Vítám vás u rozhovoru s autorkou res01sa :3
Na profilu autorky se nachází tyto knihy:
- let's talk
-v k o s t c e
- anima mea1.Začneme s klasickou otázkou. Jak jsi se dostala nebo kdo tě přivedl na WP?
Spolužačky. Jsem docela vybíravý čtenář a dost jsem si jim stěžovala, že nemám co číst. Jednoho dne přišly, ukázaly mi to tu a od té doby tady jsem. Nezajímavá story, já vím.
2.To mě přivádí k další otázce, jaký žánr nebo druh knih čteš nejraději? A jaký zase nejradši píšeš?
Od doby, kdy jsem napsala něco pořádného uběhla dost dlouhá doba. Bude tomu možná už rok, co si procházím autorskou krizí a nejsem schopná napsat nic, s čím bych byla alespoň trochu spokojená. Ďříve jsem však psala zejména Fantasy. To je u žánr, který nejraději čtu společně se sci-fi. Někdy si přečtu i historický román nebo nějaké oddechové love story, ale na to musím být v dobrém rozpoložení. Většinou je to tak jednou až dvakrát za rok :D.
3. To dobře znám, mně se většinou povede knihu rozdělat a už jí nikdy nedodělám :D. Co tě dřív inspirovalo k psaní zrovna fantasy? Nějaká hudba nebo film? Nebo je vše jen z tvé hlavy?
Ráda bych řekla, že bylo vše z mé hlavy, a možná bych to ještě před rokem tvrdila, ale teď s odstupem vidím, že to tak nebylo. Nejčastastěji jsem sbírala inspiraci (a dalo by se říci, že pořád sbírám) z děl jiných autorů. Ne nápad na příběh jako takový, ale spíš na tvorbu postav, prostředí, samotného světa a tak. Každý autor píše jinak, jeho chápání a vykreslení světů je jiné, ale po čase si začnu všímat prvků, které jsou si v jednotlivých příbězích podobné a na těch začneš stavět.
Na jistotách, které čtenáři očekávají. Dále mě hodně ovlivňovala hudba, počasí, roční období i část dne. A životní zkušenosti.4.Jaká byla tvoje první kniha, kterou jsi napsala? A jak by jsi jí nyní zhodnotila? Doporučila by jsi jí svým čtenářům?
O mém prvním dílku tady na wp mi přijde trochu směšné mluvit jako o knize, ale protože to bylo mé první dokončené dílo, tak tady budu mluvit o něm. Jmenuje se Anima Mea, je to krátká povídka svým způsobem o ničem. Je z ní cítit moje autorská nevyzrálost v té době, neschopnost vykreslit situace a rozvinout je. Je to, jako bys vzala knihu s 800 stránkami a vycucala z ní pointu, která by byla ve výsledku na 20 stránek. Asi nějak tak je to s tímto příběhem. Na druhou stranu ovšem zachycuje situaci, ve které jsem v té době byla a, že mi nebylo psychicky úplně nejlépe. Příběh jsem se zpětně snažila rozvinout a udělat z něj pro čtenáře hodnotnější dílo, ale protože se na spoustu věcí dívám s odstupem času jinak než v té době, nedokázala jsem se do tak "osobního" příběhu znovu vcítit, aniž bych nevymazala to, co je v příběhu nejdůležitější. A zdali bych ho doporučila? To opravdu neumím říct. Mnoho z těch, co si jej přečetlo, ho označilo za dobrý, ale myslím si, že vyspělejší čtenář by z toho nadšený nebyl. Ovšem je to moje první dokončené dílo mimo školní slohový sešit, tak má tady čestné místo.
5. První díla jsou vždy nezapomenutelná. Máš na wp oblíbeného autora? Pokud ano, tak kdo to je? A čím tě zaujal?
Na wp aktuálně čtu jen díla sapricorn , která mi jsou blízká zpracováním, námětem, postavami i prostředím (mluvím zejména o Obchodníku s emocemi, který má skvělou kvalitu a ráda bych jej měla i v tištěné podobě). Dříve jsem také měla ráda Zir (Nevím její nickname), ale ta již rok nenapsala ani řádek (asi jako já). Přijde mi, že se obě osoby vymykají tomu klasickému wp stylu a tím mi jsou sympatické.
ČTEŠ
Na kafíčko se Sůšou
RandomJsi málo známý autor a chceš se zviditelnit? Nudíš se? Nebo tě zkrátka baví rozhovory a chceš si se mnou popovídat? Není problém! Ráda tě zde uvidím ^^