Alan Turing günümüz bilgisayarlarının babası, Steve Jobs da amcasıdır bugünkü durumda.
Alan Turing bombeyi icat etti. Bombe almanların şifrelenmiş görüşmeleri kırmak için yani savaş taktiklerini öğrenmekte kullanıldı.
Yeri değil ama hitlerin savaş komutanı olmadan önce resim çizmeyi hobi edindiğini biliyo muydun? Ya Hitler balerin olsaydı? Hitler sanat okuluna gitmişti. Zaman cihan harbi çıkar mıydı?
Alan'ın diğer özelliği, Turing-Boby Fischer satranc macında akıl almaz bi şekilde fischer ı (ki fischer o donem çok saygı görüyodu) yenmesidir.
Turing bunu yaparken dakikada 30.000 hamle hesapladıgı söylenir.Unutulmaz şampiyonlardan garry kasparov 90.000 olduğu söylenir.
Turing in yaptığını günümüzde yapay zeka robotları sayesinde yapabiliyoruz. İlk robotun adına Turing anısına Turing robotu denmiştir.
Peki sonra ne oldu?
Homoseksüellik dönemin ingilteresinde suçtu. Bu yüzden hadım mı ölüm mü diye sordular Turing'e. Hadım tercihini kullandı Turing. Sonra kendi yaptığı zehirli elmayı ısırarak intihar etti Turing.Ve Apple şirketi Turing in anısına logo olarak ısırıklı elma seçmiştir.
Peki tüm bunları niye anlattım bu kitapta. Aslında yapay zekayada bir bölüm açmak gerekir. Alan Turing hayraniyim. Yapay zeka olmadığı için beyniyle yapan Turing daha sonrasında ingiltereyi yerle bir olmaktan kurtarmasına karşılık hiç değer görmedi. Fakat buradada görüyoruz ki beyin gücü bu kadar önemli.