you so much!" Farah membalas senyuman manis pramugari itu. Terus kitorang melambuhkan punggung.
Oit jangan lebih-lebih Farah,i jealous ni. I tahulah sekarang you takde dialog lagi, sabar bah author ni tengah fikir dialog you. Haha.
"No problem. Would you guys like to drink anything?!" Soalnya dengan bergitu peramah.
Wah... selalu kitorang tertunggu-tunggu mereka hidangkan untuk kami. Kali ini berbeza. Kali ni air yang menunggu kami. Wow wow."Err.. Just want two water latte will do," balasku sambil tersenyum senang.
"Alright. I'll be right back,"balasnya.
Kitorang serentak menganggukkan kepala. Aku terus merebahkan kepalaku dibahu Farah. Terlampau penat akibat kesalahan aku lakukan.
"Excuse me," tegur penumpang yang duduk sebelahan denganku.
Terlampau penat sampaikan aku tak perasan ada orang di sebelah."Yes sir? Is there anything i can do for you?"
Dapat kudengar suara mesra pramugara membalas panggilan lelaki disebelahku ini." can i change my seat? Tegas menumpang disebelahku ni.
Macam pernah ku dengar suara ni, tapi di mana erk. Sokey biarkanlah bukan urusanku.
Aku menjeling sekilas ke arah pramugara yang sedang meliarkan pandangannya ke kawasan sekitar.Urmm... let me check first and I will let you know in a short while," balas pramugara itu kemudiannya bersama senyuman yang tidak lekang dari bibirnya.
Aku terus menggeladah ruangan di dalam beg lalu mencapai earfon, lalu aku menyumbatnya ke dalam telinga ku serta telinga Farah. Sweet an kitorang,Jangan jealous tau kitorang always sweet.aummm
Lagu 'Girl Like Girl dari Hayley Kiyoko' berkumbangan dengan sangat perlahan ditelinga kami. Bukan apa, aku takut pekak diusia muda.. hahah takde la aku pelankan sebab masih mahu curi-curi mendengar perbualan lelaki sebelahku ini. Dengan bertopi serta pakai mask tertanya-tanya juga diriku terhadap lelaki misteri ni.
Farah sudah dibuai mimpi disebelah aku disebabkan dia mabuk jika berjalan jauh, lebih-lebih lagi kalau naik flight. Haih manja betul Kesayangan ku ni."Thanks. I really need your help" balas lelaki di sebelahku dengan nada mengharap.
Setiap kali suara itu berkumandang, setiap kali itulah aku rasa tak sedap hati."No problem."
Aku memerhati pramugara itu berlalu pergi. Dengan perlahan-lahan kepala yang bersandarkan rapat pada kerusi lalu ku toleh ke belakang.SHIT!!!
Kenapa sial sangat nasib aku hari ni? Terbantut terus rasa seronok untuk pulang ke Tanah Air. Ciss! Nak tukar tempat duduk disebelahku. Jijik sangatkah aku ni? Hei, aku pun tak hingin kau dekat sebelahlah. Dasar mamat poyo. Getusnya dalam hati.
Ya allah geramnya aku asal lelaki ni naik satu flight dengan aku. Kehadiran pramugari bersama air ditangan memaksa aku untuk mengukir satu senyuman di bibir. Air yang kucapai sebentar tadi terus ku teguk habis.
Nafas ku tarik dalam-dalam. Kemudian aku menoleh ke arah Farah yang sudah dilena mimpi indah. Kesian betul Farah. Dia jer boleh tenangkan hati aku. Bila aku tengok dia, hatiku berasa tenang. Hilang semua kemarahan serta kepenatan. Lalu aku mencium dipipinya. Aku tertido lena di lengan Farah, Lupakan seketika masalah. Maybe mimpi lagi best dari fantasi.Pasti dalam berapa minit lagi kami akan berada diawan biru. Biarlah cepat sampai Malaysia sebelum hatiku menetup disebabkan jantan tu!
..............
"Sayang, Bae nk muntah.!"
"Ehh Bae, jap Bae kena pergi tandas, sayang bawa Bae, cepat bangun Bae"
'Hah sayang!' Hania memegang erat tangan Farah serta membawanya pergi ke bahagian belakang yang disertakan toilet untuk penumpang flight. Aku meninggalkan Farah seorang diri ditoilet disebabkan penumpang tidak boleh pergi berdua ke toilet. Aku menyandarkan badan dengan kasar pada kerusi empuk ini.
Aku memusing kepala ku kearah kerusi berkembar di belakangku. Kelihatan kerusi paling hujung, bersebelahan dengan tingkap pesawat kosong. Ah, maybe monster tu pergi ke tandas juga agaknya....
6 minutes ago"Ouchhhh, sakitnya bahu aku!" Getus Farah lalu memengang bahu kanannya yang sakit.
Farah Khan!
Tanpaku sedari lelaki tersebut Arthur, si ex aku berapa tahun lepas."Sorry you sorry, i tak sengaja langgar u. U okey tak? Sakit tak? Kenapa U pucat?!" Arthur tanya soalan bertubi-tubi kepada Farah serta memengang bahu Farah untuk memastikan Farah tidak cedera.
"Erkk sokey Arthur. Sorry." Farah berlalu pergi meninggalkan Arthur keseorangan dibelakang.
"AHH, sakit!" Farah terjatuh semasa mahu kembali ketempat duduknya. Laju Arthur menyambut badannya yang lemah.
Arthur memampah badan Farah lalu membawanya ke sisi Hania.Ehhh! What's wrong with her? What are you doing with him, you're monster!
Hania terus memegang Farah, lalu merebahkan Farah di kerusi. Dan memarahi lelaki yang membuat hidupnya seharian bernasib malang.
"Erk! Erk! He almost collapsed, when her wanted to go near his chair. Btw, aku bukan monster!"
Eh, asal dia boleh cakap melayu? Shit selama ni dia faham aku cakap apa? Wtf, urghhhhh.
Lelaki tu berlalu pergi ke tempat duduknya meninggalkan Farah dan Hania.
Arthur
"Sorry Farah, i sakitkan hati you, sorry i terpaksa tinggalkan you demi Alice. I terpaksa lakukan ni semua demi my daddy. Demi company dad,Sorry Far"
#biaserlah terpengaruh dgn drama pkl7.haha
Hai guys please support my story STAY2, harap korang vote and comments apa2 yang patut tau. Barulah author bersemangat nak update lagi.🙈❤️
Hanzz97
YOU ARE READING
STAY 2!
RandomSecebis kenangan, sebuah kesetiaan untuk sesuatu bernama....CINTA💕 Bae just nak sayang jer! - Farah Khan Cinta perlu pergorbanan, pergorbanan memerlukan keredhaan- Hania Kevin Aku akan membuat semua menderita! Ingat tu.-Someone