10

63 12 0
                                    

Aishah tersenyum senang. Siapa sangka, hari ini keluarga kecilnya dapat kumpul bersama dengannya.

"Makan makan gaisss" Zayn menghala telefon pintarnya kearah Aishah. Tahulah dia bahawa lelaki itu sedang membuat IG story. Terus dua jari diangkat membuat peace .

Akel Rayyan, enak menjamu selera sambil ditangan kirinya memegang telefon pintarnya. Habis dileter oleh puan Dila tapi hanya dipekakkan saja telinganya.

Puan Dila, tidak cukup Akel Rayyan, Zayn Haikal juga dileternya. Katanya, "ini masa dengan keluarga" .

Encik Adil pula hanya diam sambil menikamati makanan didepan mata. Katanya, rezeki jangan ditolak!

Gembira.

Itu yang dia rasakan. Bergurau bersama keluarga. Senyum bersama. Rasanya salah satu impian dia sudah tercapai.

"Luna dah lama tak datang ke Aishah?" Puan Dila tiba tiba bertanya.

"Ah?---- ha, dia balik kampung. Mungkin minggu depan dah kat sini dah" Aishah jawab tak yakin.

Luna tak pernah memberitahunya tentang bila dia akan balik. Mungkin.... Sebab dia tidak ambil kira berkenaan Luna?

Ah, tak gunanya dia sebagai kawan. Rasa kesal disimpan dalam hati.

Dia terlalu leka dengan kesedihan sehingga Luna juga dia abaikan.

I'm sorry luna..

"Nanti lusa dia datang lah tu.. Tak silap dia pergi seminggu kan?" Akel Rayyan mengangkat wajah.

"Ye kot....."






Luna melangkah masuk ke wad itu. Rasanya sudah genap seminggu dia tidak menjenguk gadis bernama Aishah itu.

Bukan apa, hrm.

"Hai Aishah" dia menengur gadis yang sedang mengelap mulut itu. Nampaknya Aishah baru habis makan.

"Luna! Aku rindu kau!!" Aishah berkata teruja. Best friend dia... Dah balik!

"Aku pun..." Luna senyum segaris.

"Sorry aku dah lama tak jenguk kau. Sibuk sikit kat kampung" Aishah mengeleng laju.

"Tak pelah! Aku faham. Tengok , aku pun dah sihat kan?" Aishah paut bahu Luna.

"Nanti kita boleh ambik result spm sama sama!" Luna senyum lagi.

"Kau dah solat ke Sha?" Luna menanya. Melihat anggukan Aishah dia hanya diam.

"Mak aku ada buatkan aku cake , nanti kau makan tau!" Terus gadis Aishah itu menyambut huluran Luna.

"Terima kasih! Nanti aku makan , aku masih kenyang heheh" tersenyum Luna memandang Aishah.

Aishah , baginya gadis itu lain. Tiada Aishah tiadalah penguat dia.

"Sha , kau nak dengar cerita tak? Masa kat kampung kan, aku jumpa bakal imam untuk bawak jumpa mak aku! AAAAAA handsome! " Luna berkata teruja.

"Aaa? Elelele dah ada crush baru! Siapa siapa ? Bagitahu la..." Dia cuit lembut lengan Luna.

Mode mengusik , ON!




Aishah Raudhah || Short Story | √Where stories live. Discover now