YA TUHAN, lambat lagi ke? Urmm still berbaki tujuh jam lebih lagi," keluh hatiku perlahan. Baru dua puluh minit berada atas awan-awanan, tetapi aku dah tak sabar nak hirup udara di Malaysia.. i miss you Malaysia. Malaysia akuu datang!
Sayang~
"Iya bae, kenapa ini? Still pening ke?
Urmm bae rasa sejuk.. nakk hug boyeh?"
Farah membuat muka cute dihadapan Hania."Aippp gatal dia ni, ah meh syg hug bae. Manja dia nii.. meh sini meh." Aku menepuk-nepuk badan ku untuk dipeluk oleh Farah. Mata kufokuskan pada skrin telefon bimbit di tangan. Aku membuka gallery, terpapar semua gambar kenangan aku bersama Farah di United Kingdom . Bersama senyuman lebar aku memerhati gambar konvo kitorang bersama. Ya tuhan, macam pinang dibelah dua! Begitulah kemesraan keserasian kami bersama walaupun dunia tidak merestui hubungan ni. Sebabkan nafsu cinta, aku terpaksa ingkar. Maafkan aku ya tuhan.
"Sayang tengok apa tu?" Tanya Farah sambil mengosok tapak tangan aku.
"Eh Bae, sayang tengok gambar kita bersama, susah payah an bae kita nak harungi hubungan kita? Macam- macam halangan yang kita hadapi. Cinta kita tak restu oleh semua semesta alam."Suara aku dah serak basah disebabkan sebak memikirkan hubungan kami. Aku tahu semua ini, hubungan macam ni ianya tak akan berkekalan. Aku just jaga jodoh orang lain buat sementara, bergitu jugak dia.
"Baby don't cry, walaupun apa yang berlaku, bae nk sayang tahu bae cintakan sayang sangat-sangat. Bae tahu oneday akan ada someone lelaki akan dapati diri bae,but dia takkan dapat buka pintu hati bae sepenuhnya.Hati bae, sayang bae, kasih bae just for you Hania Kevin. I hope you remember that! Love you beb."
Aku yang sudah tidak mampu berfikir apa-apa hanya mampu mengangguk kepala. Kata-kata Farah sedikit sebanyak akan ku hadapi suatu hari nanti. Kenapa aku sangat-sangat tidak sedap hati saat ini? Ummm.
......
"Excuse me, Farah boleh i nak talk sedikit dengan you?" Tanya Arthur utk memintak kebenaran.
"Yer boleh? Ada apa iya?" Soalnya kembali.
Ermm.. you pakai nombor apa di Malaysia nanti? Boleh i tahu?"
Ahh... melebih2 pulak lelaki poyo, apa hubungan dia dengan bae aku!. Getus han dalam hati.
"Sorry dekat Malaysia I tak guna nombor". Jawab aku dengan nada lembut.
Why dia datang kembali dalam hidup aku! Berapa tahun lepas engkau buat aku terluka sekarang kau datang kembali dalam kehidupan aku. Urghhh.
"Habis tu macam mana i nk contact you nanti?" Soalnya lagi.
"Eeehhh, dia cakap takde tu mean dia takde lah asal kau ni banyak tanya pulak monsterrrr!" Hania menengking dan bersuara mewakili pihak Farah. Dia dapat rasa Farah tak selesa dengan lelaki gangster itu. Kerek btui!
Aku terdiam seketika melihat Hania memarahi Arthur.
"Excuse me sir."
Ketiga- tiga kami berpaling ke arah belakang.
May i know your problems, sir? Tanya pramugari bernama Emma dengan nada yang lemah lembut.
"Nope! Can I change my seat again,now?"Tegas Arthur dengan nada marah.
"Excuse me, sir. please sit on your place that we already prepared for you . And
btw sir, I'm so so sorry, sir. As you can see, all the seats are occupied.
thank you." Jawab pramugari itu dengan tenang melayan karenah Arthur yang entah apa-apa.Urm ok!.
Arthur terus bangun dan berlalu pergi ke set yang sediakan untuknya. Muka dia kemerahan menahan malu ketika ditegur oleh pramugari lebih-lebih lagi didepan 'girls'.Hahaha padan muka kau, monster! Ikutkan hati nak jer aku ketawa saat ini kerana permintaan kau yang mengada-ngada itu. Sekejap nak duduk sana sekejap nak duduk sini. Macam bontot tu ada buasir jer. Hahaha. Tapi tulah tidaklah aku sekejam itu. Aku just mampu menahan ketawa jer sekarang ni. Huhu.
Aku mengeluarkan sehelai sapu tangan berwarna putih hitam berbelang lalu menutupi muka ku dari ditenung oleh lelaki monster yang tidak berpuas hati dengan aku sejak dari pagi lagi. Dengan perlahan aku menyandarkan badan pada kerusi empuk ni. Harap-harap menjadilah strategi aku kali ni. Aku rela lemas ditutupi dek kain dari tengok muka monster dekat sisi belakang aku.
Suasana sepi kerana semua penumpang sedang tidur.
"Sayang" bisik satu suara dari sisi telingaku.
Aku menyelak sedikit kain di wajahku. Siapa lagilah dalam pesawat ni yang panggil aku sayang Kalau bukan Farah Khan a.k.a kekasih cerah aku ni sorang. Terus ku menoleh ke arah kiriku.
"Are you okey, sayang?" Soalnya dengan muka amat prihatin terhadap diriku.
"Hah? Okey jer bae. Kenapa?" Soalku pulak dengan sedikit pelik.
"Urmm lelaki tu ke kacau sayang pagi tadi?" Farah menyoalkan aku balik.
Hah! Dia lah bae yang sayang terlanggar tu, bajet poyo.. dasar monster". Aku meluahkan dengan bergitu terperincil kepada Farah. Aku geram gila.
"Bae kenal ke dia?" Soal aku lagi.
Farah mengangguk kepalanya tanda kenal.
"Dia tulah Arthur, sayang" Farah menjawab dengan nada perlahan.
"Seriously bae? Dia tu ex bae kan? Asal dia ada dalam flight ni jugak?!" ishhh kecilnya dunia ni. Geram dia buat bae macam patung dulu.. Hania terus naik darah bila dapat tahu monster tu adalah Athur ex kepada Farah dahulu. Yang curangi Farah. Dia jugak yang membuat Farah kecewa. Shit! Sumpah aku sakit hati sekarang.
Ya Tuhan dugaan datang lagi! Ni ke sebab aku tidak sedap hati? Kemunculan Arthur? Aku hanya mampu mengeluh melihat keadaan sekarang.
"Sorry sayang. Tapi Bae dah tak cintakan dia.. dia masa lalu Bae sedangkan Sayang masa depan Bae"
Farah merapatkan wajahnya sedikit kearahku. Bau wangian yang dipakainya memenuhi ruangan hidung, namun tidak dapat menenangkan hati yang sedang bercelaru. Aku cuba untuk menginjakkan sedikit badanku ke belakang, tetapi semakin rapat pulak wajahnya didekatkan kepadaku. Degup jantung yang berdetak laju kini sudah hampir tahap maksima, hampir tercabut.Dapat kurasakan dengusan nafasnya meyapa lembut wajahku saat ini. Debaran didada semakin memuncak. Aku ingin bersuara, namun entah kenapa bibirku bagaikan terkunci. Lama dia merenung ke arahku dan aku jugak turut sama tenggelam dalam renungannya itu.
Dia mencium setiap sudut wajahku. Lalu mendekatkan bibirnya ke bibirku. Terasa hangat ku rasakan kini. Rasa amarahku semakin lama semakin pudar. Dia amat pandai memujukku. Farah tahu titik kelemahan aku. Farah merangkul leherku lebih kemas. Dia tidak menghiraukan orang disekelilingnya. Farah melepaskan perlahan-lahan bibirku dengan bibirnya. Ada sedikit senyuman dibibirnya membuat diriku kaku dan cair melihatnya. Wajah aku sedikit merah kerana kelakukan dia tadi. Dia mencium mulut aku buat kali kedua.Aku cuba melepaskan cumbuan itu, namun kedua-dua tangannya mengenggam kemas kedua-dua belah lenganku. Tergamam aku sektika bila jemarinya mengelus lembut pipiku. Aku terkaku melihat kelakuannya. Dia sudah tidak menghiraukan suasana di sekelilingnya jika nafsu mengodainya.
"Ahh bae! mana aci main macam ni!"Aku menepis jemarinya yang berada dipipiku.
"I'm sorry sayang.. hahaha"
Dia hanya keluarkan tiga patah perkataan lalu ketawa melihat muka aku yang kemerahan macam udang kepanasan. Ada ka peribahasa mcm tu? Lantakla.
Sorry guys dh lama x update cerita ni😅👏🏼 btw please vote and comments klu suka tauu
YOU ARE READING
STAY 2!
RandomSecebis kenangan, sebuah kesetiaan untuk sesuatu bernama....CINTA💕 Bae just nak sayang jer! - Farah Khan Cinta perlu pergorbanan, pergorbanan memerlukan keredhaan- Hania Kevin Aku akan membuat semua menderita! Ingat tu.-Someone