Yetkinlik Ve Sivrisinek

34 2 0
                                    

Herhangi birşeyin kişi yada kuruluş olabilir, prestijini anlatmak için övgüler dizildiğine iltifatlar edildiğine hiç şahit oldunuz mu? Onlardan öğüt almak güzel olurdu düşünce dünyamız açısından...

Bilgiyi ehlinden almak önemlidir. Professorler belirli üniversitelerde 20 sene aynı konu üzerine kafa patlatan kişilerdir. Onun yerine soruyu öğrenciye yada küçük kardeşine soramazsın. Bilgi fazla zaman geçiren ve fazla üzerinde düşünende aranmalı.

Konu istisnası :
Bi psikologa gidip "uyuyamıyorum, yatak sallanıyor." derseniz psikologun size diyeceği şey " sizinle 6 seans devam edelim. Senas 20 dolar..."
Büyük ihtimalle bu kadar para kaybetmek istemezsiniz! Bi kaç ay yada yıl sonra  o sorunu şu ilginç yöntemle çözebilirsin :
"yatagın altına bişey sıkıştırdım geçti artık uyuyorum."

Sivrisinekten bile öğüt almak
Sivrisinek dediğim olay ise tam olarak karıncadan bile ders çıkarmaktır. Dolaylı öğrenme sözkonusudur.
Habil ve kabil olayında kardeşini karganın leşi gömdüğünü gören Kabil de kardeşini gömmüştü.

Günümüzde uçmak için kuşlara, yüzmek için balıklara bakarak model çıkarılır. Doğa bunlarla doludur. Mühendislerin taktikleri tam olarak bunlardır.

Sadece bunlarda değil. İlgisiz metinlerden dolaylı öğrenme yoluyla bilgi edinilebileceği gibi "yurdum insanı" yoluda size bilgi verir.

Düşünceler AlemiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin