Sistematik Bilgi

101 2 0
                                    

Sistematik bilgi nedir:Önce bilinen gerçeğin yol ve metotlarının genele yayılarak belirlenmesidir. Metotlar küçük sosyal deneyle yada önceki yaşamsal tecrübelere dayanarak belirlenmesi esasına dayalıdır. Bu kuram tamamen tarafıma aittir. "How to" Ve de "why"  sorularının cevaplanması esasına dayandığını söylemeliyim.

ESAS BİLGİ: Metotları bulunması amaçlanan ve istenen bilgidir.Çünkü metotlar herkesçe farklıdır, herkesin kullandığı metotlar farklıdır.

SİSTEMATİK BİLGİYE NASIL ULAŞILIR?
A) Herhangi önceden edinilmiş bilginin diğer bilgiye uyarlanması ile ulaşılabilir.
B)Klasik bilgi edinme yöntemleriyle ulaşılabilir. Klasik bilgi edinme yolları:
1)İnternet TV
2)Kişi aracılığıyla
3)Kitap ansiklopedi gazete dergi
4)Kütüphane  VS..

SİSTEMATİK BİLGİ ÖZELLİKLERİ
1)Nedensel Davrannak

Eğer kilo vermek istiyorsanız yürüyüş yapmalısınız. FAKAT BU HENUZ SİSTEMSEL BİLGİ DEĞİL ONUN FARKINDAYIM. Zaten sadece örnek olması açısından konuşuyorum.Kilonun gelecekte herhangi size zararını olacağını  düşünerek kilo  vermek istiyorsanız nedensel düşünüyorsunuz.Bu iki yöntemden hangisi iyidir yada hangi durumlarda iyidir derseniz inan bunun cevabı " bu çok felsefi sorudur."

2)Amaca yönelik davranmak

Futbolda kazanan bi tanedir. Bu arada sistematik bilgide örnekler çok mühim ve baktığınız bakış açısı ve nereden baktığınız çok önemlidir. Eğer güzel oynuyor yeniliyosanız ve de amacınız kazanmaksa bu sizin için çok bi önem farkettirmez çünkü amaç yediğinizden fazlasını atmaktır.

Düşünceler AlemiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin