Kiremit Örmek

43 2 0
                                    

Kiremit örmek dediğim şey,hayalgücümüzü arttıran bir bağdaştırmadır.Hergün kelime hafızamıza yeni kelime veyahut söz öbeği eklemektir. Bunların yolu kitap okumak yada yeni şeylere maruz kalmaktan geçer.

Her yeni kelime=Yeni bir dünya denklemini aklından çıkarma. Yeni kelimelerin arkasındaki mıknatıs diğer kelimelerde beraberinde çeker ve onları da beraberinde sürükler.

Kitabımın amacı olan düşünce gücünü geliştirme yolları, ancak ve ancak(burayı vurgulamak istiyorum) kitaplardan ve yeni şeylerden geçer. Çünkü kelimele demek fikirdir.Aklınızda soyut yada somut nesneye yada düşünceye işaret eder.
Burada algı kavramını öğretmem lazım. Birisi size bişey söylediğinde yada ileti aldığınızda beyniniz bunu algılar ve o şeyi akla getirir.
Mesela tahmin ediyorum doku olarak - yani beyindeki kendi anadil sözcükleriniz yardımıyla çıkardığınız harici pek bi anlamı yoktu- bir anlamı yoktu sizin için "algı" kelimesinin. Fakat üç aşağı beş yukarı tahmin ediyordunuz. Ama artık o senin için bi fikir. Fikir diyorum algı ile aklına gelebilecek yani diğer kelimelerle bağdaştırıp kullanabileceğin biçok sözöbeği var artık. Buyur kolay gelsin.

Fikirler bi araya geldiğinde daha büyük kartoplarını oluşturur ve bu bir çığa dönüşür. İster inan ister inanma tüm büyük fikirler birkaç fikirden yani kelimeden, yada kartopundan oluşur. Size Steve Jobs nasıl buldu anlatayım. Ama anlatmadan önce küçük bir uyarı eğer bir Steve Jobs olmaya hazır değilsen - yani üretken ve hazır değilsen-buna soyunma bile.( Steve Jobs hergün buna kafa tüketen biriydi.) :


"Wozniak’ın Steve Jobs’un ailesinin garajında yarattığı anakart, bilgisayar klavyesinde basılan harfin monitörde belirmesini sağlıyordu. Bu bir ilkti!"

Evet bilgisayar monitörleri o dönem zaten biliniyordu gereken tek sey:

Acaba klavyeyi monitore baglarsam?

Bu fikir yeni kelimeleri hazır fikir  machintosch icadı idi.



Düşünceler AlemiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin